به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۲۱۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
خبردنا : مدیرکل کاریابی‌های وزارت کار با اعلام این خبر که مراجعه به دفاتر کاریابی‌های کشور، در ده ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته با ثبت رقم ۴۶۸ هزار نفری افزایش ۱۰ درصدی دارد، گفت: هم‌اکنون حدود ۲۱۰ هزار نفر مقرری بیکاری می‌گیرند.
 
محمد اکبرنیا با اشاره به آخرین وضعیت واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌های کشور، گفت: این موضوع هنوز سراسری نشده و در سه استان به صورت پایلوت و موفقیت‌آمیز اجرا شده است و در این باره، نتایج مثبتی از الکترونیکی شدن سیستم ثبت نام تا پرداخت مقرری حاصل شد.

وی افزود: هنوز تمام استان‌ها به شکل دستی و سنتی امور بیمه بیکاری را انجام می‌دهند و سه استان به صورت پایلوت، روند ثبت‌نام تا پرداخت مقرری را الکترونیکی کردند که موفقیت‌آمیز بود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 210 هزار نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، گفت: سیستم استعلامات با تأمین اجتماعی نیز برگزار شده تا روند دستی انجام امور بیمه بیکاری به صورت الکترونیکی انجام شود.

مدیرکل کاریابی‌های وزارت کار افزود: در صورت تحقق این امر، ظرف مدت کمتر از یک هفته پس از تکمیل مدارک، مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌شود و بنا داریم تا ظرف چهار ماه آینده یعنی تا سه ماهه ابتدایی سال 96 تمام استان‌ها به این سامانه جدید دست پیدا کنند.

اکبرنیا با بیان اینکه تا 10 ماهه ابتدایی امسال حدود 468 هزار نفر به کاریابی‌های سراسر کشور مراجعه کردند، گفت:‌ از این تعداد در 10 ماه امسال 132 هزار نفر در بخش‌های مختلف مشغول به کار شده‌اند؛ این آمار نشان می‌دهد که مراجعه به کاریابی‌های کشور نسبت به 10 ماه سال گذشت، افزایش 10 درصدی دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: