به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۶۳۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهمیی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: محل اعتبارات سدهای خاکی این شهرستان دارای یک کد خاص بوده و نمی توان اعتبارات موردنظر را برای پروژه دیگر هزینه کرد.
خبردنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد باتشریح وضعیت کنونی سدهای ایلی آباد و سیاهشیر در این شهرستان, مهمترین دلایل تعطیلی سد سیاهشیر را ناتوانی پیمانکار و معارضات محلی عنوان کرد.

"بیت الله بدرقه" در گفت و گو با "خبردنا" از تهران گفت: ناتوانی پیمانکار و معارضات محلی سبب تعطیلی سد سیاهشیر بهمئی با پیشرفت فیزیکی 25 درصد شده و شایعات دخالت نماینده و فرماندار سابق شهرستان در تعطیلی این پروژه صحت ندارد.

وی با تاکید براینکه نماینده سابق و فرماندار سابق هیچ نقشی در تعطیلی سد سیاهشیر بهمئی ندارند اظهارداشت: متاسفانه بااهداف خاص چنین شایعاتی را در جامعه منتشر تا پروژه های عمرانی تعطیل و نگرانی در بین مردم ایجاد شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهمیی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: محل اعتبارات سدهای خاکی این شهرستان دارای یک کد خاص بوده و نمی توان اعتبارات موردنظر را برای پروژه دیگر هزینه کرد.


بدرقه، جلوگیری از سیلاب ها و هدرروی آب, تقویت سفره های زیرزمینی و آبیاری اراضی کشاورزی را از مهمترین اهداف ساختن سدهای خاکی برشمرد و خاطرنشان کرد: نامه نگاری های متعددی برای تخصیص اعتبارات بیشتر از محل 2 در هزار و یا یک سوم نفت برای تکمیل سدهای خاکی شهرستان انجام داده و همچنان منتظر تحقق این پیشنهادات و درخواست ها هستیم.

وی در بخشی از سخنان خود از وجود برخی معارضات محلی برای ادامه کار و تکمیل پروژه سد سیاهشیر بهمیی هم اظهار نگرانی کرد و یادآور شد: پرونده هایی برای مالکان اراضی محدوده سد سیاهشیر تشکیل و درصورت تامین اعتبار, اراضی آنان براساس قیمت کارشناسی شده خریداری می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهمیی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:دولت براساس قانون مکلف به خرید اراضی و پرداخت پول اراضی به مالکان است.

وی مشکلات اعتباری برای فعال شدن پروژه سدسیاهشیر بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ناتوانی پیمانکار و معارضات اجتماعی ذکر و اظهارداشت:امیدواریم با تخصیص اعتبارات در سال آینده شاهد فعال شدن این پروژه مهم باشیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهمیی در استان کهگیلویه و بویراحمد باتشریح آخرین روند پروژه سدایلی آباد این شهرستان, یادآور شد: پیشرفت فیزیکی سدایلی آباد هم اکنون 90 درصد که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تکمیل آن باشیم.

بدرقه افزود: سدهای ایلی آباد و سیاهشیر بطور همزمان در شهرستان بهمیی استان کهگیلویه و بویراحمد شروع اما بدلایلی که عنوان شد تفاوت پیشرفت فیزیکی این سدها حدود 70 درصد است.

وی سطح هکتاری تحت پوشش سدسیاهشیر بهمیی را در بخش های زراعی و باغی 300 هکتار عنوان و تصریح کرد: اگر روند کنونی سدایلی آباد ادامه داشته باشد امیدواریم در دهه فجر امسال این پروژه به بهره برداری برسد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهمیی گفت: عملیات اجرایی پروژه سد سیاهشیر نیز بعد از سد ایلی آباد شروع اما از مالکان می خواهیم همکاری بهتری نسبت به گذشته با دستگاههای مرتبط داشته باشند.

بدرقه از موردمطالعه قرارگرفتن سدهای خاکی جدید بابااحمد ، نی کن ، قلات و سرآسیاب یوسفی در شهرستان بهمیی هم خبرداد.

وی زمان شروع عملیات اجرایی سدهای ایلی آباد و سیاهشیر شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد را سال 1390 ذکر کرد.

گفت و گو: سیروس کریمی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
0
0
وقتی مردم زمین کشاورزی را میدن که امرا و معاش می کنن ازش بعد دولت هم پول زمین را تا حال نداد، اقای مدیر میشه بفرمایئد دیگه کشاورزان چکار کنند؟
شاه حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
0
0
پیمانکار خود جهاد کشاورزی انتخاب کرده نه مردم ، شما در صورتی او را خلع ید کردید که بعد از کلی زمان هدر دادن و تاخیر و ضعف مالی بوده ، سوالات طرح شده از سوی خبرنگار محترم بدرستی طرح شده چرا که خود اقای کریمی در جریان کامل این پروژه است و همه میدانند که عومل سیاسی بیشتر تاثیر را داشت و الا دلیلی نمیشه دوپروژه که همزمان شروع شده یکی با پیشرفت چشم گیر و دیگری با کندی مواجه بشه ، اقای بدرقه چرا امسال یه ریال به این پروژه اختصاص ندادید؟ شما حتی یه بازدید خشک و خالی هم از این سد نداشته اید؟ از زمان انتصاب شما در جهاد کشاورزی هیچگونه توجهی به سد سیاهشیر نکرده اید ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
0
1
سلام فک کنم ضعف مدیریتی است چون در روستای سیاهشیر جهاد متاسفانه توجهی نداشت وقتی هم مراجعه شود چ فردی وچ عمومی میگویند که اعتبار نداریم شاید هم ضعف کلی نزد دولت محترم باشد
نام:
ایمیل:
* نظر: