به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۴۰۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
خبردنا : ایرج راد از افتتاح سالن نمایش، ساختمان جدید خانه تئاتر با اجرای آخرین اثری جعفر والی خبر داد.
 
افتتاح سالن نمایش خانه تئاتر 

این کارگردان و بازیگر تئاتر در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: حدود چهار، پنج روز است که به همراه آقای هرمز هدایت  تمرینات نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» را شروع کردیم و امیدمان بر این است که این اثر همزمان با سالروز درگذشت آقای والی که اواخر آذرماه بود(27 آذرماه) آماده شود.

او با اشاره به استقبال خانواده جعفر والی که در حال حاضر خارج از کشور هستند از اجرای این نمایش و تأکید آن‌ها بر اینکه به هنگام اجرا برای تماشای آن به ایران سفر خواهند کرد، گفت: تاریخ تولد جعفر والی دی‌ماه است و به نظر می‌رسد فاصله زمانی این دو مناسبت وقت خوبی برای اجرای این نمایش باشد. ضمن اینکه به دنبال این هستیم تا سالن نمایش خانه جدید تئاتر را با همین نمایش افتتاح کنیم.

راد  یادآور شد، اجرای نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» به عنوان آخرین اثری که جعفر والی قصد داشت آن را به صحنه ببرد براساس آنچه از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات او در تمرین چند روزه‌ای که با این کارگردان داشتند، انجام می‌شود.

مدیر عامل پیشین خانه تئاتر و مسئول پیگیری امور ساختمان جدید، در پاسخ به اینکه آیا قرار است افتتاح ساختمان جدید خانه تئاتر همزمان با اجرای همین نمایش باشد، توضیح داد: بسیاری از کارهای این ساختمان پنج، شش ماه قبل به پایان رسیده و بخشی از آن باقی مانده که ممکن است زودتر از زمان اجرای نمایش به پایان برسد و ساختمان را افتتاح کنیم. در حال حاضر کارهای آکوستیک سالن و کف آن تمام شده و تنها مسئله نور و صدای سالن بود که در این راستا تلاش کردیم بهترین امکانات را فراهم کنیم و اکنون سالن نمایش خانه تئاتر اولین سالن در ایران خواهد بود که علاوه بر نور گرم به نور سرد نیز مجهز شده است.

او گفت: برای این کار تجهیزاتی به یکی از شرکت‌های معتبر ایتالیا سفارش داده شد و کارشناسان آن‌ها مدتی قبل به ایران آمدند، نقشه‌ها تهیه شد و امیدواریم تا دو هفته دیگر تکنسین‌های این شرکت به ایران بیایند تا شاید بتوانیم یک کارگاه چند روزه هم برای آموزش این نوع نورپردازی به همکاران ایرانی داشته باشیم چرا که آشنایی به این نوع سیستم در ایران آن طور که باید وجود ندارد.

ایرج راد اضافه کرد: مسئله بعدی ما صندلی‌های سالن بود و آنچه پیش‌بینی شده صندلی‌هایی با قابلیت تاشدن و جمع شدن از کف سالن است و طبق قولی که گرفته‌ایم قرار است این صندلی‌ها اواخر مهرماه از ایتالیا به ایران فرستاده شود.

او همچنین به کمک وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی (سیدرضا صالحی امیری) اشاره و اظهار کرد: بخش زیادی از این تجهیزات توسط همان کمک مالی تهیه شده و امیدوارم برای به اتمام رساندن کارها به مشکل برنخوریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: