به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۵۴۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
خبردنا : وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعطیلی برخی کارخانه ها ربطی به سه چهار سال اخیر ندارد و تعدادی از آن‌ها ، از ده تا 15 سال پیش تعطیل بوده اند، اما صاحبان آن‌ها اگر علاقمند باشند می‌توانند آن‌ها را بازسازی کنند.

محمد رضا نعمت‌زاده در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حضورش در دولت بعدی اظهار کرد: من قطعا از آقای روحانی حمایت می‌کنم ولی اینکه در کابینه باشم یا نه مربوط به خود آقایان است. اگر غیر از ایشان انتخاب شوند که قطعا در کابینه نیستم اما درباره ایشان هم ترجیح می دهم که افراد جدید بیایند و ما در کنارشان باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که توصیه‌اش به وزیر بعدی صنعت و معدن و تجارت چیست؟ تصریح کرد: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اولین توصیه من است چرا که واقعا این سیاست های ۲۴ گانه بسیار سیاست جامعی است که تمام سیاست‌های خوبی که در زمینه کار و تولید اشتغال، نوآوری و مردمی کردن اقتصاد از ابتدای انقلاب داشته ایم در یک مجموعه تدوین شده است.

نعمت‌زاده افزود:  نظر مقام معظم رهبری هم این بود که یک سیاست جامعی را در جهت اقتصاد مقاومتی که شامل رویکرد دانش بنیان، عدالت‌محور و درون‌زایی و همچنین برونگرایی است تدوین شود.  به نظر من چون این سیاست‌ها، جامع مجموعه تجربیات حتی جهانی در این زمینه است باید هر کس که به عنوان وزیر صنعت و معدن تجارت انتخاب می‌شود آن را پیگیری کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خوشبختانه در این دولت موضوع اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شده است و انتخاب آقای جهانگیری به عنوان فرمانده ستاد باعث شده که کار را به طور جدی دنبال کنیم.

وی با اشاره به وضع کارخانه های تعطیل شده در سالهای اخیر اظهار کرد: اولا این کارخانه ها ربطی به سه چهار سال اخیر ندارند و برخی از آنان از 10 تا ۱۵ سال پیش تعطیل بوده اند. این ها کارخانه های قدیمی و فرسوده بوده اند که صاحبان آن‌ها اگر علاقمند باشند می‌توانند آن‌ها را بازسازی کنند و خود من هم درباره کارخانه ارج و آزمایش بیش از ۱۰ جلسه برگزار کردم اما متاسفانه این کارخانه ها به کسانی واگذار شده که اهل این کار نیستند و حتی بعضی از آنان خارج از کشور هستند و یا سرمایه کافی برای این کار ندارند.

نعمت‌زاده تاکید کرد:  کارخانه ارج در جایی قرار گرفته که زمین آن اکنون ارزش پیدا کرده است و صاحبان آن رغبت ندارند درآنجا برای همان کار قبلی مجددا سرمایه گذاری کنند و این طبیعت کار در تمام دنیا است که برخی شرکت ها منحل و تعطیل می‌شوند  و در کنارش شرکت های جدید تشکیل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان اظهار کرد: در 7 تا 10 سال گذشته شاید بیش از یکصد واحد تولیدی لوازم خانگی به وجود آمده است که امروز کالاهایشان صادراتی است و چهارتایشان هم ممکن است کارشان متوقف شده باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر: