به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۳۷۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
من و سردار هاشمی 690 میلیون بحساب اداره واریز کردیم اما تامین اجتماعی برداشت کرد
ضمن تشکر و قدردانی از فرماندار پیشین فرهنگی نسب ، این سوال از حکمت الله سنایی سرپرست فرماندار بپرسید ، هیچگونه رایزنی صورت نگرفته است. من و آقای سنایی با هم در فرمانداری استخدام شده ایم و از همفکران سیاسی ما هستند حتی دوستی چندین ساله خانوادگی با ایشان دارم . در محیط کاربا هم در تعامل بودیم و هر تصمیمی برای ارتقا یا عزل اتخاذ نمایند بنده تبعیت خواهم کرد.
خبردنا: انتشار تلاش ها و خدمات صورت گرفته مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی از رسالت های رسانه ها بوده و پایگاه اطلاع رسانی خبردنا براین باور است برای تبیین این تلاش ها و خدمات بطور صریح و شفاف با مسوولان نظام در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به گفت و گو بپردازد.

" علی کرم صدیقی فر "بخشدار مرکز شهرستان بهمئی در این گفت و گو میهمان خبردنا است: 

آقای بخشدار کمی از خودتان برای ما بفرمایید، از سوابق کاری و تجربیات و مدت خدمت خود در شهرستان بهمئی ؟

اینجانب "علی کرم صدیقی فر" دانشجوی دکترای جامعه شناسی سیاسی دانشگاه آزاد دهاقان اصفهان ، کارمند رسمی وزارت کشور دارای 14سال سابقه خدمت وحدود هشت ماه  به عنوان بخشدار مرکزی  شهرستان بهمئی در حال خدمت به مردم می باشم. در دوره خدمت دارای سوابق :
-  دبیر ستاد انتخابات،  شهرستان ، دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان ، دبیر کمیسیون مسائل  اجتماعی ، دبیرستاد یارانه ها وسهام عدالت ، مسئول ارزشیابی و عضو کمیسیون های ماده 100 شهرداری و منابع ملی و اراضی کشاورزی و نظارت تنظیم بازار 

برای آشنایی بینندگان حوزه بخش مرکزی را تشریح کنید؟

بخش مرکزی بهمئی متشکل از دهستان کفش کنان دهستان های  مرکزی لیکک و کت ، دهستان ممبی و رود تلخ .در سال 1383  که براساس تقسیمات کشوری بخش بهمئی به شهرستان تبدیل شد. با این تقسیمات دهستان ممبی و رود تلخ جزء بخش سرآسیاب قرار گرفتند، اما اهالی ممبی و رود تلخ به علت نارضایتی از این تقسیمات نزدیک به چهار سال از افتتاح  بخش سرآ سیاب جلوگیری کردند. با توجه به  مصوبه ی دولت نهم  بخش مرکزی بهمئی می بایست به حوزه ی  که دور دست و دارای مشکلات عدیده ای هستند انتقال یابد. که همزمان در یک روز بخش ممبی  و سرآسیاب را بصورت سوری افتتاح و دو بخشدار برای آنها معرفی گردید. اما در حال حاضر ممبی کد بخشداری ندارد.

آیا سرکشی به روستاها در حوزه بخش و اطلاع از نیازمندیهای ساکنان مرتب صورت می گیرد؟

بنده یکی از معدود بخشداران در استان و کشور هستم  ، که  2دفتر کار در لیکک و ممبی دارم.و سه روز در ممبی و سه روزدیگر در لیکک فعالیت می کنم تنها با 2نیروی انسانی.
وقت من  اکثر صرف سرکشی به روستاها جهت بازدید از پروژه های عمرانی و طرح های مختلف، گفت و گو با دهیاران و مردم برای پیگیری و رفع  مشکلات سپری می شود.

در خصوص پروژه عمرانی بخش توضیح دهید چه طرح های هم اکنون در دست اقدام است؟ 

کلنگ زنی پروژه گاز رسانی به سرآسیاب و ممبی ، زیرسازی ، جدول گذاری تکمیل بوستان های نیمه تمام  ،  احداث پارک در روستا ها .آسفالت سازی22 روستای بخش مرکزی لیکک و ممبی در در دستور کار بود پروژه آسفالت سازی تنها در پنج روستای بخش گرمسیر  انجام شد. ، به علت کمبود اعتبارات عمرانی ، آسفالت سازی متوقف شد.قبل از شروع پروژه  جسله ای با مدیران استانی داشتیم  پیشنهاد ما جهت تسریع  امور واگذاری پروژه به سه پیمانکار  بود. اما متاسفانه تنها به یک پیمانکار واگذار شد و این پیمانکار برای ادامه کار با مشکل مالی مواجه شد که با پیگیری اینجانب و سردار هاشمی از محل اعتبارات نفت مبلغی 690 میلیون تومان به حساب اداره راه و شهرسازی استان واریز شد که مطالبات پیمانکار پرداخت شود اما به علت بدهی این اداره به سازمان تامین اجتماعی مذکور کامل برداشت شد.

گلایه مندیم از مدیرکل راه و شهرسازی و انتظار داریم باتوجه  فرا رسیدن فصل بارندگی مشکلات عدیده جهت تردد در اسرع وقت دستور تامین و برگشت اعتبار پروژه و شروع عملیات اجرایی آن اقدام شود.

یکی از وظایف  بخشدار مرکزی نظارت بر امور شورا ها  و شهرداری هاست انتخاب شهردار جدید لیکک یکی از موارد اختلافی میان برخی از اعضای شورای شهر بود . منشا این اختلافات و تنش ها در چه مسائلی  بوده؟

شورای شهر سرپرستی انتخاب کردنند و بلافاصله جهت تعیین شهردار شروع به رایزنی و تشکیل جلسه نمودنند و تمرکز ایشان را بهم زدنند چند روزی جو شهرداری خوب نبود که خدا را شکر این هفته با پیگیری های بعمل آمده شورا با اکثریت رای شهردار را انتخاب نمود.

مهمترین اولویت کاری شما در حوزه بخشداری؟

پروژه سد ایلی آباد ممبی به جد در دستور کار است و اگر وقفه ای در کار صورت نگیرد دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد. تکمیل جاده لیکک به جایزان و گنبد بردی به ترتاب رامهرمز و رودتلخ ممبی به باغملک جهت خروج شهرستان از بن بست و رشد توسعه.

در خصوص آخرین وضعیت انتخاب دهیاران توضیح دهید؟

بخش مرکزی دارای یک شورای شهر و 64 شورای روستایی و 40 روستای دارای دهیاری می باشد که هیات رئیسه شوراها انتخاب و شورای بخش وشهرستان تاسیس شد و 25 نفر از دهیاران سابق با مصوبه شوراها ابقاشدند و 15 دهیار جدید معرفی شدند که مراحل قانونی را طی نموده وشروع بکار کرده اند.

پیگیری های صورت گرفته در خصوص جذب اعتبارات تخصصی برای طرح های عمرانی ،فرهنگی ،اقتصادی بیان کنید؟ 

در زمان فعالیت در فرمانداری دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان بودم. تسط کامل در حوزه اعتبارات از جمله،درصد نفت یک سوم، استانی ،ماده  و 108و مناطق محروم دارم و هماهنگی خوبی با فرماندار و دیگر روسای ادارات مرتبط  مسولان استانی  جهت  تسریع  و ساماندهی طرح های مورد نظر را دارم.

در زمینه رشد ارتقاء فرهنگی و سایر حوزه ها چه همکاری با نهادها و ادارات در حوزه بخش داشته اید؟

پیرامون  آسیب های اجتماعی   خودکشی،طلاق، در شورای فرهنگ عمومی که به ریاست امام جمعه  داشته ایم که از طریق کمیسیون های اجتماعی ، برگزاری همایش ها کمک گرفتن از تشکل ها از این آسیب ها جلوگیری می کنیم. آسیب جدی در سطح شهرستان وجود ندارد. تنها معضل جدی شهرستان بیکاری گسترده جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

در زمینه اشتغالزایی  چه برنامه ها  و اقداماتی انجام داده اید؟

شهرستان بهمئی نفت خیز است و از طریق مکاتبه با سردار هاشمی در مجلس و مسولان استان پیشنهاداتی در بخش نفت و تجهیزات و تاسیسات وابسته به آن داشته ایم. ، رایزنی با مدیر عامل پالایشگاه بیدبلند 2 برای بکارگیری جوانان بهمئی در این شرکت، ادارات شهرستان  که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند مشخص شده  و برای جذب این نیروها از مراجع ذیربط  تقاضای استخدام نموده ایم. با تکمیل  سد ایلی آباد ممبی و آبگیری  آن بهمئی به قطب گردشگری ، کشاورزی و دامپروری استان تبدیل می شود. 

پتانسیل های خوبی جهت رفع مشکل بیکاری بسیاری از جوانان شهرستان وجود دارد ازقبیل سرمایه گذاری در معادن سیلستن، سنگ سفید، گچ و آهک ، توسعه کشاورزی ، باغات و دام و طیور می باشد.

نیازمندی های عمده  شهرستان بهمئی؟

توسعه زیرساخت ها ، تکمیل جاده ورودی بهبهان به لیکک، تکمیل پست  ایستگاه فشار قوی برق، اتمام طرح  آبرسانی از طریق سد کوثر ، ارتباطات جاده ای روستا ها با شهرستان،  رفع مشکل شبکه  اینترنت و  تلفن ثابت.

چه اقداماتی  جهت هماهنگی و هم فکری برخی از فعالیت ها و برنامه های مدیران شهرستان ، که با  سیاست های دولت همسویی ندارند انجام داده اید؟

در جلسات متعدد و شورای اداری سیاستهاوبرنامه های دولت برای خدمت به مردم و توسعه شهرستان ابلاغ کردیم واز مدیران خواستیم که حداکثر توان خود را بکار گیرند.

خواسته شما از نماینده کهگیلویه بزرگ در خانه ملت؟

جدا از پیگیری سایر طرح و پروژه ها ، حوزه "ممبی" تمام شرایط و پتانسیل های موجود  از لحاظ جمعیت و استاندارد های لازم برای بخش شدن  را دارد. در سال 1395 اهالی ممبی برای اعتراض به تصویب نشدن "بخش" سرشماری را تحریم کردنند.  بعد از این اعتراض بنده بعنوان کارشناس فرمانداری طی دستور استاندار وقت آقای موسی خادمی ، جلسه ای درفرمانداری  بهمئی با حضور  واحد تقسیمات استانداری برگزار کردنند و  بخش ممبی را طراحی و تعریف که در حال حاضر وضعیت این پرونده در وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفته و جهت ارسال و گرفتن مصوبه هئیت دولت برای ارتقا به بخش آماده می شود. از سردار هاشمی خواهشمندیم  پیگیری های لازم را برای رفع این مشکل مبذول داشته تا درخواست به حق مردم حوزه ممبی محقق شود.

نقش و جایگاه رسانه ها را در انعکاس و پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان چگونه می بینید؟

حلقه اتصال دولت ها با مردم و صف اول انعکاس مسائل و مشکلات رسانه ها هستند. چشم و گوش هر دستگاه اجرایی رسانه است و نقش سازنده ای در  بیان خدمات  نظام و دولت ها به مردم دارند. توصیه می کنم خود شما و رسانه های دیگر از انعکاس مشکلات مردم  غفلت نکنید. زیرا برای حل مشکلات و محرومیت ها ، ما مسئولان به کمک رسانه ها و حمایت عامه مردم نیاز بسیاری داریم.

از لحاظ ایدئولوژی سیاسی به کدام یک از لیدرهای جریان اصلاحات آقایان منطقیان و لاهوتی نزدیک هستید؟

بنده اصلاح طلب هستم و طیف فکری منطقیان می باشم.

شما منتسب به فرماندار پیشین آقای  علی اکبر فرهنگی نسب هستید با توجه به تغییر ایشان  حدس و گمان های در خصوص تغییر مدیریت بخشداری وجود دارد آیا جلسه ای با سرپرست جدید فرمانداری یا مسئولان  استانداری برای تداوم  حضور در بخشداری داشته اید؟

 ضمن تشکر و قدردانی  از فرماندار پیشین فرهنگی نسب ،  این سوال از حکمت الله سنایی سرپرست فرماندار بپرسید ، هیچگونه رایزنی صورت نگرفته است. من و آقای سنایی با هم در فرمانداری استخدام شده ایم و از همفکران سیاسی ما هستند حتی دوستی چندین ساله  خانوادگی  با ایشان دارم . در محیط  کاربا هم در تعامل بودیم و هر تصمیمی برای ارتقا یا عزل  اتخاذ نمایند بنده تبعیت خواهم کرد.

گفت و گو: سیروس کریمی 
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
1
آقای بخشدار شما که دوست محمود منطقیان هستید. چرا در انتخابات مجلس سالهای 86 و 90 از تصمیم آقای منطقیان تبعیت نکردید برای حمایت از کاندیداهای مورد نظر وی؟؟؟!!!!! سال 86 حامی سرسخت بزرگواری و سال 90 در ستاد موحد بودی
امیدوارم این مصاحبه باعث عزل و برکناریت نشه دکترجان...
مسعودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
اگر این مصاحبه انجام نمی شد، چطور ما میفهیدیم که 690میلیون از پول مردم محروم بهمئی برداشت نا به حق کردنند؟ لطفا مسئولان پیگیری کنند، مبلغ کمی نیست.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
بهمئی خودش اعتبار نداشت، حالا این وسط بیان 700میلیون پول هم از حاسبش بردارن، اخی سی لیکک، تا کی ما باید اینطور باشیم!
ممبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
واقعا مسئولان حق مردم ممبی را بدن، وقتی ما شرایط بخش را داریم، پس چرا تصویب نمی کنن؟ سردار هاشمی لطفا ارزوی دیرینه این منطقه محقق کن
علادبنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
از سردار هاشمی میخواییم واقعا رایزنی کنه که بخش ممبی مصوب بشه، واقعا جای سوال برای مردم این منطقه داره که چرا ممبی بخش نمیشه و دیگه باید چه شرایطی داشته باشه....
منتقد منصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
اقای صدیقی سرنوشت فرهنگی نسب در انتظار جنابعالی هست، خادمی رفت و منطقیان هم شانسی پیش استاندار جدید نداره، خودت خوب میدونی که هیچ وقت جناحی با منطقیان نبودی، عملکرد درست حسابی هم در حوزه بخش نداشتی، داشتن 2دفتر کار شاهکار نیست مهم عملکرد کاری افراد هست، اینکه هدف این مصاحبه چی بوده فقط و فقط شخص مصاحبه گیرنده میدونه،اما شما بین در هر صورت در این چهار سال بازنده خواهی بود.
محسن نزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
اقای کریمی خواهش از بقیه مسئولان اخرین وضعیت ممبی برای ارتقا به بخش پیگیری کنید، از استاندار بگیر تا نماینده مجلس
لیکک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
خدا قوت دارم خدمت برادر خدوم و زحمت کش اقای صدیقی فر الحق و انصاف از موقعی که وارد بخشداری شد شاهد تغییر و تحول چشمگیری در حوزه بخش بودیم و نگاه یکسانی به همه روستا ها داشتند
علوی
|
United States
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
آقای صدیقی توکه در دو دوره با بزرگواری بودی اگر قبول نمی کنید تا آدرس دقیق بدهم. البته درست گفتید با کمک اصلاح طلبان استخدام شدید اما بعدا به گروه احمدی نژادی ها نزدیک شدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
لطفا بر آقای بخشدار خرده نگیرید در کل شهرستان بهمئی 20 نفر اصلاح طلب ثابت قدم و اصیل پیدا نمیشه
آقای منطقیان هم اصلاح طلب نیست یک معامله گر سیاسی هست کسی که در 8 سال ریاست جمهوری خاتمی و هم در 8 سال احمدی نژاد و این 4 سال روحانی نهایت استفاده را از مناصب و پست های کلیدی دولتی با بده و بستان و زیرپاگذاشتن مشی اصلاح طلبی نمود
دوستدار بخشدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
مرد خردمند هنر پیشه را
بخش سه بایست در این روزگار
تا به دوتا تجربه آموختن
با دگری تحربه بستن به کار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
از وزیر محترم کشور خواهشمندیم یک دفتر کار نیز برای جناب دکتر در دهاقان بازگشایی کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
دکتری دهاقان......نوبره مدرک گرفتن....چند میگرن برای دادن مدرک دکتری در دهاقان...دکتری شاخص دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
شماطرفداربزرگواری بودیدازهردوسرچوب رابگیرولش نکن
نام:
ایمیل:
* نظر: