به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۶۶۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
امام جمعه قلعه رئیسی:
وی گفت: امروز وظیفه همه امر به معروف و نهی از منکر است امروز بی تفاوت بودن در این عرصه تهاجم و ناتوی فرهنگی خیانت و ظلم است.
خبردنا: امام جمعه قلعه رئیسی گفت: امروز فضای دانشگاه های استان ما اسلامی نیست.

به گزارش "خبردنا"، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی به تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشاره و عنوان کرد: اولین نتیجه تصمیم ترامپ ایجاد انسجام و وحدت جهان اسلام و نزدیک شدن امت اسلام حول محور فلسطین و علیه آمریکا و اسرائیل بود و این تصمیم ناشی از عجز و ناتوانی در مدیریت تحولات منطقه توسط آمریکا و اسرائیل بود و سیاست سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهونیستی سیاستی پوچ و شکست خورده است.

صلواتی خاطرنشان کرد: این اقدام آمریکا دشمنی مستمر آمریکا با جهان اسلام و جهان عرب اثبات شد و پیام سردار رشید اسلام آقای سلیمانی به فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام و جهاد اسلامی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی برای پشتیبانی همه جانبه از نیروی مقاومت فلسطین هم لبیکی بود و هم اینکه هرجا مظلومی باشد و ردپای ظالمی است ایران اسلامی حضور دارد.

وی به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و یادآور شد: دانشگاه و حوزه دو مغز متفکر جامعه هستند و تمام سعادت و شقاوت و انحطاط جامعه بستگی به این دو نهاد دارد و اگر دانشگاه و حوزه مهذب و متعهد باشند می‌توانند جامعه را سعادتمند کنند و بزرگترین فاجعه این است که حوزه و دانشگاه از هم جدا باشند و در مقابل همدیگر باشند.

امام جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: امروز نقشه دشمن این است که این دو قشر را از هم جدا کند تا کشور را غارت کند و جدا شدن ملت و روحانیت و دانشگاه عامل هلاک شدن ملت و اسلام و کشور می‌شود.

صلواتی با انتقاد از برگزاری برنامه‌هایی که در دانشگاه‌های استان اجرا شد گفت: امروز فضای دانشگاه‌های استان ما اسلامی نیست در دانشگاه های استان ما دین و عقاید و اخلاق دانشجویان تقویت نمی شود  و دچار آسیب و آفت هایی شده است وضعیت دانشگاههای استان و وضعیت فرهنگی استان ما دچار ولنگاری و سهل اندیشی شده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌های استان و مجموعه‌های آموزشی نیاز به خانه تکانی اساسی دارند استان ما را با غیرت، عفت و حیاء می شناسند امروز وضعیت خیابان‌ها و دانشگاه های استان در حد فاجعه است عکس‌هایی که از مراسمات روز دانشجو در سایت‌ها می‌باشد مایه ننگ و شرمندگی است و ظلم در حق خدای متعال قرآن، پیامبر و اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) است و ظلم در حق شهدا و خون شهیدان است.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: چرا وضعیت حجاب در دانشگاههای استان ما به چنین وضعیت اسفباری گرفتار شده و چه کسانی بایستی جواب خون ۱۸۰۰ شهید استان را بدهند؟ این پاسداری از احکام اسلام و قرآن وخون شهیدان هست؟ این احیای فرهنگ زهرای اطهر سلام الله علیها است؟ آنهایی که در دانشگاههای استان هستند و مسئولان فرهنگی جواب دهند برنامه روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی و اتفاقاتی که افتاد هم فرهنگ هم احیاء هم عفت و هم غیرت مردمان این استان را به باد داد؛ ما اصلاح طلبان را به دینداری و حریم نگه داشتن از خدا و رسول می شناسیم آنان را معتقد به اسلام و قرآن و احکام اسلام می‌شناسیم مرگ بر این نوع اصلاح‌طلبی که این چنین عقاید تشیع و احکام اسلام را به سخره بگیرد این افساد طلبی هست اصلاح طلبی نیست اینان به دروغ میگویند ما اصلاح طلبیم.

صلواتی تبیین کرد: این کجا آزادی هست؟ این چه روشنفکری هست که دختران شیعه فکلی مکلی شده و سانتی مانتی شده و صاف کاری و نقاشی شده در معرض  دید نامحرمان و حراج در انتظار عموم  قرار بگیرند؟ این نتیجه علم و درس خواندن و تربیت اسلامی هست؟ این نتیجه سهل اندیشی خانوادها و مدیران ناکارآمد و سیاسی کار و منفعت طلب است نتیجه بیکاری و حقوق های نجومی و تفکر اشرافی گری و لیبرالی و غربگرایی است. این نتیجه ناکارآمدی مدیران فرهنگی و متولیان فرهنگی هست این نتیجه مدرک گرایی است.اگر مسئولان دانشگاه نمیتوانند کاری کنند و نمیتوانند از این وضعیت اسفبار جلوگیری کنند لابد نمانند وقتی نمی توانید این خیانت است.

 وی با بیان اینکه همگان بدانند با این وضعیت و ادامه این شرایط فرهنگ حیاء غیرت و عفت از استان ما رخت بر می بندد و به سمت نحطاط و نابودی می رود اظهار داشت: در این زمینه از امت حزب الله از مردم متدین استان از غیور مردان این استان از جوانان انقلابی از علما روحانیت و اساتید متعهد دانشگاهها از خانواده شهیدان از وارثان راه شهدا می‌خواهم به دفاع از اسلام و قرآن و شریعت و احکام اسلام و سنت و سیره رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) قیام کنید؛ امروز وظیفه همه امر به معروف و نهی از منکر است امروز بی تفاوت بودن در این عرصه تهاجم و ناتوی فرهنگی خیانت و ظلم است.

صلواتی به لاحیه بودجه سال 97 هم اشاره و یادآور شد: اگر به سیاست های اقتصاد مقاومتی در این کشور بهاء داده می شد اگر مدیریت اجرایی کشور به جای تفکر ایبرالی و غربگرایی و نسخه های غربی و مدیریت تکنوکرات ها و اشرافی گری ها مدیریت انقلابی و جهادی و نسخه التیام بخش اقتصاد مقاومتی را مبنا قرار می داد امروز گرفتار این همه معضل و مشکلات نمی شد و امید است مجلس با تفکر انقلابی و جهادی و مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی این لاحیه 97 را که بر اساس تفکرات انقلابی و ولایی نیست اصلاح کند.

وی افزود: بودجه سالانه بایستی بر اساس برنامه های 5ساله نوشته شود اما دانشمند محترم برنامه توسعه ششم را کنار گذاشته و به برنامه 4ساله ای اشاره می کند که نه دولت تصویب کرد و نه مجلس و این کار غیرقانونی است.

امام جمعه قلعه رئیسی به سفر وزیر خارجه انگلیس به کشور هم اشاره و متذکر شد: هر جا انگلیس قدم بگذارد بوی تفرقه، فریب دخالت، خیانت، نقض عهد می آید و همیشه به دنبال غارت بود و انواع و اقسام خیانت در حق ایران را انجام داد و کارنامه انگلیس در ایران سیاه است و در برجام به دنبال فریب ایران و نقش دم آمریکا را بازی می کند و امیدوارم مسوولان فریب مسول خیانتکار انگلیسی را نخورند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی در طول این سالیان انقلاب اوایل در خط انقلاب و نظام بودند اما بعد فاصله گرفتند مرجع تقلید بود اما منحرف شده یار امام، نخست وزیر و رئیس جمهور بود اما منحرف شد و اندیشه های امام را تحریف می کرد و از خط امام فاصله گرفت و رئیس جمهور بود و از خط امام فاصله گرفته و در مقابل نظام ایستاد، رئیس جمهور بود اما فتنه را همراهی کرد، رئیس جمهور بود اما اصل نظام را تحریف می کند و سیاه نمایی می کند و کار این فرد هم فتنه است آن فتنه دعوت به اغتشاش می کرد اما این فتنه قوه قضائیه را زیر سوال می برد و به دنبال فریب افکار عمومی هستند و از قوه قضائیه اعتماد زایی می‌کنند و در این شرایط چراغ و قطب نما ولایت فقیه است و سعی کنیم معیار و مبنا برای ما ولی باشد و الا ما هم منحرف می شویم.
نام:
ایمیل:
* نظر: