به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۴۰۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی:
وی بیان کرد: طرح‌های خوبی در گچساران در حال اجراست .
خبردنا: نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه استان نباید چوب لای چرخ توسعه استان گذاشت و کار شکنی کرد بلکه باید مسیر رشد و حرکت را هموار کرد.

به گزارش"خبردنا"، تاج گردون در جلسه شورای اداری گچساران افزود : باید شرایطی فراهم کرد که استان به سوی رشد و بالندگی برود تا از این مشکلات خارج شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اعتبار استان از ۱۶ استان کشور بیشتر است و در چند سال گذشته اعتبارات خوبی به استان تزریق شده است.

وی بیان کرد: طرح‌های خوبی در گچساران در حال اجراست که طرح محور مواصلاتی چهار خطه بهبهان - گچساران به باشت و دیلم - گچساران به چرام در بخش راهسازی، طرح‌های آبرسانی، بازسازی بافت فرسوده و گاز رسانی به تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از مهمترین این طرح‌ها است.

 نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه شهرستان گچساران یک شهر نفتی مهم برای کشور است،افزود: شهرستان گچساران روزانه ۶۵۰ هزار بشکه نفت را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه در دوران‌های تحریم که تولید نفت کشور به یک میلیون بشکه رسیده بود،اذعان کرد:  در آن دوران قریب بر ۶۰ درصد از صادرات نفت کشور از شهرستان گچساران بود.

نماینده مردم گچساران و باشت  با اشاره به خدمات خوبی که از دوران قبل انقلاب تا کنون شهرستان گچساران برای کشور انجام داده،بیان کرد: شهرستان گچساران در آن دوران با بستن لوله‌های نفت در یک روز هفت شهید را تقدیم نظام کرد.

تاج گردون افزود: شهدای این شهرستان  نشانگر رشادت‌ها و دلاورمردی‌های آن دوران مردم شهرستان گچساران است.

وی با اشاره به استاندار و  تغییر استانداران در این دولت بیان کرد: بعد از مراسم معارفه شاخص‌های این استان را برای شما باز کرده ام.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه خوشبختانه دولت از حیث اعتبار نگاه ویژه‌ای به این استان داشته است،افزود: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد جز یک استان مانده به آخر از نظر جمعیتی است اما در بحث تخصیص اعتبار از ۱۷ استانی که از نظر جمعیتی بیشتر از استان کهگیلویه و بویراحمد است،  اعتبار آن بیشتر است.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه دولت نگاه ویژه ای به این استان داشته است، عنوان کرد: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز با استانداردهای موجود در کشور فاصله دارد و محرومیت‌ها به چشم می خورد.

تاجگردون با اشاره به بازدید استاندار از بافت فرسوده دوگنبدان اظهار کرد: با بازآفرینی بافت فرسوده دوگنبدان اما هنوز محرومیت‌هایی از نظر معیشتی و فرهنگی به چشم می‌خورد.

وی با درخواست از استاندار کهگیلویه و بویراحمد که کمک کند مسیر توسعه در این استان از ریل توسعه خارج نشود،گفت: تعیین راهبردی در تمام زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در این استان صورت بگیرید.

نماینده مردم گچساران و باشت ادامه داد:  در رهایی نیافتن از مسیر توسعه ما را همیاری کنید و نباید برای خروج از این مسیر چوب لای چرخ گذاشت.

تاجگردون با بیان اینکه ۸۰ درصد از جمعیت این شهرستان در شهر دوگنبدان ساکن هستند، افزود: در چند سال گذشته  بسیاری از پروژه های این شهرستان به خواب رفته بودند.

وی با بیان اینکه در گذشته تنها ۳۵ درصد فضای فرهنگی در این شهر وجود است،عنوان کرد: در گذشته  این شهرستان یک فضای ورزشی در آن وجود نداشت.

وی ادامه داد: احداث جاده چهار باند در این شهرستان یکی از پروژه هایی است که در گذشته به کما رفته بود و در حال حاضر در دست اجرا است.

تاجگردون با اشاره به امنیت در این شهرستان ابراز کرد: در این شهرستان به لطف و عمل شورای امنیت ،امنیت در گچساران در سطح بالایی قرار گرفته بود و یک حادثه بد به وجود آمده موجب واکنش‌هایی می‌شود که بسیاری از این واکنش‌ها محلی هستند.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه شهرستان گچساران اقوام مختلفی در آن سکونت دارند، بیان کرد:  با وجود قومیت‌های مختلف و فرهنگی‌های مختلف همدلی وهمکاری بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله حسین (ع) در این شهرستان گفت: هیئت‌های مذهبی مختلفی با برگزاری مراسمات ابا عبدالله حسین (ع)  در این شهرستان نشانگر مسائل فرهنگی، دینی و رسومات مختلف در این شهرستان است.

نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به اینکه در این شهرستان کارهای عمرانی بسیاری صورت می‌گیرید، ابراز کرد: با وجود تمام  این اقدامات اما متاسفانه شهرستان گچساران دارای نرخ بیکاری بسیاری بالایی در سطح استان است.

تاج گردون افزود: نوع تحصیل کردهای و تنوع کار در این شهرستان به نسبت استان متفاوت است.

وی با بیان اینکه تحصیل کردهای شهرستان گچساران متقاضی کار هستند، خاطرنشان کرد: تحصیل کردهای خانم در این شهرستان نیز تقاضای کار دارند اما شاید در استان این چنین نباشد.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه 30 درصد از مشاغل ناخالص توسط زنان جامعه صورت می‌گیرید، افزود: این شهرستان متناسب با اشتغال زنان رشد نکرده است.

تاج گردون با اشاره به حوزه فرهنگ گفت: در حال حاضر حوزه خواهران در این شهرستان احداث و همچنین حوزه برادران نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده در چند سال گذشته به شهرداری دوگنبدان خاطرنشان کرد: اعتبارات عمرانی برای شهرداری دوگنبدان در پنج سال گذشته یک میلیارد تومان بوده که این اعتبارات با توجه به منابع غنی نفتی و گازی این شهرستان بسیار کم بوده است.

نماینده مردم گچساران و باشت خاطرنشان کرد: به برکت دولت و اصلاح قوانین و حق و حقوق مناطق نفت‌خیز جنوب اعتبار دو درصد نفت به مناطق نفتی به 3 درصد افزایش یافته است که این روند موجب پیشرفت در این مناطق خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: