به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۸۰۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: پیش‌ بینی می ‌شود، بیش از 12 هزار فرصت شغلی در پایان سال 96 در استان ایجاد گردد و سند اشتغال تدوین و کاهش 5 درصدی نرخ بیکاری توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) عملی شود.
به گزارش خبردنا، " مجید محنایی" درجلسه شورای اشتغال استان با بیان اینکه در سال 95 بالغ بر 10 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد، افزود: بیش از 4 هزار مورد آن در سامانه رصد ثبت گردید و تاکید کرد، چرا تاکنون مابقی در این سامانه ثبت نشده است.

وی، ایجاد اشتغال را دغدغه اصلی مدیران در سطوح مختلف دانست و اظهار داشت: دغدغه همه مسئولان ارشد استانی از معاون سیاسی و معاون عمرانی گرفته تا حوزه‌های مرتبط با بخش اقتصاد ایجاد اشتغال است و عملی کردن فرمان اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال مقام معظم رهبری در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور 12 درصد است که پیش‌ بینی می‌ شود در پایان برنامه 5 ساله ششم توسعه به 7 درصد برسد، افزود: نرخ بیکاری استان 13.3 درصد است و تلاش مجموعه استان کاهش این رقم به 8 درصد است.

محنایی به سفر سال گذشته رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان اشاره کرد و گفت: در سفر دکتر مخبر به استان مقرر شد ظرف دو سال 5 درصد نرخ بیکاری در استان کاهش یابد که در حال حاضر مسئولان استانی برای تحقق این امر سند اشتغال و کاهش 5 درصد بیکاری حوزه اقتصادی را در دست تدوین دارند.

وی بیان کرد: کاهش 5 درصدی بیکاری یعنی ایجاد 10 هزار فرصت شغلی ظرف دو سال که امیدواریم با همکاری دستگاه ‌های استانی، مجموعه استانداری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) این میزان فرصت شغلی ایجاد شود.

معاون اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه از کاهش آمار بیکاری 17.7 درصد سال گذشته به 13.3 درصد راضی نیستیم و بیکاری باید بیشتر کاهش پیدا کند، افزود: به دنبال کاهش نرخ بیکاری نسبت به متوسط کشوری هستیم.

محنائی، خواستار ارائه سند ایجاد اشتغال دستگاه‌ های جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و صنایع دستی و گردشگری شد و گفت: مدیران این دستگاه‌ ها سامانه اشتغال ایجاد کنند و فرصت‌ های شغلی حوزه‌ های خود را در معرض دید سرمایه ‌گذاران قرار دهند.

وی تاکید کرد: مدیران تا پایان هفته آینده پیشنهادات خود را برای تدوین سند کاهش 5 درصدی نرخ بیکاری ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) ارائه کنند.

محنایی بیان کرد: طبق برنامه‌ های ارائه شده جهاد کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن و تجارت، صندوق کارآفرینی امید و کمیته امداد حضرت امام(ره) در راستای ایجاد اشتغال پیش ‌بینی می‌ شود تا پایان سال 96 بیش از 12 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد و آمار حدود 28 هزار نفری بیکاران استان کاهش یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: