به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۶۶۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
هر سوادآموز تا پایان سال تحصیلی در مجموع 200 دقیقه آموزش را فرا می گیرند و در پایان سال تحصیلی از اجرای طرح ارزیابی بعمل می آید.
خبردنا:‌ طرح " نماز کلید بهشت "‌برای نخستین سال و تنها در شهرستان دنا با مشارکت ستاد اقامه نماز ومعاونت سوادآموزی آموزش وپرورش استان در حال اجراست. 

به گزارش خبردنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، در این طرح هر یک از مربیان در ابتدای کلاس خود 10 دقیقه به آموزش عملی احکام وقرائت نماز می پردازند.

هر سوادآموز تا پایان سال تحصیلی در مجموع 200 دقیقه آموزش را فرا می گیرند و در پایان سال تحصیلی از اجرای طرح ارزیابی بعمل می آید.

سواد، سلامت و رفاه سه شاخص مهم در بررسی توسعه انسانی هستند.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: از مجموع 53 میلیون نفر واجد شرایط تحصیل و هدف سوادآموزی اطلاعات مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی به بالای آنها ثبت و نام نویسی دوباره آنها در کلاسهای سوادآموزی وجود ندارد. 

محمد مهدی زاده گفت: پنج میلیون نفر باقی مانده از طریق پایگاههای جامع اطلاعاتی نهضت سوادآموزی که یکی از ظرفیتهای ارزشمند است ودر حال استعلام وتعیین تکلیف وضعیت سواد هستند .

وی با اشاره به اینکه باید نگرشها هدف کتابها را با عمل به افراد آموزش داد گفت:مفهموم جدید سواد همراهی یادگیری مهارتها با خواندن ونوشتن است که هم اکنون در مراکز یادگیری محلی محقق می شود.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت:در بحث توسعه انسانی هم اکنون به جای شاخص باسوادی شاخص جامعه یادگیرنده مطرح است.

فرماندار شهرستان دنا و رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان هم گفت: امسال 2  مرکز یادگیری محلی در شهر پاتاوه و منطقه توت نده راه اندازی شد و برای دهستان سادات محمودی نیز در سال جدید امکان سنجی می شود.

" عباس بهشتی رو" گفت: 50 هزار نفر در 2 بخش مرکزی وپاتاوه و 4 دهستان در شهرستان دنا زندگی می کنند.

وی گفت:فعالیت نهضت سوادآموزی بعلت شناسایی وجذب افرادی که بعلت محدودیتهای از نعمت سواد محروم شده بودند از ارزش وجایگاهی والا برخوردار ست.

فرماندار دنا گفت:کلید واژه نهضت سوادآموزی برای مقابله با آسیب های اجتماعی که یک تهدید مهم است مراکز یادگیری محلی می باشد.

وی گفت: تمامی امکانات را برای تحقق امر باسواد کردن جامعه به کار خواهیم بست.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: درصد باسوادی جمعیت 10 تا 49 سال شهرستان دنا 92.7 درصد از میانگین استان کمتر است.

" سیدحمدالله خواهش نیک "افزود: شهرستان دنا به لحاظ پوشش جمعیتی جمعیت بی سواد تاکنون جامعه هدف سوادآموزی رتبه نخست استان را دارد.

سرپرست آموزش وپرورش شهرستان دنا هم در این نشست گفت: امسال میزان پوشش تحصیلی در دوره سوادآموزی 350نفر ، دوره تحکیم 140 نفر و در دوره انتقال 90 نفر است.

حدادی گفت: 142 آموزش دهنده شامل 115 زن و 27 مرد، کار سوادآموزی دنا را برعهده دارند و پنج فرهنگی نیز در این امر مقدس با آنها همکاری می کنند.

در این نشست برخی اعضاء در موضوع کیفیت برگزاری کلاسها، ارزیابی از فعالیت مراکز یادگیری محلی و مشکلات شناسایی بی سوادان برای جذب، مطالبی را بیان کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: