به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۶۶۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از گاز گرفتگی پنج نفر از اعضای یک خانواده در روستای چهارمورون از توابع شهر مارگون بویراحمد خبر داد.
خبردنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از 14 فقره تصادف در 15 ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی به یاسوج، شهرها و روستاهای بویراحمد و دنا و 26 مصدوم خبر داد.

به گزارش خبردنا و به نقل از روابط عمومی اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد؛ "جلال پوران فرد " با بیان اینکه این حوادث امروز جمعه (24 آذرماه 96) از ساعت 5 صبح الی 8 شب به وقوع پیوستند، گفت: این تصادفات 26 مصدوم درپی داشت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان عنوان کرد: تکنسین های اعزامی بعد از اقدامات درمانی و ارائه خدمات اورژانسی  20 مصدوم را به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل و 6 نفر به صورت سرپایی در صحنه درمان و از انتقال ممانعت کردند.

مسمومیت ۵ نفر بر اثر گاز منوکسید کربن/ گازگرفتگی را جدی بگیرید

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از گاز گرفتگی پنج نفر از اعضای یک خانواده در روستای چهارمورون از توابع شهر مارگون بویراحمد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اورژانس ۱۱۵کهگیلویه و بویراحمد؛ جلال پوران فرد با بیان اینکه این گاز گرفتگی امروز جمعه بیست و چهارم آذرماه سالجاری، ساعت۱۰و ۳ دقیقه، به وقوع پیوست گفت: در این گاز گرفتگی پنج نفر از اعضای یک خانواده دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شده بودند.

وی افزود: در پی اعلام این خبر بلافاصله یک دستگاه آمبولانس از اورژانس ۱۱۵مارگون به محل اعزام شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:به محض رسیدن پرسنل بر بالین بیماران گاز گرفته، بعد از ارائه اقدامات اولیه درمانی(اکسیژن درمانی) مسمومین را به درمانگاه شهر مارگون انتقال دادند.

وی در خصوص علائم گاز گرفتگی که شامل سرگیجه، سردرد، تهوع استفراغ و ضعف و بی حالی است، تصریح کرد: مردم در فصل سرما با توجه به نیاز داشتن وسایل شعله سوز برای گرمایش، باید در نصب این وسایل از جمله شومینه، بخاری، آبگرمکن دیواری، پکیج ، به نکات ایمنی توجه کنند و بدانند که این شعله سوزها نیاز به اکسیژن دارند.

پوران فرد، با اشاره به پویش ملی "همیشه با شماییم" یادآور شد: مردم عزیز بخاطر بسپارند که اولین کار مواجه با گاز گرفتگی، باز کردن درب و پنجره جهت ایجاد جریان هوا و افزایش اکسیژن و تماس با ۱۱۵ است.


نام:
ایمیل:
* نظر: