به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
جراح مغز و اعصاب بیمارستان دهدشت با بیان اینکه این تومورها جزو تومورهای کف جمجمه است، افزود: برداشتن آنها از پیچیده‌ترین جراحی مغز و اعصاب بوده و به روش اندوسکوپی و میکروسکوپی و از طریق بینی انجام می‌شود.
خبردنا : رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت گفت: جراحی تومور هیپوفیز به روش ترانس اسفنوئیدال برای نخستین بار در سطح استان در این مرکز درمانی انجام شد.

سید " امیر مولایی‌فر " در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه از انجام جراحی تومور هیپوفیز به روش جراحی ترانس اسفنوئیدال برای نخستین بار در بیمارستان دهدشت خبر داد و اظهار داشت: این عمل جراحی برای نخستین بار در مجموعه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تصریح کرد: در پی مراجعه بیمار 58 ساله با علائم کاهش بینایی همراه با سردردهای نامنظم به این مرکز درمانی پس از تشخیص تومور هیپوفیزم توسط دکتر ابراهیم عاشقی جراح مغز و اعصاب بیمارستان، این بیمار برای انجام عمل جراحی ترانس اسفنوئیدال آماده شد.

مولایی‌فر افزود: عمل جراحی تومور این بیمار که به روش میکروسکوپی و اندوسکوپی مورد عمل جراحی قرار گرفت قریب به دو ساعت طول کشید.

وی با بیان اینکه بیمار در حال حاضر در کمال صحت و هوشیاری کامل و با علائم حیاتی استیبل در بخش نروسرجری بیمارستان بستری است گفت: بخش جراحی مغز و اعصاب این بیمارستان به منظور ارائه خدمات بهتر به بیماران از هفته گذشته به طور فعال راه‌اندازی شده است.

مولایی‌فر یادآور شد: پیش از این نیز شاهد انجام موفقیت آمیز پیچیده‌ترین جراحی ستون فقرات در بخش جراحی مغز و اعصاب بودیم که با تلاش دکتر عاشقی انجام شده بود.

هم چنین ابراهیم عاشقی درباره انجام جراحی ترانس اسفنوئیدال در بیمارستان دهدشت مهمترین مزیت این روش نسبت به جراحی باز مغزی، بازتوانی سریع بیمار، کاهش مدت بستری و ایجاد عارضه کمتر عنوان کرد.

جراح مغز و اعصاب بیمارستان دهدشت با بیان اینکه این تومورها جزو تومورهای کف جمجمه است، افزود: برداشتن آنها از پیچیده‌ترین جراحی مغز و اعصاب بوده و به روش اندوسکوپی و میکروسکوپی و از طریق بینی انجام می‌شود.

این جراح مغز و اعصاب با بیان اینکه علائم مشخصه این تومورها به دو نوع بروز پیدا می‌کند گفت: نوع ترشحی این تومورها  به صورت سردرد، نامنظمی قاعدگی، ناباروری در زنان و بی‌میلی جنسی در مردان و در نوع غیرترشحی نیز علائم به صورت فشار یک توده مغزی دیده می‌شود.

وی تومورهای هیپوفیزم را سومین تومور شایع مغزی دانست و گفت:سایر علائم این بیماری بستگی به نوع ترشح می‌تواند علائم شامل بزرگ شدن چانه، زبان، فشار خون بالا و مشکلات قلبی، کم‌کاری یا پرکاری تیروئید، مشکلات مربوط به غده آدرنال،کوهانی شدن پشت و صورت گرد و پف آلود نمایان شود


نام:
ایمیل:
* نظر: