به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۶۲۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
خبردنا : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت که براساس برنامه ریزی صورت گرفته، دانشکده داروسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد تأسیس می‌شود.

به گزارش"خبردنا"، اورنگ ایلامی افزود: اقدامات لازم برای تصویب تأسیس دانشکده داروسازی یاسوج در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است.

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم اکنون دارای پنج دانشکده بهداشت، پرستاری و مامایی، پزشکی، پیراپزشکی و دندان پزشکی است.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود در سال تحصیلی جدید از میان داوطلبان ورود به دانشگاه، سهمیه دانشجویان مورد نیاز این دانشکده جذب شود.

ایلامی گفت که مکان لازم برای استقرار دانشکده داروسازی یاسوج با هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج فراهم شده است.

وی تصریح کرد که با هماهنگی مسئولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با راه اندازی دانشکده داروسازی یکی دیگر از نیازهای استان در بخش بهداشت و درمان برطرف می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در ادامه گفت: طرح تحول نظام سلامت که در سال 93 با هدف افزایش رفاه اجتماعی، کاهش پرداختی از جیب مردم، توسعه زیرساخت‌ها و افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی عملیاتی شد تاکنون دستاوردهای بزرگی در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد داشته است.

اورنگ ایلامی تصریح کرد نتایج و دستاوردهای طرح تحول سلامت پس از سه سال از آغاز آن به عنوان یکی از برجسته‌ترین برنامه‌های پایه‌ای دولت تدبیر و امید افق‌های روشنی را در مسیر تحقق عدالت اجتماعی به ویژه در مناطق محروم استان به ارمغان آورده است.

به عقیده وی طرح تحول سلامت بر خلاف برخی ادعاها و دروغ پراکنی ها، بهترین و بیشترین دستاورد را برای اقشار محروم جامعه داشته است.

ایلامی عنوان کرد: دولت به جای یک کار مقطعی، احساسی و زودگذر و در راستای افزایش میزان یارانه نقدی مردم اقدام به اجرای طرح تحول سلامت کرد تا به مهمترین نیاز اساسی کشور به ویژه محرومان جامعه جامه عمل بپوشاند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت که با اجرای طرح تحول سلامت، ارجاع بیماران کهگیلویه و بویراحمد به خارج از استان کاهش چشمگیری یافته است.

اورنگ ایلامی افزود: شمار بیماران ارجاعی از این استان به استان‌های همجوار از 30 نفر به ازای هر یک هزار نفر تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، هم اینک به حدود چهار نفر به ازای هر هزار نفر کاهش یافته است.

وی تقویت زیرساخت‌های درمانی، اجرای طرح هتلینگ بیمارستان‌ها و افزایش تعداد پزشکان متخصص را از عوامل کاهش ارجاع بیماران به استان‌های همجوار ذکر کرد.

ایلامی گفت که از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون بیش از 160 پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف مورد نیاز به صورت تمام وقت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی این استان جذب شده‌اند.

وی اظهار داشت: هم اینک 64 پزشک متخصص و فوق تخصص در هشت رشته تخصصی و به صورت تمام وقت در بیمارستان‌های دولتی این استان مشغول فعالیت هستند.

به گفته وی 70 درصد از مجموع 233 پزشک متخصص و فوق تخصص در سطح بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی استان به صورت تمام وقت مشغول انجام خدمات درمانی هستند.

کمبود پزشک متخصص به عنوان یکی از معضلات و چالش‌های اساسی نظام سلامت در استان ظرف 2 سال گذشته و با اجرای طرح تحول سلامت تا حد قابل ملاحظه‌ای مرتفع شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت که افزون بر یکهزار و 500 میلیارد ریال از زمان اجرای طرح تحول سلامت در اردیبهشت 1393 و در قالب هفت بسته خدمتی و خرید تجهیزات پزشکی این طرح در استان هزینه شده است.

ایلامی اظهار داشت که افزون بر یکهزار و 200 میلیارد ریال از این میزان در قالب بسته‌های خدمتی بوده و 350 میلیارد ریال دیگر نیز در راستای خرید تجهیزات پزشکی بوده است.

وی ادامه داد که 47 درصد از اعتبار هزینه شده در قالب بسته‌های خدمتی طرح تحول سلامت در راستای بهبود و حفاظت مالی بیماران و مراجعان به بیمارستان‌ها بوده که کاهش محسوس هزینه‌های درمانی مردم از بالای 47 درصد به کمتر از 6 درصد را به دنبال داشته است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای یک فروند بالگرد اورژانس هوایی است که اسفند سال 1395 در یاسوج مستقر شد و تاکنون نیز خدمات ارزنده‌ای به مصدومان حوادث به ویژه در مناطق کوهستانی و سخت گذر استان ارائه کرده است.

دومین بالگرد اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد ویژه مناطق گرمسیری این استان نیز به‌زودی در شهر دوگنبدان مستقر می‌شود.

با افزوده شدن 45 دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد در 2 سال اخیر تعداد آمبولانس‌های استان حدود 2 برابر افزایش یافته است.

پنج بیمارستان با نزدیک به 600 تخت در شهرهای یاسوج، دوگنبدان، باشت و لیکک در حال ساخت است که برخی مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند.

850 تخت بیمارستانی دولتی، 150 تخت خصوصی، 350 خانه بهداشت، 70 مرکز درمانی ازجمله زیرساخت‌های کنونی بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد است.

600 پزشک عمومی و دندان‌پزشک، 250 پزشک متخصص و فوق تخصص در این استان به مردم خدمت می‌کنند.

کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داروساز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
3
همه این پروژه ها حتی مصوبه این دانشکده داروسازی مال دوره قبلی مدیریت های دانشگاه علوم پزشکی هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
داروسازی که مربوط به برنامه یکسال پیش بود , چندبار یک موضوع تیتر خبری می شود ؟
نام:
ایمیل:
* نظر: