به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۶۶۶۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
امام جمعه جمعه لنده :
وی ادامه داد: نباید هزینه‌های دولت به حدی افزایش یابد که دولت از پس آن بر نیاید و بخواهد برای جبران آن دست به جیب مردم دراز کند.
خبردنا: امام جمعه جمعه لنده با اشاره به ضرورت رعایت اصل شایسته‌سالاری در عزل و نصب‌ها گفت: مردم این استان چوب سیاسی‌کاری و طایفه‌گرایی را در عزل و نصب‌ها خورده٬اند استاندار باید دل پر درد مردم استان را در این حوزه دریابد.

به گزارش "خبردنا"، حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر لنده تقوا و پرهیزگاری را بهترین توشه برای سفر آخرت خواند و اظهار داشت: با تقوا و پرهیزگاری می‌توان به سعادت حقیقی که قرب الهی می‌باشد دست یافت.

وی در ادامه با اشاره به تقدیم لایحه بودجه توسط دولت به مجلس افزود: در خصوص بودجه سال 97 نکاتی قابل تأمل در لایحه بودجه وجود دارد که در جهت کمک به دولت و ارائه خدمات بهتر به مردم و جامعه باید یادآوری شود.

امام جمعه لنده تصریح کرد: این لایحه نقاط ضعف و قوت‌هایی دارد که نمایندگان مجلس با موشکافی و دقت نظر در آن می‌توانند بستر لازم برای نقاط قوت و رفع ضعف‌های این لایحه را فراهم سازند.

محمودی‌اصل یادآور شد: بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها و بیمه‌ها از جمله مواردی بوده که در این لایحه می‌توانست بهتر دیده شود، اما دیده شده که هزینه‌های جاری دولت همان مسیر قبلی را در پیش گرفته و افزایش داشته که این خطری برای دولت ندارد بلکه دامن‌گیر مردم خواهد شد.

وی به حقوق‌های نجومی و همایش‌های ده‌ها میلیاردی اشاره و سفرهای خارجی پر هزینه اشاره و خاطرنشان کرد: ادامه دادن ریخت و پاش‌ها می‌تواند به رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی و ضربه زدن به مردم بینجامد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده ادامه داد: نباید هزینه‌های دولت به حدی افزایش یابد که دولت از پس آن بر نیاید و بخواهد برای جبران آن دست به جیب مردم دراز کند.

محمودی‌اصل گفت: یکی از نکاتی که در این لایحه به فراموشی سپرده شده و جای آن خالی بوده عدم توجه به برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی بوده که لازم است برای استفاده از ظرفیت‌ها و توان داخلی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، عمران، اقتصاد و معدن و علوم دانش بنیان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی به عوارض سفرهای خارجی اشاره و افزود: افزایش عوارض در بحث سفرهای توریستی خوب بوده ولی در حوزه سفرهای زیارتی باید بازبینی لازم صورت پذیرد؛ امیدواریم نمایندگان مجلس به امر توجه داشته باشند.

امام جمعه لنده در ادامه به تصمیم ترامپ در خصوص به مرکزیت قدس اشغالی برای اسرائیل اشاره و یادآور شد: این تصمیم احمقانه ترامپ نه تنها مشکلی از اسرائیل حل نکرده بلکه باعث وحدت و انسجام ملل اسلامی شده و آنها را در دفاع از قبله اول مسلمین مصمم‌تر کرده است.

محمودی‌اصل خاطر نشان کرد: دنیا امروز به این تصمیم ترامپ اعتراض کرده و با آن مخالف بوده؛ امام خمینی(ره) روزی فرمودند مسأله فلسطین مسأله اول دنیای اسلام است و امروز می‌بینیم که این مهم تحقق یافته است.

وی با اشاره به ضرب المثل «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» ادامه داد: با این تصمیم احمقانه ترامپ فروپاشی رژیم جعلی صهیونیستی نزدیک شده و بلا شک دنیای اسلام در مقابل چنین تصمیمی خواهد ایستاد.

محمودی اصل در ادامه به خواسته مردم استان از استاندار اشاره و گفت: سال‌هاست مردم این استان چوب سیاست‌های غلط در عزل و نصب‌ها را خورده‌اند و جوانان شایسته این استان به حاشیه رانده شده‌اند.

وی افزود: آقای استاندار باید در عزل و نصب‌های خود به توانمندی و شایسته سالاری توجه ویژه‌ای داشته باشد و با طایفه‌گرایی و سیاسی‌کاری در این حوزه با جدیت برخورد کند و حرف دل‌های پر درد مردم این استان را بشنود.

امام جمعه لنده با اشاره به برنامه‌های فرهنگی استان اظهار داشت: برگزاری جشن‌های فرهنگی باید با مدیریت صحیح انجام شود و برنامه‌های هم شأن نهادهای فرهنگی اجرایی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: