به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۵۵۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
خبردنا : شركت اتوبوسراني طي اطلاعيه اي که در اردیبهشت 91 منتشر شد اعلام كرد: از آنجايي كه تجهيز سيستم كارت خوان با جديت پيگيري مي شود، و در آينده نزديك تنها وسيله پرداخت كرايه در ناوگان اتوبوسراني شهر تهران استفاده از كارت بليت مي باشد.
 
 در راستاي تحقق اين هدف از تاريخ 16/02/1391 مسافران محترم در كليه ايستگاه هاي سامانه اتوبوس هاي تندرو (BRT) مي بايست جهت پرداخت كرايه سفر خود از كارت بليت استفاده نمايند به دنبال اين اطلاعيه از شهروندان درخواست شده با مراجعه به 1146 مركز فروش كارت بليت و گيشه هاي مطبوعاتي معتبر نسبت به تهيه كارت هاي موصوف اقدام تا با ارائه و استفاده از آنها امكان خدمت رساني مطلوب تر را فراهم كنند.

ضمناً از تاريخ مذكور پرداخت كرايه به روش هاي ديگر از جمله نقدي منسوخ گرديده و عوامل مستقر براستفاده از كارت بليت به عنوان تنها وسيله پرداخت كرايه سفر در ايستگاه هاي BRT نظارت لازم را معمول خواهند كرد.

30 درصد مسافران بليت نمي دهند

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه گفت: با اينكه اتوبوسهاي شهر تهران به دستگاههاي كارت خوان بليت الكترونيك مجهز شده اند ولي متاسفانه ما شاهد 30درصد فرار بليت هستيم كه براين اساس تمهيدات خاصي در نظر گرفته شده تا از اين كار نادرست جلوگيري شود.

وي افزود: حدود يك سوم از هزينه هاي شركت واحد اتوبوسراني بايد از طريق فروش بليت تامين شود كه فرار از پرداختن بليت مي تواند مشكلاتي را براي خدمات رساني مناسب اتوبوسراني ايجاد كند.

مديرشركت واحد گفت: براي رفع اين مشكل پيش بيني هايي صورت گرفته كه مجهز شدن ايستگاه ها به دستگاه هاي كارت خوان بليت الكترونيك مانند خط يك سامانه اتوبوس هاي تندرو و حضور ناظران ويژه يكي از اين راه كارها است.

مسافرکشی با اتوبوس های شهرداری

آنچه در اطلاعیه سال 91 اتوبوسرانی آمده است این روزها در تهران اجرا می شود و هیچ مسافری نمی تواند با دادن پول نقر سوار بی آر تی شود.

این موضوع سبب می شود تا مسافران مبلغی کمتر یا بیشتر بابت سوار شدن بر اتوبوس پرداخت نکنند و همچنین سبب می شود که مسافران بعد از انصراف از سفر نتوانند پول خود را پس بگیرند.

حال در کنار این موارد این شب ها مشاهده می شود که با تعطیل شدن ایستگاه ها در شبها بعد از ساعت 22، بجز خط یک در بقیه خطوط، راننده ها از مسافران طلب پول نقد می کنند و زمانی که مسافری به انها کارت بلیت را نشان می دهد، با ناراحتی و غضب با او برخورد می کنند.

این مشکل اکنون این شائبه را بوجود آورده است که پول اخذ شده توسط رانندگان آیا به خزانه شهرداری واریز می شود یا خیر؟ چه کسی تضمین میکند که تمام مبلغ به حساب شهرداری واریز شود و در این زمینه چه نظارتی صورت می گیرد.

نکته بعدی مبلغی است که از مسافران اخذ می شود، اینکه آیا مبلغ دقیق اخذ می شود و یا کم و زیاد می شود و دست آخر اینکه اگر بدون هماهنگی با شهرداری کرایه نقدی اخذ می شود، آیا این امر از لحاظ قانونی و شرعی مشکلی ندارد که با اتوبوس شهرداری مسافرکشی انجام شود؟

نام:
ایمیل:
* نظر: