به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۷۷۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
گزارش:
قدم زدن در طبیعت بکر استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد و استفاده از منابع طبیعی خدادادی آن دل از هر گردشگر داخلی و خارجی نخواهد برد وقتی قرار باشد این افراد کیلومترها برای پیدا کردن یک دستشویی سالم و تمیز، این پا و آن پا شوند و در نهایت پس از چند ساعت به سرویس بهداشتی‌ای برسند که آنچنان کثیف است که رغبتی برای استفاده کردن از آن نمی ماند و دست آخر هم کلافه و عصبی با لحنی اعتراض‌آمیز حرف های محبت آمیزی ! را نثار مسئولین ذیربط می کنند . به هر حال آنچه واضح است مشکل دستشویی در تمامی شهرهای استان بویژه یاسوج در این سال ها آن قدر ادامه دار بوده که گردشگران چاره ای جز پذیرفتن این واقعیت که این مشکل شاید هیچ وقت حل شدنی نباشد، کنار آمده اند، اما اینها برای گردشگر خارجی بیشتر به توجیه غیرمنطقی می ماند که برایشان پذیرفتنی هم نیست.
خبردنا: بیش از یک دهه از مطرح شدن رسمی معضل نبود سرویس های بهداشتی مناسب در حوزه گردشگری می گذرد؛ اما همچنان این بحران پابرجاست و وعده های مسوولان بی اثر باقی مانده است .

به گزارش"خبردنا" با وجود وعده های همیشگی مسئولین این معضل همچنان به عنوان یکی از بزرگ ترین معضلات گردشگران داخلی و خارجی پابرجا مانده است. وعده ای که با کمی درایت و اختصاص بودجه می تواند مرتفع شود، همچنان پس از بیش از ده سال نقل محافل گردشگری است تا شاید روزی فرجی شود و این معضل رخت از حوزه گردشگری برکند.

کمبود سرویس های بهداشتی در اماکن گردشگری و تفریحی کهگیلویه و بویراحمد شوخی نیست ، بلکه مشکلی جدی است که هم دغدغه گردشگران و هم فعالان این حوزه بوده و حتی مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این سال ها جسته و گریخته به وجود این مشکل اعتراف کرده اند، اما مشکل این است که در این سال ها هیچ گاه عزم جدی برای حل آن وجود نداشته است.

قدم زدن در طبیعت بکر استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد و استفاده از منابع طبیعی خدادادی آن دل از هر گردشگر داخلی و خارجی نخواهد برد وقتی قرار باشد این افراد کیلومترها برای پیدا کردن یک دستشویی سالم و تمیز، این پا و آن پا شوند و در نهایت پس از چند ساعت به سرویس بهداشتی‌ای برسند که آنچنان کثیف است که رغبتی برای استفاده کردن از آن نمی ماند و دست آخر هم کلافه و عصبی با لحنی اعتراض‌آمیز حرف های محبت آمیزی ! را نثار مسئولین ذیربط می کنند .

به هر حال آنچه واضح است مشکل دستشویی در تمامی شهرهای استان بویژه یاسوج در این سال ها آن قدر ادامه دار بوده که گردشگران چاره ای جز پذیرفتن این واقعیت که این مشکل شاید هیچ وقت حل شدنی نباشد، کنار آمده اند، اما اینها برای گردشگر خارجی بیشتر به توجیه غیرمنطقی می ماند که برایشان پذیرفتنی هم نیست.

کمبود سرویس های بهداشتی، تمیز نبودن سرویس های موجود، نبود مواد شوینده، بوی نامطبوع و حتی قطع بودن آب برخی سرویس های بهداشتی، اتفاقات ناخوشایندی است که می تواند خاطره بدی در ذهن گردشگر داخلی بگذارد و گردشگر خارجی را نیز از سفر به استان دلزده کند.

شاید زمان آن فرارسیده باشد که مسئولان سازمان گردشگری استان بجای برگزاری انواع جشنواره ها ، هشدار فعالان این حوزه را جدی بگیرند و در کنار برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت ها، از برطرف کردن این نیاز ضروری که به آبروی صنعت گردشگری استانمان گره خورده است، غافل نشوند .
























نام:
ایمیل:
* نظر: