به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۸۰۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
خبردنا : باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتقاد از طرح بیمه بهداشت و درمان جایگزینی که دولت ترامپ به جای طرح بیمه "اوباماکِر" ارائه کرده، تاکید کرد طرح جایگزین موجب "انتقال عظیم ثروت" از جیب فقرا و طبقه متوسط به جیب ثروتمندان خواهد شد.

باراک اوباما در پستی در فیس‌بوک نسبت به طرح بیمه بهداشت و درمان جایگزین دولت ترامپ که قرار است در مجلس سنا مورد رای گیری قرار بگیرد اظهار نگرانی کرده و این طرح را به نفع ثروتمندان به سبب کاهش شدید مالیات برای آنها و همچنین به نفع شرکت‌های دارویی و بیمه دانست تا مردم.

اوباما نوشت: مساله بهداشت و درمان و هر مساله دیگر کشور باید فراتر از خنثی کردن طرحهایی که دموکرات‌ها انجام دادند باشد.

اوباما تاکید کرد: اگر چه فسخ و جایگزینی طرح اوباماکر تبدیل به مساله‌ای مهم برای جمهوری خواهان شد اما این طرح طرحی بود که ما برایش جنگیدیم چون میدانستیم باعث نجات جان انسانها، جلوگیری از ناگوار شدن وضع بخش مالی شده و در نهایت کشوری که ما دوست داریم را در مسیر بهتر شدن و سالمتر بودن قرار می‌دهد.

این در حالی است که لایحه بهداشت و درمان جدید دولت ترامپ در ماه مه در مجلس نمایندگان تصویب شد و تا 22 ژوئن نیز پیش نویس آن در مجلس سنا به جز برای تعداد معدودی از سناتورهای جمهوری خواه برای بقیه محرمانه بوده است.

اوباما خاطر نشان کرد، نباید مسائل سیاسی مانع "سازش" میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان به منظور جلوگیری از درد و رنج آمریکایی‌ها از بابت محرومیت از مزایای بیمه در زمان بیماری و حاملگی و درد و رنج صورت حساب‌های گران و نرخ‌های بالا شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: