به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۴۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
نقدی بر یک گزارش و مصاحبه :
براساس مصاحبه سردار هاشمی پور بنابراین سرمایه گذار برخلاف مصاحبه محنایی و گزارش شبکه دنا متواری نبوده بلکه در تهران در جلسات ارشد حضور داشته و پیگیر امور هستند
خبردنا : امنیت روانی برای سرمایه گذاران از مهم ترین الزمات سرمایه گذاری در هر منطقه و استانی است که گویا در کهگیلویه و بویراحمد این اصل چندان هم مهم نیست !

به گزارش " خبردنا "، مهم ترین تهدید کشور و به تبع آن استان " کهگیلویه و بویراحمد " بیکاری و سونامی آن است که راه حل آن تنها سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مولد است .

سرمایه گذار برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال نیازمند الزاماتی است که مهم ترین آن امنیت بویژه امنیت روانی و ذهنی بالاخص از سوی مسئولان ارشد می باشد که این امر در کهگیلویه و بویراحمد سراسر محروم سیاست زده به فراموشی سپرده شده است !

هفته گذشته شبکه دنا با افتخار گزارشی ازکاشت هندوانه در کنار کارخانه سیمان سپو پخش و در این گزارش با " مجید محنایی" معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد مصاحبه ای ترتیب داد که این مقام ارشد استان بر متواری بودن و حتی فرار احتمالی این سرمایه گذار به خارج ! تاکید می کند ! امری که کاملا کذب و حتی اگر چنین بود هم برای حفظ آرامش سایر سرمایه گذاران نباید رسانه ای می شد .

سردار " عدل هاشمی پور " نماینده مردم " کهگیلویه " بزرگ در گفتگوی اختصاصی با " خبردنا " از برگزاری جلسات متعدد با سرمایه گذار کارخانه سیمان سپو دهدشت خبرداد و گفت : در جلسه ای با حضور سرمایه گذار ، معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و برخی مدیران بانکها تصمیم بر این شد که برای آخرین بار مهلت 6ماهه به ایشان داده شود تا فعالیت ها دوباره وارد فاز اجرایی شوند .

براساس مصاحبه سردار هاشمی پور بنابراین سرمایه گذار برخلاف مصاحبه محنایی و گزارش شبکه دنا متواری نبوده بلکه در تهران در جلسات ارشد حضور داشته و پیگیر امور هستند .

 براساس مشاهدات موجود سرمایه گذار سیمان سپو سرمایه گذاری های زیادی برای این کارخانه انجام داده و ایشان نیز همانند همه سرمایه گذاران این کشور که چوب بی خردی و بی تدبیری مسئولان را خورده اند نیز دچار مشکل گشته و می طلبد که مسئولان استان بجای حمله و فراری آنها از وی و سایرمانند او حمایت کنند حتی اگر متواری باشند .
 
سرمایه گذاری که هکتارها زمین خریداری کرده و بخشی از تاسیسات راه اندازی کرده حتما به دنبال سرمایه گذاری است وگرنه دلیلی بر خرید و هزینه به این اندازه نبود .

سرمایه گذار این طرح از فرزندان استان است که تنها با علاقه به خدمت به منطقه در اینجا سرمایه گذاری کرده و البته به دلیل مشکلاتی به چنین وضعیتی مبتلا گشته که لازم است همگان بخصوص مسئولان به یاری وی بشتابند آنگونه که سردار هاشمی بر این امر تاکید موکد ورزید .
 
شبکه دنا بعنوان رسانه ملی باید قبل از پخش گزارشی هم به جوانب تاثیر گذاری اش اندک نظری بیندازد و بداند که چنین گزارش های تنها یک خروجی دارد " فرار سرمایه گذار و افزایش بیکاری در استان " !

شبکه دنا باید بفکر جذب مخاطب به شیوه های دیگر باشد نه اینکه سرمایه گذاران بومی را فرار دهند ! سرمایه گذار غیربومی که به هزار دلیل به کهگیلویه و بویراحمد نمی آیند و اگر قرار باشد همین چند سرمایه گذار اندک بومی را هم شبکه دنا و معاونان استاندار اینگونه فراری دهند که بهتر است از الان شاهد افزایش بیش از گذشته خودکشی ها و آسیب های اجتماعی در استان باشیم .

جناب محنایی باید قبل از مصاحبه و شبکه دنا قبل از انتشار گزارش باید صحت  مطالب خود را از مسیرهای رسمی پیگیری نمایند و بدانند ندیدن آنها دلیل بر نبودن نیست !

" خبردنا" امیدوار است مسئولان استان با درک حساسیت های سرمایه گذاری حمایت عملی خود را از آنها سرلوحه شعارهایشان قرار دهند .
 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
متأسفانه مسولان استانى فقط به دنبال معرفى خود در شبكه استانى،سايتها و روزنامه ها هستند و آبروى مردم على الخصوص كسانى كه زندگى را بر خانواده خود سخت كرده اند تا بتوانند در اين استان محروم اشتغال ايجاد نمايند.جاى بسى تأسف دارد كه معاون استاندار به دنبال توهين و افتراع در شبكه اى كه در اختيار دارد به بزرگنمايى مي پردازد و بى خبر از آنكه سرمايه گذاران بزرك و كوچك شبانه روز در تهران با آنچه خود در توان دارند رايزنى ميكنند تا بتوانند طرحهاى نيمه تمام خود را به مرحله اجراء برسانند تا اينكه بتوانند به سهم خود هم كمكي به اقتصاد استان كه نيت اوليه قدم گذاشتن در اين راه چيزى جزء اين نبوده و نخواهد بود و هم با به چرخش در آوردن طرح خود كمكى در جهت ايجاد اشتغال كه نياز ضرورى جوانان ابن استان ميباشد،كرده باشند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
بخدا قسم آقای مهنایی فقط به فکر صندلی و پستتش است نه کاره به چپ دارد و راست و نه پیشرفت استان. فقط هر روز صبح روی صندلیش را چسپ میریزد که محکم به آن صندلی بچسپد. بینی وبین الله ایشان یکبار فقط یکبار اگر در طول مدت کاریش در در سمتی که بوده یک کار مثبت برای این مردم انجام داده آن را زکر کند تا تمام حرفهایم راپس بگیرم. الن هم به فکر پولدار کردن قوم وخویشان خودشه.
نام:
ایمیل:
* نظر: