به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۵۵۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
معاون سیاسی فرماندار بویراحمد گفت که آرای شمارش شده شعبه الکترونیکی برای تجمیع ارسال ‌و پرینت آنها نیز نگهداری می‌شود تا مشخص شود که در یک شعبه هر داوطلب چه مقدار رأی آورده است.
خبردنا : معاون سیاسی فرماندار بویراحمد فرآیند برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر به صورت الکترونیکی در یاسوج مرکز این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش"خبردنا"، عبدالحمید پناهی اظهار داشت: دستگاه مرتبط با برگزاری انتخابات الکترونیکی یک مانیتور و صفحه کلید دارد که رأی دهنده باید کد سه رقمی داوطلب را بر روی آن وارد کرده و سپس تصویر و نام داوطلب بر روی مانیتور درج می‌شود.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر علاوه بر یاسوج در شهرهای دوگنبدان و دهدشت نیز به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی افزود که چنانچه یک شهر دارای هفت کرسی در شوراهای اسلامی باشد رأی دهنده می‌تواند کد هفت داوطلب را وارد سیستم کرده و چنانچه تمایلی به انتخاب هیچکدام از داوطلبان نداشت می‌تواند دکمه رأی سفید که در صفحه کلید تعبیه شده را فشار دهد.

معاون سیاسی فرماندار بویراحمد بیان کرد: سپس رأی دهنده کلید اتمام رأی ‌گیری را فشار داده و پرینت رأی نیز از طریق یک محفظه که قابل دسترسی نیست به نمایش درآمده و داخل یک صندوق پلاستیکی که زیر دستگاه قرار دارد جای می‌گیرد.

پناهی عنوان کرد که پرینت‌ها نگهداری شده و مورد شمارش قرار نمی‌گیرند تا چنانچه داوطلبی تردیدی در فرآیند انتخابات داشت امکان شمارش رأی کاغذی و مقایسه آن با آنچه در حافظه دستگاه است فراهم باشد.

وی ابراز داشت: آرای اخذ شده در انتخابات الکترونیکی در حافظه دستگاه ذخیره و با پایان مهلت رأی گیری همچون شعبه‌های معمولی پلمپ دستگاه شکسته شده و حافظه دستگاه تخلیه و داده‌ها استخراج می‌شود و نتایج آرای شعبه مزبور مشخص خواهد شد.

معاون سیاسی فرماندار بویراحمد گفت که آرای شمارش شده شعبه الکترونیکی برای تجمیع ارسال ‌و پرینت آنها نیز نگهداری می‌شود تا مشخص شود که در یک شعبه هر داوطلب چه مقدار رأی آورده است.

پناهی اظهار داشت: در انتخابات الکترونیکی عملیات شمارش توسط دستگاه انجام می‌شود و تعرفه کاغذی هیچ کاربردی نخواهد داشت.

وی افزود که تمامی پرینت‌ها و حافظه دستگاه‌ها تا زمان رسیدگی به شکایات‌ احتمالی برخی داوطلبان نگهداری می‌شوند و در جریان رأی گیری نیز هیچ فردی اطلاعی از میزان آرای کاندیداها ندارد.

پناهی بیان کرد: امکان اختلال شبکه‌ای در برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود نداشته و بردهای صندوق‌های الکترونیکی انتخابات به گونه‌ای طراحی شده که امکان اتصال به شبکه را ندارد و با قطع شدن شبکه هیچگونه اختلالی در فرآیند انتخابات پیش نمی‌آید.

وی عنوان کرد که 2 روز گذشته آموزش‌های لازم در زمینه برگزاری انتخابات الکترونیکی به تعدادی از سرکاربران و کاربران انتخابات توسط کمیته فناوری ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد ارائه شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: