به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۳۳۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
مدیرکل دامپزشکی خبر داد:
وی گفت: تاکنون دستوری مبنی قرنطینه کردن روستانشنیان صادر نشده اما اجازه ورود و خروج " مرغ، کبوتر و هر پرنده دیگری " بطور زنده داده نشده است.
خبردنا: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ورود قطعی آنفولآنزای حاد فوق پرندگان به یکی از روستاهای این استان در شهرستان سردسیری دنا خبرداد.

عبدالله بهمنش در گفت و گو با "خبردنا" گفت: متاسفانه علائم آنفولآنزای حاد فوق پرندگان در  روستای " بن زرد علیا " شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد مشاهده شده است.

وی افزود: ویروس این بیماری خطرناک از طریق مرغ فروش سیار خارج از کهگیلویه و بویراحمد که به این روستا آمده منتشر شده است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از معدم سازی یک هزار قطعه مرغ خانگی در 2 روز گذشته در روستای " بن زرد علیا " شهرستان دنا و یکی دیگر از روستاهای اطراف خبرداد.

 روستانشینان واکسینه شده اند

بهمنش گفت: بدلیل خطرناک بودن ویروس آنفولآنزای حاد فوق پرندگان، روستانشنیان " بن زردعلیا دنا " نیز توسط مرکز بهداشت واکسیناسیون شده اند.

وی افزود: نمونه گیری ها از روستانشینان دیگر نزدیک به این روستا نیز انجام و منتظر پاسخ قطعی تهران هستیم.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون در روستای " بن زرد علیا دنا " مستقر هستیم و منتظر هستیم تا شب از راه برسد و اقدام به معدوم سازی " کبوترها " کنیم.

بهمنش از پایش حیوانات خانگی روستاهای اطراف و خود روستانشنیان برای مقابله با ویروس آنفولآنزای حاد فوق پرندگان خبرداد.

روستانشینان فعلا قرنطینه نشده اند

وی گفت: تاکنون دستوری مبنی قرنطینه کردن روستانشنیان صادر نشده اما اجازه ورود و خروج " مرغ، کبوتر و هر پرنده دیگری " بطور زنده داده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه مرغ و پرندگان آلوده به آنفولانزای فوق حاد پرندگان تا شعاع یک کیلومتری از کانون آلودگی باید معدوم شود، تصریح کرد: گروه های دامپزشکی در روستای بن زرد و مناطق اطراف آن مستقر شده و در حال پیشگیری از سرایت این بیماری به سایر نقاط استان هستند.

بهمنش از مردم خواست با ماموران دامپزشکی و ماموران انتظامی منطقه برای معدوم کردن مرغ و پرندگان خانگی همکاری کنند تا بتوانند این بیماری مهلک را مهار و از سرایت آن به سایر روستاهای کهگیلویه و بویراحمدجلوگیری کنند.

وی گفت: در صورت مشاهده هر گونه تلفات غیر عادی مرغ و پرندگان مراتب را سریعا با تلفن 1512 اطلاع دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: