به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۸۰۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:
از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۹ هکتار از عرصه‌های طبیعی وجنگلی کهگیلویه وبویراحمد در آتش سوخت.
به گزارش خبردنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مقدار جنگل و مرتع در ۴۴ آتش سوزی ۲۲۹ هکتار مرتع و جنگل در استانفقره آتش سوزی عرصه منابع طبیعی ومناطق حفاظت شده استان در مناطق گرمسیری وسردسیری از بین رفت گفت:در 37 فقره آتش سوزی ۱۸۵ هکتار جنگل و منابع طبیعی استان در مناطق مختلف طعمه حریق شد.

" عزت الله بهشتی " با بیان اینکه در این آتش سوزیها بیشتر، درختان خشک و ۱۵ درصد درختچه‌های یک ساله طعمه حریق شده است افزود:در مدت زمان مشابه سال گذشته نیز در 17 فقره آتش سوزی ۲۹۵ هکتار جنگل و مرتع در آتش سوخت که امسال با تدابیر ویژه، مشارکت مردم و تشکلهای مردم نهاد به رغم افزایش تعداد آتش سوزی ها،سطح کمتری از مراتع و جنگلها از بین رفت.

مدیرکل منابع طبیعی استان ادامه داد: امسال از حدود ۱۰۰ فقره آتش سوزی جنگل و مرتع  ۶۳ مورد در همان ابتدای وقوع مهار شد که خوشبختانه خسارات قابل توجهی هم نداشتند.

بهشتی افزود:آتش زدن مزارع پس از برداشت، تهیه ذغال و بی توجهی در خاموش کردن آتش از سوی گردشگران از مهمترین دلایل آتش سوزیها در مراتع و جنگلهای استان است.
وی به کشاورزان و مردم توصیه کرد:از آتش زدن مزارع خود پس از برداشت خودداری وگردشگران آتش را پس از استفاده خاموش کنند.

مدیر کل منابع طبیعی استان گفت:تلفن ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارشهای مردمی در زمینه آتش سوزیها است.

هاشمی مدیرکل محیط زیست استان هم گفت: ۷ فقره از آتش سوزیها در ۴۳ هکتار از مناطق حفاظت شده استان حادث شده که نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است.

رئیس کل دادگستری استان هم گفت:با اشخاص عامل آتش سوزی در منابع ملی به شدت برخورد می‌شود.

حجت الاسلام مزارعی با اشاره به اینکه در این خصوص طرح هایی در حوزه قضایی پیش بینی شده افزود: آتش زدن کاه و کلش باقی مانده در مزارع به صورت عمد و غیر عمد جرم محسوب شده و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: