به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۰۹۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
مدیرکل میراث فرهنگی خبر داد:
وی اظهار داشت: در سال گذشته حدود 2 هزار گردشگر به کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند.
خبردنا: مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از به بهره برداری رسیدن هتل چهارستاره یاسوج با مشارکت بخش خصوصی در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبردنا, " محمود باقری" در نشست رسانه ای در یاسوج گفت: هتل چهار ستاره یاسوج که اکنون دارای پیشرفت فیزیکی 45 درصد است تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد.

وی با تشریح ویژگی های این پروژه, اظهارداشت: هتل چهارستاره یاسوج در هشت هزار مترمربع احداث شده و دارای زیربنایی معادل 9 هزارمترمربع است.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد, اعتبار تخصیص یافته ساخت این هتل چهارستاره را تاکنون 115 میلیارد ریال ذکر و تصریح کرد: مجموعه پارک آبی این پروژه تاپایان 96 به بهره برداری می رسد.

باقری, تسهیلات پرداخت شده به سرمایه گذار بخش خصوصی را از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی و خود سرمایه گذار برشمرد و یادآور شد: این پروژه در پنج طبقه به بهره برداری می رسد.

وی گفت: بابهره برداری از هتل جدید چهارستاره یاسوج تعداد تخت های درجه چهار در استان 100 تخت اضافه می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تعداد هتل های این استان را 2 هتل چهارستاره و هشت هتل 2 ستاره ذکر و یادآور شد: اکنون با کمبود تختخواب برای گردشگران مواجه هستیم.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود هز افزایش 15 درصدی گردشگران خارجی به این استان در چندساله اخیر هم خبرداد و اظهار داشت: در سال گذشته حدود 2 هزار گردشگر به کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند.

وی گفت: در سال گذشته 2 میلیون و 900 هزار گردشگر یعنی حدود سه میلیون گردشگر به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند که براساس آمارها, میزان سفر گردشگران به استان در سال های اخیر رشد مطلوبی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی 50 واحد بوم گردی روستایی در این استان هم خبرداد و تصریح کرد: 20 واحد از این واحدها تایید و پنج واحد آن به بهره برداری رسیده است.

باقری گفت: تسهیلات چهاردرصدی از 30 تا 100 میلیون تومان به بخش خصوصی در بخش بوم گردی پرداخت و در سالجاری 2 واحد بوم گردی عشایری نیز افتتاح شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 42 پروژه از 10 تا 90 درصد در حوزه سرمایه گذاری به سازمان مرکزی معرفی شده است ادامه داد: 14 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به این پروژه ها تخصیص داده شده است.

باقری بااظهار تاسف از انصراف سرمایه گذار هتل چهارستاره در سی سخت مرکز شهرستان دنا, ادامه داد: بسیار جای تاسف دارد که هشت میلیاردتومان برای ساخت این پروژه مجوز اخذ شده اما سرمایه گذار اعلام انصراف نموده است.

وی گفت: موزه کهگیلویه و بویراحمد که اکنون در یاسوج درحال ساخت است که با 2 میلیاردتومان تخصیص یافته در آبان ماه جاری به بهره برداری می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ملی هفت اثر تاریخی در این استان خبرداد و اظهارداشت: قلعه دیشموک, قلعه عزیزی , کوشک کی ابول و سنگ فرش کوه چم چیت از مهمترین این ثبت ها است.

باقری از به ثبت ملی رسیدن گلزار شهید طیب در کهگیلویه هم خبرداد و تصریح کرد: چهار اثر معنوی لباس محلی زنانه و مردانه, قحص های موسیقی در آلاتدساز و نقاره خانه و مهارت های ساخت زیورآلات میخک و نیهلو به ثبت ملی رسیده است.

وی گفت: اثر باستانی گردشگری غار ده شیخ پاتاوه شهرستان دنا بمدت 30 سال به بخش خصوصی واگذار شده و بخش خصوصی قرار است سه میلیارد تومان در این اثر گردشگری هزینه کند.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری 12 پروژه حوزه گردشگری این استان به بهره بردار بطور سالیانه هم خبرداد و اظهارداشت: در سالجاری برنامه های ویژه ای برای حوزه های گردشگری, صنایع دستی و میراث فرهنگی داریم.

وی تاکید کرد که موزه یاسوج در سالجاری به بهره برداری می رسد و از سویی مرمت های تاریخی شدت بیشتری خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از کاهش چشمگیر سرقت ها در حوزه میراث تاریخی خبرداد و مهمترین دلیل این کاهش را انجام امور فرهنگی برشمرد.

باقری گفت: در حوزه صنایع دستی دومین نمایشگاه صنایع دستی را با حضور شش استان کشور برگزار و از سویی مستند پیشکسوتان صنایع دستی را نیز تهیه و تدوین نموده ایم.

وی از واگذاری بازارچه جدید صنایع دستی در یاسوج با 30 غرفه خبرداد و خاطرنشان کرد: بدنبال راه اندازی کیوسک های صنایع دستی نیز هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: