به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۳۴۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
غفاری ابراز داشت که عملیات اجرایی 55 طرح بهداشتی از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت در دهه فجر سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.
خبردنا : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستائیان این استان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود پنج برابر افزایش یافته است.

سید رشید غفاری با بیان دستاوردهای ارزنده طرح تحول نظام سلامت درحوزه بهداشت و درمان، اظهار داشت: میزان سرانه درمان در طرح پزشک خانواده روستایی و شهرهای زیر 100 هزار نفر کهگیلویه و بویراحمد از 210 هزار ریال قبل از اجرای این طرح هم اینک به افزون بر 960 هزار ریال رسیده است.

وی افزود که اکنون 100 درصد جمعیت شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش خدمات بهداشتی طرح تحول نظام سلامت قرار گرفته اند.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افزون بر 130 پزشک و 80 ماما اکنون در مراکز، پایگاه ها و خانه های بهداشت روستایی این استان مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

غفاری عنوان کرد که تاکنون افزون بر 64 میلیارد ریال برای بهبود و خرید تجهیزات مورد نیاز مراکز و خانه های بهداشت روستایی کهگیلویه و بویراحمد از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه شده است.

وی ابراز داشت: افزون بر 106 میلیارد ریال برای بهسازی، تعمیر و خرید تجهیزات در مراکز بهداشتی و پایگاه های سلامت شهری کهگیلویه و بویراحمد از محل احرای این طرح پرداخت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه 16 پایگاه جدید در حاشیه شهرهای زیر 100 هزار نفر کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده، گفت که به ازای هر 2 هزار و 500 نفر نیز یک نیروی مراقب سلامت مشغول ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیرانه در این پایگاه ها هستند.

غفاری اجرای طرح هشت سالن اجتماعات و هشت میهمانسرا در هر یکی از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و اظهار داشت: تمامی مراکز و شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های این استان از سالن ها و میهمانسراهای شیک و در خور شأن برخوردار شده اند.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای بهسازی و ساخت این طرح ها را در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 9 میلیارد ریال ذکر کرد.

غفاری از نام نویسی افزون بر 648 هزار و 740 نفر از جمعیت بیش از 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در سامانه یکپارچه سازی بهداشت (سیب) در استان خبر داد.

وی افزود که یکی از مهمترین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد بازسازی و ساخت فضاها و خانه های بهداشت روستایی است.

غفاری بیان کرد: افزون بر 70 مورد خانه بهداشت در محروم ترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد در سال 1393 و از محل اجرای این طرح ساخته و به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد که اعتبار هزینه شده برای ساخت این تعداد خانه بهداشت در کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 75 میلیارد ریال بوده است.

غفاری ابراز داشت که عملیات اجرایی 55 طرح بهداشتی از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت در دهه فجر سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت که اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ها افزون بر 250 میلیارد ریال است.

غفاری اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود 70 درصد و استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز به ترتیب 20 و 10 درصد تامین این میزان اعتبار را تعهد کرده اند.

وی افزود که با توجه به مشکل کمبود منابع مالی و با رایزنی های انجام شده قرار است که 30 درصد اعتبار تعهد استانی از طریق بنیاد برکت تامین شود.

غفاری بیان کرد: این 55 طرح بهداشتی شامل 11 خانه بهداشت، 2 مرکز جامع سلامت، 10 مرکز جامع سلامت روستایی، چهار خانه پزشک، بهسازی 2 مرکز ستادی و 23 مورد نیز پایگاه سلامت بهداشتی است.

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر 700 هزار نفر دارای هشت شهرستان، 17 بخش و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است.

حدود 48 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد ساکن روستاها هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: