به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۶۴۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
برخی سیاسیون " عزیز فیلی " را از نیروهای سیاسی جبهه پایداری " می خوانند و برخی دیگر براین باورند وقتی معاونت عمرانی وزیر کشور در دستان " مهندس افشانی " فرزند استان کهگیلویه و بویراحمد است چه لزومی دارد که معاون عمرانی استان فرد غیربومی باشد؟‌
خبردنا: " عزیز فیلی " حدود 53 ساله که سابقه خوبی در حوزه های عمرانی دارد شاید این روزها درحال گذراندن سخت ترین روزهای زندگی خود باشد.

به گزارش خبردنا، روز 25 شهریور 1396 وقتی " عبدالرضا رحمانی فضلی " لوح انتصاب دومین استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید را به دست وی می داد هیچگاه فکر نمی کرد برای انتصاب معاون عمرانی همین استاندار با چالش های جدی مواجه شود.

بانگاه کوتاهی به تاریخچه " عزیز فیلی " که در پنجم آذرماه 1396 به پیشنهاد " علی محمد احمدی " استاندار کهگیلویه و بویراحمد توسط وزیر کشور حکم معاونت عمرانی خود را دریافت کرد بخوبی می توان گفت که هر فرد دیگری می بود به این آسانی نمی بایست استان توسعه یافته مرکزی را کنار می گذاشت و مسوولیت عمرانی استانداری توسعه نیافته کهگیلویه و بویراحمد را می پذیرفت.

اگرچه اکنون در این مقال قصد پرداختن به این موضوع نیست اما " عزیز فیلی "‌  سابقه فعالیت به عنوان مجری طرح بهسازی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور ، مدیرکل نگهداری راه و ابنیه کشور ، مدیرکل راه و شهرسازی ایلام، معاون عمرانی استانداری اسلام، معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری و معاونت عمرانی استانداری مرکزی را در کارنامه خود بهمراه دارد.

بنظر می رسد مدیری با چنین آیتم هایی نبایستی مسوولیت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را آن هم در شرایط سخت اقتصادی و تعطیلی گسترده پروژه های عمرانی می پذیرفت و البته هنوز هم دیر نشده است.

بهرحال " عزیز فیلی " در روز 13 آبان ماه 1394 طی حکمی از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی منصوب شد و یک روز بعد از آن حکم مسوولیت خود را بجای " مهدی زندیه وکیلی " شروع کرد.

" عزیز فیلی " اگرچه دارای مدرک لیسانس مهندسی عمران است و شاید از حیث مدرک نیز از بسیاری از مدیران مستقر و غیرمستقر کهگیلویه و بویراحمدی پایین تر باشد اما از حیث تجربه دارای تجربیات متعددی در حوزه عمرانی است.

در پنجم آذرماه 1396 طی حکمی از سوی وزیر کشور " عزیز فیلی " به سمت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

در حکم وزیر کشور که البته شبیه همین حکم در آبان ماه 1394 نیز برای همین " عزیز فیلی " از سوی همین " رحمانی فضلی " وزیر کشور صادر شده آمده است:

به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تأئید معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی، جنابعالی را به سمت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویر احمد منصوب می نمایم.

ایجاد هماهنگی در زمینه های فنی و عمرانی، نظارت بر تهیه و تصویب طرح های توسعه و عمران شهری و روستایی، تشخیص نیازمندی های عمرانی و تعیین اولویت ها، نظارت بر اجرای طرح های عمرانی دستگاه های استانی و نحوه عملکرد جذب اعتبارات، برقراری تعامل لازم با مدیران دستگاه ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا در جهت پیشبرد پروژه های عمرانی و رشد و توسعه متوازن مناطق، نظارت و مراقبت بر نحوه ساخت و سازها، توجه به الگوی شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی و ارائه منظم گزارش عملکرد و پیشرفت برنامه ها به معاونت مزبور از اهم وظایفی است که انتظار دارد در چارچوب قوانین و مقررات جاری و اسناد فرادست و در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید با بهره گیری از استعدادها و تجارب نیروهای لایق و متخصص بدان اهتمام نمایید.

اما بعد از مدت کوتاهی از ابلاغ این حکم دامنه اعتراضات در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به این انتصاب رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت.

برخی سیاسیون " عزیز فیلی " را از نیروهای سیاسی جبهه پایداری " می خوانند و برخی دیگر براین باورند وقتی معاونت عمرانی وزیر کشور در دستان " مهندس افشانی " فرزند استان کهگیلویه و بویراحمد است چه لزومی دارد که معاون عمرانی استان فرد غیربومی باشد؟‌

برخی نیز می گویند " علی محمد احمدی " 52 ساله که این روزها قبای استانداری را در استان کهگیلویه و بویراحمد به دوش کرده قرار است در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی بار دیگر نامزد حوزهٔ انتخابیهٔ دهلران، آبدانان و دره‌شهر استان ایلام بشود و انتصاب " عزیز فیلی " بی دلیل نیست.

منتقدین انتصاب " عزیز فیلی " در کهگیلویه و بویراحمد که بنظر می رسد کم هم نیستند غیربومی بودن ایشان را در اولویت انتقادات خود قرار داده و می گویند: آقای فیلی هیچ آشنایی با وضعیت عمرانی این استان نداشته و تا مدت زمان آشنایی ایشان با پروژه ها، ماه و سال می گذرد و انتخابات مجلس شورای اسلامی شروع و درنهایت یا " احمدی " استاندار از این استان می رود و یا مسائل حاشیه سیاسی اجازه کار به " فیلی " را نمی دهد.

بنابه برخی گزارش ها قرار بود " عزیز فیلی " در روز یازدهم آذرماه یعنی هشت روز پیش در شورای اداری و با حضور " مهندس افشانی کهگیلویه و بویراحمدی " که اکنون معاون عمرانی وزیر کشور است منصوب شود اما برخی منابع از لغو احتمالی این حکم هم اکنون خبر می دهند.

مخالفت ها برای انتصاب " عزیز فیلی " در گهگیلویه و بویراحمد روبه گسترش بوده و بنظر می رسد وزیرکشور بایستی تدابیر شایسته تری نسبت به این موضوع اتخاذ کند.

منتقدین این انتصاب با دسته بندی انتقادات خود در راستای انتصاب " عزیز فیلی " بعنوان معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکیددارند اگرچه که ایشان از نیروهای باتجربه عمرانی است و می توان از خدمات شان در همان استان مرکزی نهایت بهره را برد اما حضور ایشان در استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل وجود نیروهای متعدد عمرانی و کاربلد چندان شایسته بنظر نمی رسد.

از سویی، منتقدین با اظهار گله مندی از " مهندس افشانی " معاون عمرانی وزیر کشور که فرزند استان کهگیلویه و بویراحمد است می گویند: انتظار می رفت مهندس افشانی که اکنون ایران را اداره می کند دقت بیشتری برای زادگاه خود می نمود و از فرزندان دیارش برای این مسوولیت بهره می گرفت.

جریان سیاسی " عزیز فیلی " اگرچه ایشان از مدیران عمرانی است اما بنابعقیده برخی سیاسیون در هاله ای از ابهام بوده و اینکه ایشان در جریان " پایداری " که از سرسخت ترین جریان های مخالف دولت تدبیر و امید است جایگاهی داشته یا خیر، خبری در دست نیست.

منتقدین این انتصاب به مدرک دانشگاهی " عزیز فیلی " نیز انتقاد دارند و می گویند در استان کهگیلویه و بویراحمد صدها جوان کاربلد با داشتن مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه های عمرانی که اکنون برخی از آنها در استان مدیر و برخی در بیرون از استان، انتظار چنین انتصابی از سوی وزیر کشور دولت تدبیر و امید نبود.

نزدیک شدن به ایام انتخابات و آشنانبودن " عزیز فیلی " به مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر آیتم های مورد انتقاد منتقدین این انتصاب بوده و در این ارتباط نیز منتقدین می گویند که تا زمان آشنایی آقای " فیلی " با این استان حداقل به یکسال وقت مستمر نیاز هست و تا آن زمان " فضای " انتخاباتی سبب تعطیلی تمامی امور عمرانی می شود.

منتقدان به مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی هم نهیبی زده و از اینکه با انتصاب " عزیز فیلی " بعنوان معاون غیربومی استاندار این استان همراهی کرده اظهار نارضایتی کرده اند.

آنان از مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد پرسیده اند که سال آینده و در همین موقع آیا انتظار دارید بار دیگر مردم از شما حمایت کرده تا بار دیگر به خانه ملت راه پیدا کتید درحالیکه اکنون صدها فرزند کهگیلویه و بویراحمدی را برای معاونت عمرانی استاندار فراموش کرده و نیروی غیربومی را برگزیده اید؟

آنچه که اکنون منتقدین از وزیر کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مجمع نمایندگان این استان در خانه ملت و کسانی که دستی برآتش انتصابات دارند میخواهند که از انتصاب " عزیز فیلی " بعنوان معاون عمرانی استاندار خودداری و از نیروهای انسانی توانمند بومی که در استان و برون استان کم نیستند برای این مسوولیت بهره ببرند تا شاهد نگرانی های آینده در مناطق مختلف استان نباشیم.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
اینم اگه بخواد بیاد اینجا بدبختی گرفتشه
اینجا که چیزی نداره و از مسئولیت فعلی اش پایین تر است
فکر نکنم قبول کنه بیاد استان ما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
آقای مهندس بنام که فعلا مدیر عامل شرکت های صنعتی است فرد با توان و می تواند گزینه خوبی برای معاون عمرانی استاندار باشد
نام:
ایمیل:
* نظر: