به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۵۸۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

خبردنا: جنگلبان بویراحمد تاکید کرد که واگذاری پارک جنگلی و جنگل های شمال شهر یاسوج به وزارت نفت خیانت به مردم و طبیعت دوستان این استان است .

سعید نظری در گفت و شنود اختصاصی با "خبردنا" با اشاره به زحمات چندین ساله خود در منابع طبیعی در راستای حفاظت از جنگل های این شهرستان گفت: بعنوان شخصی که سلامتی خود را پای حفاظت از جنگل های بویراحمد گذاشته ام با این واگذاری مخالفم و این کار را اشتباه جبران نشدنی میدانم .

وی با تاکید بر اینکه واگذاری جنگل برای ساخت و ساز در هر نقطه ای اشتباهی اساسی است ، افزود: واگذاری پارک جنگلی و جنگل های شمال شهر یاسوج به وزارت نفت به مرور سبب از بین رفتن درختان این منطقه خواهد شد .

مدیر سابق منابع طبیعی بویراحمد با اشاره به خدمات دولت اصلاحات در فراهم آوردن زیرساخت ها در این منطقه برای استفاده عموم از آن ، اظهار داشت: در دولت اصلاحات با مدیریت فوق العاده استاندار و مدیرکل منابع طبیعی با کمترین آسیب به درختان این منطقه زیرساخت های پارک جنگلی فراهم شد .

جنگلبان بویراحمد با تاکید بر اینکه پس از این اقدام دولت اصلاحات شاهد رویش دوباره جنگل های این منطقه بودیم ، افزود: طی این سالها به دلیل وجود جاده دسترسی و روشنایی مناسب از این منطقه به خوبی محافظت شد که هم اکنون این جنگل ها یکی از بهترین مناطق جنگلی استان به شمار می آید .

نظری تصریح کرد: به دلیل حساسیت مردم در حفاظت از این منطقه جنگلی تا کنون هیچ گونه آتش سوزی که سبب از بین رفتن درختان آن شده باشد رخ نداده است .

وی گفت: اگرامروز دوستانی به هر دلیلی قصد دارند این منطقه مهم جنگلی استان را به وزارت نفت یا هر وزارت خانه دیگری به جز جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها واگذار کنند خیانت به مردم استان و طبیعت دوستان کرده اند .

رئیس سابق منابع طبیعی بویراحمد با اشاره به زحمات شبانه روزی پرسنل منابع طبیعی و سازمان جنگل ها در حفاظت از منابع طبیعی کشور، افزود: واگذاری پارک جنگلی یاسوج نادیده گرفتن زحمات شبانه روزی افرادی است که طی سالها سلامتی و جان خود را در حفط و حراست از منابع طبیعی کشور از دست داده اند .

نظری با تاکید بر اینکه جنگل های بلوط برای مردم این استان مقدسند و این مردم هویت خود را از بلوط گرفته اند، گفت: از مسئولانی که قصد دارند به هر دلیل اقدام به واگذاری پارک جنگلی یاسوج کنند انتظار داریم در این اقدام تجدید نظر کنند .

جنگلبان بویراحمد اذعان داشت: سازمان های مردم نهاد و مردم استان بویژه مردم بویراحمد باید جلوی واگذاری پارک جنگلی به وزارت نفت یا هر وزرات خانه دیگری به جز جهاد کشاورزی را بگیرند .

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی دنبال تخریب جنگل ها نخواهد بود، افزود: اولین اقدام وزارت نفت پس از واگذاری پارک جنگلی ، ساخت و ساز در این منطقه جنگلی خواهد بود که این اقدام به مرور نابودی این منطقه را در پی خواهد داشت .

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در این استان زمین های زراعی خالی از درخت فراونی برای واگذاری وجود دارد ، تصریح کرد: دوستان وزارت نفت از خیر جنگل های شمال یاسوج برای احداث مکان تفریحی برای پرسنل خود بگذرند و اجازه دهند این منطقه در اختیار مردم باشد .

نظری گفت: مسئولین استانی که قصد همکاری با وزارت خانه ها را دارند مناطق خالی از درخت را به وزارت خانه ها معرفی کنند تا بیش از به جنگل های استان آسیبی نرسد .

وی با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای کنونی موجود که توسط شهرداری یاسوج در این منطقه ایجاد شده است نیز کاملا اشتباه است ، اظهار داشت: دست بردن در اکوسیستم و ساخت و ساز در مناطق جنگلی اشتباه محض است و باید هرچه سریعترجلوی این اقدامات گرفته شود .

مدیر سابق منابع طبیعی بویراحمد با اشاره به این موضوع که در صورت واگذاری پارک جنگلی مردم عادی حق استفاده از این مکان را نخواهند داشت ، افزود: من و دیگر طبیعت دوستان نگران تخریب های پس از واگذاری هستیم .

وی گفت : اگر شهرداری یاسوج توانایی حفاظت از این منطقه را ندارد آن را به متولی اصلی واگذار کند تا بیش از این به درختان و اکوسیستم آن آسیبی نرسد .

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان با تاکید بر اینکه پارک جنگلی یاسوج طبق شرع اسلام جزء انفال محسوب می شود، اذعان داشت: چگونه مسئولین استانی می توانند انفال را که متعلق به همه مردم است را به راحتی واگذار نمایند و موجبات تخریب آن را فراهم کنند؟

نظری با بیان اینکه جنگل ها میراث چند صد ساله مردم کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شوند، تصریح کرد: هرگونه واگذاری که سبب تخریب منابع طبیعی و جنگل ها شود غلط و محکوم به شکست است .

مدیر سابق منابع طبیعی بویراحمد تاکید کرد: با هماهنگی با مردم و سازمان های مردم نهاد جلوی این واگذاری که سبب از بین رفتن جنگل های استان خواهد شد را خواهیم گرفت .

وی با مخاطب قرار دادن استاندار و مجمع نمایندگان استان گفت: از این مسئولین انتظار داریم با همفکری و در راستای خواسته مردم جلوی این واگذاری را بگیرند .

نظری در پایان تاکید کرد: اگر بخواهیم زاگرس و البرز را تخریب کنیم و در جنگل های آنها ساختمان سازی کنیم در آینده ای نچندان دور از فلات ایران چیزی جز بیابان باقی نخواهد ماند .

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
برادران بزرگوار نفتی اگه شما ونماینده محترم پولتون زیاده ونمیدونید چکارش کنید تا راه هزینه کردنش رابهتون بگیم .اتخریب منابع ملی وجنگل نه تنها براقلیم یاسوج واستان بلکه برکل کشور ودنیا اثرمنفی داره شما می خواهید باسلامتی وجان میلیونها ادم بازی کنید به چه قیمت .میدانی یک درخت بلوط تا به ثمربنشیند ومثل وضعیت الان شود انهم درشرایط ایده ال که توسط انسان ودامها تهدید نشود بیش از70سال زمان نیازدارد.انوقت درخت بلوط بالای یکصدسال سن راقطع وبجایش سنک واجربچینیم.درحالی که درکشورهای اروپایی به هیچ قیمتی جنگل طبیعی را تخریب نمیکنند وحاضرند مسیر ریل قطار واتوبان رابخاطر یک درخت منحرف کنند ولی درخت قطع نشه واگرجایی مجبور به ساخت سرپناه برای گردشگرباشند ازمصالح طبیعی مانند چوب وگل استفاده میکنند ازجنس طبیعت .نه اجر وبتون
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
واقعا متاسف هستم برای آقایان کوته فکر که شاید فقط و فقط میخواهند خود را مطرح کنند.آقایان عزیز این سرمایه گذاری آبروی استان خواهد شد در سطح کشور و ما از این طریق میتوانیم قابلیتهای شهرمان را به سراسر کشور معرفی نماییم.این کار را سیاسی نکنید و نگذارید این فرصت از دست برود.
آگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
مخالف عزيز گزارش
به استحضار برسانيم كه نظر جنگلبان محترم درست و منطقي است و ياداوري كننده مادر را دل سوزد و دايه را دامن
اصل سرمايه گزاري مفيد و ارزشمند است اما نه اينكه منطقه اي وسيع و زيبا را در تملك يك نهاد خاص قرارداد تا به غير از خود و كاركنانش كسي اجازه ورود به حريم آن را نداشته باشد
فضاهاي زيادي جهت تخصيص به سرمايه گزار ( مشخصا وزارت نفت ) در بويراحمد مي باشد
اگر هدف اباداني است و ايجاد مجتمع رفاهي براي كاركنانش جايي را انتخاب نمايد كه نه خودش گوهر باشد و بخواهد به مس تبديلش كند
زنده باد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
احسنت جنگلبان
محمد ایروانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
0
0
با سلام هر موقع یه اتفاق خوب می خواد بیفته یه گروه خراب میکنن /شرکت نفت مطمعنا اگه بخواد بیاد اینجا وطرح و برنامه داشته باشه به نفع این منطقه و این شهر هست هم از لحاظ اشتغال زایی و هم گردشگری و...
محمد ایروانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
0
0
نیمی از جنگل های استان ما تو این یکی دوسال به اتش کشیده شده یکی بود یه واکنشی نشون بده /بابا بزارین یه طرح اجرایی بشه چهار تا جوان دستشون گیر بشه از فلاکت در بیان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
0
0
جناب سعید نظری عزیز الان مشکل شما جنگل هستش یا واگذار نشدن زمین ها به جهاد؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
0
0
ما مخالف واگذاری پارگ جنگلی به شرکت نفت هستیم . حیف نیست طبیعت زیبای یاسوج ازبین برود .ازنظری حمایت می شود.
جهان بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
0
0
زنده باد سعید نظری عاشق مخمل سبز قامتهای جنگل
م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
این که دلیل نمیشه به بهانه حفظ جنگل و مراتع جلوی پروژه های عمرانی و جلوی توسعه و آبادانی را گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر: