به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۲۱۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
رسانه ملی باید به دور از جناح‌بندی سیاسی از میهمانان دعوت بکند و نباید تنها از کسانی دعوت کند که طی چند سال گذشته جایگاه خود را نشان دادند و مردم آنها را در ارزیابی بیاناتشان شناخته‌اند.
خبردنا : جلسه علنی شورای شهر تهران امروز در حالی آغاز شد که حادثه پلاسکو محور اصلی این جلسه بود.

اعضای شورای شهر امروز یاد و خاطره شهدای قهرمان پلاسکو را گرامی داشتند.
 
جلسه علنی شورا نیز تحت تاثیر این حادثه بود به نحوی که برخی از اعضای شورا از همان ابتدا قصد صحبت و تذکر درباره این حادثه را داشتند که چمران رییس شورا اجازه بیان تذکر نداد و این مساله موجب نارضایتی اعضا شد.

رحمت‌الله حافظی در واکنش به این اقدام چمران، در اعتراض گفت:‌ ٢٠-٣٠ نفر در پلاسکو مردن مردم باید بدانند حقیقت را بگویید. فایل صوتی جلسه شنبه در پارکینگ پروانه منتشر شود. 

وی در تذکر پیش از دستور خود ضمن دعوت از مردم برای حضور در مراسم تشییع‌ پیکر آتش‌نشانان در روز پنجشنبه گفت: از قوه قضاییه می‌خواهیم به دور از محافظه‌کاری سیاسی، مسببان حادثه را شناسایی و محاکمه کنند.

وی با انتقاد از بیرون راندن خبرنگاران و عکاسان از محدوده کارگاه پلاسکو و اجازه حضور تنها به خبرنگاران صداوسیما ، خواستار لغو انحصار خبری شد، شاید انتشار عکس در فضای مجازی موجب ناراحتی خانواده‌ها شود اما جای سوال است که چرا خبرنگاران بیرون رانده می‌شوند و باید حضور داشته باشند.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ضمن گلایه از صداوسیما گفت: رسانه ملی باید به دور از جناح‌بندی سیاسی از میهمانان دعوت بکند و نباید تنها از کسانی دعوت کند که طی چند سال گذشته جایگاه خود را نشان دادند و مردم آنها را در ارزیابی بیاناتشان شناخته‌اند.

حافظی با بیان اینکه از مدیران شهرداری که این موضوع به آنها مربوط می‌شود، انتظار بیان حقیقت را نداریم، گفت: متاسفانه از 120 میلیارد تومانی که برای خرید تجهیزات بودجه برای آتش‌نشانی در نظر گرفته، تنها 54 میلیارد تومان محقق شده پس نیایید به مردم دروغ بگویید که ما بودجه تجهیزات را کاملا تخصیص داده‌ایم و بهتر است پرینت بودجه را منتشر کنید نه اینکه به مردم دروغ بگویید.

در ابتدای این جلسه، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران  به دلیل اینکه هیات رییسه اجازه بیان تذکرات را نداد، به نشانه اعتراض از جای خود بلند شد و قصد ترک جلسه را داشت که نهایتا هیات رییسه موافقت کرد که در تنها در سه دقیقه اعضای شورا تذکرات خود را بیان کنند.

در این جلسه جدیدی نیز به هیات رییسه شورای شهر در مورد وقت دهی اعتراض کرد که با واکنش پیرهادی مواجه شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: