به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۳۵۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
خبردنا : معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از چاپ تمبرهای نوروزی صنایع دستی و ارائه هدیه‌های صنایع دستی نوروزی به مسافران خبر داد.

بهمن نامورمطلق درباره برنامه‌های نوروزی صنایع دستی در کشور، بیان کرد: در جلسه‌ای که با مدیران کل ۳۱ استان داشتیم، برنامه‌های نوروزی استان‌ها تشریح شد. امیدواریم در نوروز امسال روند روبه توسعه داشته باشیم. کارهای تازه‌ای در حوزه ترویج در دست اقدام داریم.

او ادامه داد: قرار است تمبرهای نوروزی برای صنایع دستی چاپ کنیم و هدایای نوروزی صنایع دستی تهیه و به بخشی از مسافران داده شود. قرار است در هر استانی هدایایی از صنایع دستی به‌عنوان نمونه آماده و به مسافران نوروزی هدیه داده شود. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم  برای عملی کردن این ایده تاکید دارد و تردیدی نیست که این موضوع انجام خواهد شد؛ اما این اتفاق در استانی با توجه به اعتبارات موجود انجام می‌شود.

معاون صنایع دستی گفت: در سال‌های گذشته نیز در کنار نقشه و اطلاعات ارائه‌شده به مسافران نوروزی، هدایایی هم داده می‌شد که صنایع سبز نبودند و تصمیم گرفتیم امسال آن هدایا را به صنایع دستی تبدیل کنیم.

نامورمطلق اظهار کرد: همه‌ی استان‌ها قرار شده با توجه به در نظر گرفتن اعتبارات لازم این کار را انجام دهند. همچنین تصمیم گرفته شده هفت‌سین‌هایی که امسال در سطح شهر چیده می‌شوند شامل صنایع دستی هر استان باشد. امسال فعالیت بخش توسعه و ترویج در صنایع دستی بیشتر از سال‌های گذشته خواهد بود و نوآوری خواهد داشت.

او درباره بازارچه‌های صنایع دستی نیز توضیح داد: بازارچه‌های صنایع دستی را حداقل مانند سال گذشته و با کمی توسعه بیشتر در سطح استان‌ها خواهیم داشت. سال گذشته ۶۵۰ بازارچه نوروزی و شش‌هزار و ۷۰۰ غرفه داشتیم و ان‌شاءالله آن‌ها را گسترش می‌دهیم.

معاون صنایع دستی گفت: تصمیم داریم تورهای کارگاه را گسترش دهیم. به همین دلیل، درخواست کردیم درِ کارگاه‌هایی صنایع دستی را در تعطیلات نوروز باز کنند تا مردم با بازدید از این کارگاه‌ها از نزدیک در جریان شکل‌گیری صنایع دستی قرار بگیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر: