به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۵۵۵۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
خبردنا : حسن روحانی با بیان اینکه ما باید راهمان را ادامه دهیم تصریح کرد: نخواهیم گذاشت بار دیگر فضای امنیتی در دانشگاه‌های ما حکمفرما شود.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری  صبح امروز (شنبه) در جریان سفر انتخاباتی خود به کرمان در تالار تلاش این شهر و در جمع چندهزارنفری کرمانی‌ها اظهار کرد:در روزهای بسیار مقدس برای هدف بلندمان باید همه توانمان را به کار گیریم. در این ایام جای مرحوم آیت‌الله هاشمی‌فسنجانی خالی است.
 
وی ادامه داد: کاش می‌شد از حضور آن سیاستمدار بزرگ و مجاهد نستوه به عنوان یار دیرین امام و رهبری استفاده برد. امروز باید راه هاشمی را ادامه دهیم. ما مسیر عدالت و اعتدال واصلاحات را رها نخواهیم کرد.

روحانی با یادآوری انتخابات 92 خاطر نشان کرد: ما از روز اول با هم تصمیم گرفتیم با راستگویی و شفافیت مسیر ائتلای کشور را ادامه دهیم. اگر روزی در این کشور دروغگویی رواج پیدا کند، پیشرفت از کشور رخت بر می بندد. ما سالها آمار و حرفهای دروغ را شنیدیم و رسیدن به لبه پرتگاه را دیدیدم. امروز دیگر ملت ما آماده شنیدن دروغ جدید در کشورمان نیستند.

وی اضافه کرد: امروز نه شعار و وعده های بی پایه دادن و نه آمار و ارقام برای آینده ساختن نمی تواند گوش شنوایی میان مردم بزرگوار و فهمیم ایران داشته باشد. ما باید راهمان را ادامه دهیم. راه ما راه آزادی است. نخواهیم گذاشت بار دیگر فضای امنیتی در دانشگاه های ما حکمفرما شود.

روحانی با بیان اینکه اگر حمایت شما مردم نبود به هیچ عنوان در این مدت توفیقی به دست نمی آوردیم افزود: در طول این سه  سال نیم بارها در جلسات تصمیم گیری عموی و خصوصی روی در روی ما ایستادند تا مردم از شبکه های مجازی استفاده نکنند و هر روز به ما فشار آوردند تا همه شبکه های اجتماعی را فیلتر کنند، حالا که موقع انتخاب شده آنها پیشتاز در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اند. اگر چیز بدی بود خب برای شما هم باید بد باشد و اگر ابزار خوبی برای شماست چرا برای مردم ما نباشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در ادامه تاکید کرد: ما راهمان را با مردم با هم شروع کردیم با هم ادامه می دهیم و با هم به مقصد نهایی خواهیم رساند. امروز روز سرنوشت ماست و در مسیر مهمی حرکت می کنیم. عده ای می خواهند در وسط راه برگردیم. ما به آنها می گوییم بر نمی گردیم. عده ای می خواهند در وسط راه متوقف شویم اما ما متوقف نمی شویم. ما چرا از راهمان برگردیم. به ما بگویید چرا می گویید که این راه را رها کنید و ادامه ندهید.

روحانی همچنین یادآور شد: راه ما این بوده که شرق کشور را آباد کنیم. استان کرمان و استان های شرقی مسیر ارتباط با غرب باشند. مسیر ما این بوده از چابهار به همه شرق کشور راه آهن و جاده را تا اروپا متصل کنیم. راه ما این بوده که برای اولین استان در ایران آب دریای عمان به صورت شیرین شده وارد این استان شود.

وی ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم در این استان سرمایه گذاری ها افزایش پیدا کند. در این سه سال و نیم هزار تفاهمنامه در بخشهای خصوصی و عمرانی در این دولت امضا شد و تاکنون 16 هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است. می گویند چرا در ماه های آخر طرح ها را افتتاح می کنید. قرار ما با مردم در سفرها این بود که قولی به مردم بدهیم که قابل عمل باشد و حتی الامکان تا پایان دولت یازدهم به افتتاح برسد، حالا که می خواهیم افتتاح کنیم می گویند نکنید. این ها فکر می کنند طرح چند صد میلیاردی که افتتاح می شود دیروز کلنگ خورده است، در حالی که این مردم سه سال و نیم تلاش کرده اند.

روحانی با بیان اینکه ما می خواهیم غیر از سرمایه داخلی،‌ سرمایه خارجی هم به داخل کشور بیاوریم تا برای مردم و جوانان شغل ایجاد شود، اظهار کرد: راه ما این است که در این استان در طول مدت این سه سال و نیم پولی به حدود 3 میلیارد دلار سرمایه خارجی به صورت مستقیم و فاینانس جذب شده و مبلغ 1387 میلیون یورو سرمایه گذاری انجام شده است، ‌آن وقت شما می گویید که سرمایه نیاید. در طول این چند سال مردم عزیز کرمان در سایه وحدت و تلاش و زحمت بخش های عمومی، خصوصی و مسئولین و همکاری امام جمعه محترم کرمان آیت الله جعفری صادرات از این استان 5 میلیارد دلار بوده است.

وی با اشاره به منشور حقوق شهروندی تصریح کرد: ما راهی را انتخاب کرده ایم و برای اجرای حقوق شهروندی آن را رها نخواهیم کرد. بعضی ها فکر می کنند حقوق شهروندی روی کاغذ نوشته شده و اجرا نمی شود. بدانید که دولت یازدهم در همین ماه های آخر با تمام توان خود حقوق شهروندی را اجرا می کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم افزود: من به آنها که از حقوق شهروندی خوشحال نیستند و آنها که می گویند به مردم نباید آزادی بدهیم و زن ها نباید در فعالیت های اجتماعی باشند می گویم اگر این مردم بار مسئولیت دولت یازدهم را بر دوش این خادم خود گذاشتند بدانند حقوق شهروندی مو به مو اجرا خواهد شد. ما اجازه نمی دهیم حقوق خصوصی مردم را تضعیف و نقض کنند و بی قانونی ها در این کشور ادامه پیدا کند. ما با حمایت مجلس که امروز هماهنگی بسیار بهتری بین دولت و مجلس دهم برقرار است، راه حقوق ملت را ادامه می دهیم. ما باید راهمان را برای حقوق ملتمان ادامه دهیم.

وی با تشکر از مردم کرمان بیان کرد: ما از همه عزیزانمان، رزمندگان لشگر 41 ثارالله سردار سلیمانی، شهید باهنر، آیت الله هاشمی رفسنجانی عزیز، برادر عزیزم آقای جهانگیری و همه آنها که در دولت یازدهم خادم مردم بودند و امروز راه پیروزی ملت عزیزمان را دنبال می کنند، تشکر می کنیم. به شما قول می دهم در همین جا که سخن می گویم و شما مطالباتتان را بیان می کنید، این مطالبات را می شنوم، پیام شما را درک می کنم و با همه توان همه تلاشم را برای تحقق آن به کار خواهم گرفت.

روحانی در پایان اظهار کرد: ما باید آنچه را در فصل 3 قانون اساسی درباره حقوق ملت آمده تا اجرای آخرین خط و کلمه و کلامش محقق کنیم و از پای ننشینیم و برای اجرای قانون اساسی و حقوق ملت همه توانمان را باید به کار گیریم. امروز روز ساختن سرنوشت 4 سال آینده و آینده های دورتر به دست شما مردم است و باز هم تکرار می کنم دوباره ایران،‌ دوباره اسلام، دوباره اعتدال، دوباره امید و دوباره پیشرفت ایران عزیز.
نام:
ایمیل:
* نظر: