به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۰۹۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان :
وی گفت : وضعیت این بیماران با خوردن موادی مانند ماکارونی یا شیر بدتر می‌شود.
 خبردنا: هم اکنون ۴۰ بیمار مبتلا به اوتیسم در یاسوج شناسایی شده است.

به گزارش "خبردنا" ، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: بیماری اوتیسم ممکن است از سن تولد تا دو سالگی علائم خود را در افراد مبتلا به این بیماری نشان دهد.

امین‌الله بابویی با بیان اینکه شیوع این بیماری در پسران بیشتر از دختران است، افزود: والدین باید رفتار بچه‌ها را مورد توجه قرار داده و به محض دیدن هرگونه علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند.

وی ارتباط نداشتن با دیگران، بیقراری شدید، بی‌خوابی و داشتن مشکلات حسی را از مهم‌ترین علائم این بیماری عنوان کرد و ادامه داد: در صورتیکه خانواده‌ها نمی‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند باید بیماران زیر نظر روانشناس و روانکاو باشند.

بابویی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به اوتیسم مشکلات تغذیه‌ای زیادی دارند اضافه کرد: وضعیت این بیماران با خوردن موادی مانند ماکارونی یا شیر بدتر می‌شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: برخی از این بیماران حس بویایی ندارند درد را احساس نمی‌کنند حتی اگر بسوزند متوجه سوخته شدن پوست خود نیز نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هزینه نگهداری و درمان این بیماران بسیار بالا است، افزود: در تلاش هستیم با حمایت از آنها،بخشی از مشکلاتشان را حل کنیم.

بابویی اضافه کرد:حوزه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان در تلاش است در مواردی مانند تامین هزینه درمان، ویزیت پزشک و پرداخت تسهیلات کم بهره و بلاعوض از این بیماران حمایت کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: