به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۰۹۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
تاج گردون گفت : هماهنگی بین اسناد بالادستی از جمله افتخارات قاضی زاده هاشمی در بحث بهداشت و درمان و طرح تحول سلامت بود.
خبردنا: رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برنامه قاضی زاده هاشمی به طور کامل منطبق با اسناد بالادستی، احکام و سیاست های کلان برنامه ششم، بودجه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

به گزارش"خبردنا"، غلامرضا تاج گردون در نشست علنی  امروز ( چهار شنبه، 25 مردادماه ) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت ودرمان در موافقت با ایشان، گفت: از باب وظیفه ساختار سازمانی در مجلس یادآور می شوم که طرح تحول سلامت که توسط هاشمی اجرا شد، توسط مجلس تدوین شد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با آغاز کار دولت در مجلس گذشته مجلس با قوت در برنامه ششم، احکام دایمی و سایر فعالیت ها به ویژه در بودجه طرح مذکور را ادامه دادیم.

وی افزود: روزی که طرح را تصویب و برای اجرا به دولت ارائه کردیم یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده را اضافه کردیم تا دولت بتواند این طرح عظیم را اجرا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: زمانی که این طرح را تصویب کردیم آگاه بودیم که این طرح نیاز جامعه بوده و مناطق محروم کشور و مردم چه سهمی از درآمد خود را صرف بهداشت و درمان می کنند و این سهم توسط سایردرآمدها قابل جبران نبود بنابراین ناگزیر بودیم همکاری لازم را با مردم داشته باشیم.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس دهم، یادآور شد: زمانی که سهم مردم در بستری قریب به 20 تا 25 بوده امروز  نزدیک به 5 درصد رسید باید همیشه این موضوعات را به یاد داشته و امروز نباید به دلیل مشکلات کوچک این طرح عظیم را که بسیاری از کشورهای پیشرفته در اجرای آن موفق نبوده اند را زیر سوال برد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، افزود: درآمدهای پایدار بسیار مناسبی را از یک درصد و 5 درصد تصویب کردیم و دولت نیز علی رغم تمامی کاستی ها در منابع همکاری مناسبی را به عمل آورد و آن را اجرا کرد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس یادآور شد: امروز خوشحال هستم که حتی یک درصد خطا در برنامه قاضی زاده هاشمی وجود نداشته و این برنامه به طور کامل منطبق با اسناد بالادستی، احکام و سیاست های کلان برنامه ششم، بودجه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: افتخار می کنم که در گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال 94 خطایی را از حیث عملکرد در این حجم سنگین منابع در بحث بهداشت و درمان نداشتیم.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس دهم، ادامه داد: هماهنگی بین اسناد بالادستی از جمله افتخارات قاضی زاده هاشمی در بحث بهداشت و درمان و طرح تحول سلامت بود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اختلافات  میان وزارت تعاون و وزارت بهداشت، گفت: انتظار می رود اختلافات میان این دو وزارتخانه رفع شود تا بدون دغدغه بتوان طرح های حوزه سلامت را به پیش برد.

وی با بیان اینکه قاضی زاده هاشمی به خوبی می تواند مشکلات را شناسایی و رفع کند، گفت: اعتراف می کنم در این چند سال اخیر که به عنوان رییس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس خدمت می کنم قاضی زاده هاشمی به طور مداوم دنبال رفع مشکلات بودجه ای وزارت خانه بود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس دهم، با بیان اینکه رفتار حسنه قاضی زاده هاشمی در برخورد با مستضعفان و محرومان و دردکشیده ها قابل ستایش است، تصریح کرد: به دلیل خوشنود کردن محرومان امروزه ما از شما خوشنود هستیم زیرا آنچه که برای مهم است خوشنودی و رضایت مردم است نه خوشنودی خواص و از اینکه فعالیت ایشان موجب شد که عموم مردم خوشنود شوند و سهم درمان از جیب مردم کاهش یابد سپاسگزاریم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه سهم واردات دارو به شدت کاهش یافته است، گفت: دارو و کالاهای پزشکی رتبه بندی شده و کسی به راحتی نمی تواند اقدام به واردات دارو کند./
نام:
ایمیل:
* نظر: