به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۴۰۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
اختصاصی خبردنا:
پدر این معلول از خیرین حوزه سلامت خواست که برای درمان پسرش با وی مساعدت و همکاری کنند .
خبردنا - امین روانان : علی رضا چکی دانش آموز ناشنوا پایه اول ابتدایی مدرسه استثنایی لادن شهرستان بهمئی است که با داشتن معلولیت با علاقه فراوان در کلاس درس حاضر می شود.

به گزارش"خبردنا"، این دانش آموز معلول ضمن هوش سرشاری که دارد با مشکلات زیادی روبرو است .

علی رضا ناشنوای مطلق است که مهمترین مشکل او مشکلات فک و عمل بلع است . این دانش آموز تیزهوش ساکن شهرستان بهمئی قادر به خوردن غذاهای سفت و نیمه سفت نیست و فقط می تواند غذاهای آبکی را بخورد .

یکی دیگر از مشکلات این دانش آموز معلول در نیامدن دندانهای شیری او است که باید طبق نظر دکتر لثه های او جراحی شده ، تا دندانهای جدید جایگزین آن شوند .

وی از لحاظ بینایی نیز مشکل دارد . طبق نظر چشم پزشک او به سمت تاری دید می رود که هر چه زودتر باید چشمهای او جراحی شوند .

پدر علی رضا در این مورد گفت :با توجه به اینکه شغل دامداری دارم و توان هزینه های درمان را ندارم و از لحاظ اقتصادی در مضیقه هستم .

وی افزود : هزینه های درمان فرزندم بسیار بالا است و تا کنون هزینه های زیادی برای درمان فرزندم خرج کردم و هم اکنون توانایی ادامه درمان فرزندم را ندارنم.

پدر این معلول از خیرین حوزه سلامت خواست که برای درمان پسرش با وی مساعدت و همکاری کنند .

سیروس بزمی معلم این دانش آموز در این رابطه گفت : با استعدادی که در این دانش اموز سراغ دارم می تواند در زمینه درس و زندگی پیشرفت داشته باشد اما با توجه به مشکلاتی که دارد روند کار هم برای من و هم برای دانش اموزسخت شده است .

معلم این دانش آموز معلول ادامه داد: توانایی های زیادی دارند از جمله با هر دو دست می نویسند به طوری که مهارت زیاد ایشان در هر دو دست تشخیص دست غالب او سخت می باشد و علاقه ایشان به درس بسیار زیاد می باشد که این علاقه به درس دلگرمی معلم را برای ادامه کار خود دو چندان می کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: