به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۸۰۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
باحضور مسوولان شهرستانی:
همزمان با سالروز حماسه پد خندق از کتاب زندگینامه و خاطرات شهید شاخص کهگیلویه وبویراحمد در لنده رونمایی شد.
خبردنا: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لنده گفت: تالیف کتاب "یاقوترونمایی از کتاب «یاقوت خندق» در لنده خندق" زندگی سردار شهید جان محمد کریمی از سال ۹۴ با حضور برخی نویسندگان شهرستان لنده آغاز و کمتر از یک سال مراحل جمع آوری و ویراش آن انجام شد که به دلیل کمبود اعتبار به چاپ نرسید.

علی محمدی به خبردنا افزود: کتاب «یاقوت خندق» امسال با تأمین اعتبار، انتشارات فتح دنا وابسته به ستاد کنگره شهدای استان به چاپ رسید و به قلم کورش محمدی و صمد غلامشاهی به رشته تحریر درآمد.

وی ادامه داد: حماسه به یاد ماندنی «پدخندق» به دلیل رشادت‌ها و جانفشانی‌های نیروهای جان برکف کهگیلویه وبویراحمد هیچ گاه از تاریخ سراسر افتخار هشت سال دوران دفاع مقدس پاک نمی‌شود چرا که حماسه آفرینی شهدای استان در «پدخندق» بار دیگر مدال شجاعت را بر تاریخ سراسر غرور این استان افزوده است.

محمدی گفت: حماسه آفرینی سردار شهید جان محمد کریمی و همرزمان شهید، جانباز و آزاده اش هنوز که هنوز است بر سرزبان مردم این استان و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران همانند گوهری ناب نقل می‌شود و بر رشادت فرزندان این استان آفرین می‌گویند.

بی شک همه کسانی که در پد خندق بوده اند از سردار شهید جانمحمد کریمی به عنوان حماسه ساز پدخندق یاد می‌کنند چرا که مجاهدت وی حتی عراقی‌های را کلافه کرده بود به طوری که پشت بیسم فقط نام این سردار عاشورایی را با همدیگر مکالمه می‌کردند و از دستگیری زنده وی صحبت می‌کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: