به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۶۶۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
احمدی:
جعفری افزود: سهم کهگیلویه و بویراحمد در این راستا مبلغ 100 میلیارد ریال است.
خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه دلایل عملیاتی نشدن تفاهم‌نامه بیش از 2 هزار و 700 میلیارد ریالی بنیاد برکت در حوزه اقتصادی در این استان ظرف 2 هفته بررسی و تبیین شود، گفت: البته کم‌کاری در این راستا پس از گذشت 10 ماه قابل توجیه و پذیرش نیست.

به گزارش"خبردنا"، علی‌محمد احمدی در دیدار مسئولان بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در یاسوج اظهار داشت: میزان تفاهم‌نامه امضا شده بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و این بنیاد افزون بر سه هزار و 200 میلیارد ریال است.

احمدی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ساخت 17 مدرسه در قالب 80 کلاس درس با اعتباری افزون بر 125 میلیارد ریال، مشارکت در احداث هفت مرکز و پایگاه بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و بهسازی و آسفالت 50 کیلومتر راه روستایی با اعتبار حدود 230 میلیارد ریال از جمله تعهدات بنیاد برکت در این تفاهم‌نامه در حوزه عمرانی است.

وی عنوان کرد: طرح آبرسانی به روستاهای دارای مشکل کم آبی با اعتباری افزون بر 190 میلیارد ریال، ساخت 2 دهنه پل در مسیر جاده‌های روستایی با سرمایه گذاری حدود 40 میلیارد ریال و ساخت 2 باب کتابخانه به میزان 800 مترمربع و اعتبار پیش‌بینی‌شده 12 میلیارد ریال از دیگر تعهدات ایجاد شده بنیاد برکت در این تفاهم‌نامه است.

احمدی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه همچنین قرار بود که 16 طرح با سرمایه‌گذاری یک هزار و 330 میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی 776 نفر در شهرستان‌های باشت و گچساران، 32 طرح با 940 میلیارد ریال و اشتغالزایی 549 نفر در شهرستان‌های بویراحمد و دنا و 26 طرح با اعتباری حدود یک هزار و 660 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و 305 نفر نیز در حوزه شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام اجرایی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از گذشت حدود 10 ماه از این تفاهم‌نامه هنوز هیچ طرحی در حوزه اقتصادی که عمده سرمایه‌گذاری و مشارکت بنیاد برکت نیز در این بخش است اجرایی و عملیاتی نشده است.

مجید محنایی معاون اقتصادی و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بخش عمده‌ای از این طرح‌های اقتصادی مربوط به دستگاه‌های اجرایی شامل جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده که حتی برخی از مدیران از مفاد و محتوای تفاهم‌نامه اطلاع ندارند.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه عمده طرح‌های اقتصادی و مشارکتی بنیاد برکت قرار بود در مناطق محرومی همچون لوداب بویراحمد، دیشموک و قلعه رئیسی در کهگیلویه انجام شود.
محنایی یادآور شد: توانمندسازی 40 روستا در بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه با ایجاد طرح‌های صنایع‌دستی در قالب جمعیتی افزون بر هفت هزار نفر و اشتغالزایی 270 نفر یکی از این طرح‌های مهم بود.

وی گفت: البته مسئول هماهنگی و نماینده تام‌الاختیار استانداری کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان یک‌طرف قرارداد با معاونت عمرانی استاندار بود.

قائم مقام بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز گفت: این تفاهم‌نامه 2 جانبه در 2 حوزه عمرانی و اقتصادی بود که میزان سرمایه گذاری کلی آن حدود سه هزار و 200 میلیارد ریال است.

سعید جعفری افزود: در حوزه عمرانی اقدام‌های اولیه و کار مطالعاتی و اجرایی آغاز شده و بخشی از سهم بنیاد برکت ظرف یک ماه آینده به میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: حدود 700 میلیارد ریال از مجموع سرمایه گذاری در این تفاهم‌نامه مربوط به حوزه عمرانی و مابقی نیز در بخش اقتصادی بوده است.

جعفری با اشاره به برخی طرح‌های اقتصادی و مشارکتی بنیاد برکت در سطح کشور گفت: هم‌اینک این بنیاد در برخی طرح‌ها در قالب بنگاه محور و اجتماع محور به‌ویژه در سطح روستاها و مناطق محروم مشارکت کرده است.

وی استان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از مناطق مورد هدف و مستعد در طرح‌های با رویکرد اجتماع‌محور دانست و گفت: بنیاد برکت آماده مشارکت و سرمایه‌گذاری درزمینهٔ طرح‌های اقتصادی به‌ویژه در بنگاه‌های خرد و زودبازده در روستاها و مناطق محروم است.

وی امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بانک پارسیان و بنیاد برکت را یادآور شد و گفت: مبلغ 310 میلیارد ریال تسهیلات با سود هشت درصد به روستاییان پرداخت خواهد شد.

جعفری افزود: سهم کهگیلویه و بویراحمد در این راستا مبلغ 100 میلیارد ریال است.

به گزارش"خبردنا"، پنجم اسفند سال 1395 تفاهم‌نامه‌ای بین مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی به امضا رسید که با گذشت حدود 10 ماه بندهای مربوط به بخش اقتصادی آن هنوز عملیاتی و اجرایی نشده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: