به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۳۵۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
خبردنا : دادستان کل کشور با بیان اینکه پرونده حقوق‌های نجومی در دادسرای تهران در حال رسیدگی است از بازگردادنده شدن بخش عمده‌ای از دریافتی‌ها به بیت‌المال خبر داد.

 حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در اراک با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حقوق‌های نجومی اظهار داشت: پرونده‌های حقوق‌های نجومی که به دست قوه قضائیه رسیده‌اند و امکان پیگیری دارند در حال بررسی در دادسرای تهران هستند.

وی افزود: رسیدگی به این مباحث بسیار زمان‌بر است و برای حل شدن دقیق آنها باید زمان زیادی صرف شود و تمام مبانی قانونی این مسئله مورد بررسی قرار گیرد تا در مواردی که جرم آنها تشخیص داده شد در قالب یک پرونده و کیفرخواست به دادگاه ارجاع داده شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اگر در پرونده‌ای جرم شناخته نشود کیفرخواستی برای آن صادر نمی‌شود اما تاکنون توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از مبالغی را که به ناحق دریافت شده بود به حساب بیت‌المال بازگردانیم و در حال بررسی هستیم که تمام این مبالغ مطالبه شود.

وی ادامه داد: دادستانی کل در بخشی از این مسئله ورود پیدا کرده است و باید گفت بررسی کامل آن بسیار زمان‌بر است و برای انجام اقدامی منصفانه در این زمینه باید صبور بود.

منتظری اضافه کرد: دامنه این دریافتی‌ها به قدری گسترده نبود که بتوانیم بگوییم بخش عمده‌ای از مدیران مشمول دریافت این نبالغ بوده‌اند بلکه تعداد اندکی بودند که پرونده آنها در حال بررسی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: