به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۷۴۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
سخنی با مردم دیارم:‌
شاید این کلمات و جملات که به عقیده نگارنده برصفحه کاغذ نگاشته می شود مورد پذیرش برای برخی خوانندگان واقع نشود اما واقعیت این است که نمی توان چشم ها را برا واقعیات بست و باید آنها را شست و جور دیگر باید دید.
خبردنا- سجاد صالحی: " غلام محمد زارعی چنارستانی " نام آشنای تمامی محافل استانی و گاها ملی. سابقه مردمی، ارتباطات جمعی و مراودات مودبانه و انسان دوستانه وی از او خادمی ساخت در خانه های ملت نهم و دهم.

شاید برخی از تک بیت " ای کر چنارسونی -- بازهم بهارسونی " بعنوان یک شعر تبیلغاتی در زمان انتخابات یاد کنند اما با کمی دقت بخوبی می توان پذیرفت که هوشیاری توام با مردمداری باصداقت " حاج زارعی " در مواجهه با مخالف و موافق مهمترین عامل ورود " ای کر چنارسونی به بهارسون " شد.

با کمی نگاه به سال های منتهی به دهه 80 یعنی سال های 78 تا 80 و آغاز فعالیت های سیاسی ویژه " زارعی " در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا برای ورود به مجلس شورای اسلامی، هیچ تحلیگر سیاسی فکر نمی کرد که روزی آن مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بتواند 80 هزار رای مردم این حوزه در سال 90 از آن خود کند و جشن شادی در" پارک مهرورزی " پایتخت طبیعت ایران برپا سازد.

فعالیت های مستمر، خستگی ناپذیری، همراهی با مردم، رافت اسلامی، اخلاق مداری و تلاش برای رفع مشکلات فردی و جمعی از " زارعی " جزء بعنوان فردی " امین صدیق " در ذهن و فکر مردم بویراحمد و دنا چیز دیگری ترسیم نکرده است.

شکست رقیبی دیرینه با تمام تشکیلات حمایتی دولتی وقت، آن هم با اختلاف 15 هزار رای چیزی نبود که از " زارعی " یک اسطوره نسازد و البته از همان روزهای نخست پیروزی، " حاجی " بفکر ادامه مسیر بود.

اجرایی نمودن پروژه های کلان و در دست اجرا بودن دیگر پروژه های محرومیت زدایی در حوزه انتخابیه، از " حاج زارعی " ، " امیر کبیری " ساخت که در انتخابات 94 با وجود اتحاد مطلق در جریان اصولگرایی سنتی ، این باز نیز مردم بویراحمد و دنا به " خادم " خود در مجلس نهم اعتماد و به وی رای مثبت دادند تا بار دیگر " خادم شان " در نطق های آتشین از غیرت مردان سرزمینش دفاع کرده و از فقر و محرومیت دیارش نیز با دنیا سخن بگوید.

شاید اگر بخواهیم تنها کلید واژه تخریب زحمات چهارساله " حاج زارعی " را در دوران وکالت شان در مجلس نهم شورای اسلامی در بویراحمد و دنا تحلیل بکنیم کلید واژه ای بانام " عزت" بااین مفهوم که " حاجی " ، " عزت " بویراحمد را به زیرسوال برده، باشد.

تمامی تلاش ها با حربه های مختلف شکل گرفت و مخالفان تفکر " امیرکبیر باعزت "، با طرح این کلیدواژه هم به نتیجه نرسیدند و ناکام ماندند و شاید روزی برسد که اسفندماه 94 را بتوان بعنوان بدترین ماه زندگی سران جریان اصولگرایان سنتی در تاریخ بویراحمد و دنا به ثبت رساند.

پرونده آن انتخابات با تائید قاطع شورای مقتدر نگهبان بسته شد اما پرونده پرتلاش " کر چنارسونی " در خانه دهم ملت باز تا بار دیگر به مردم حوزه انتخابیه اش بگوید که " امیرکبیر باعزت بویراحمد " از " نوکری " برای مردم زادگاهش از خود کوتاهی نشان نمی دهد.

شرایط سخت اقتصادی که دولت اعتدال را حتی تا آستانه زمینگیر شدن به پیش برده نتوانست در اراده " حاج زارعی " برای خدمت به مردم بویراحمد و دنا خللی ایجاد کند و " امیرکبیر " با قدرت بیشتری درحال خدمتگزاری به ولی نعمتان خود است.

تا انتخابات 98 تنها 2 سال دیگر وقت باقیست و البته اگرچه نمی توان از الان آینده را پیش بینی کرد اما بطورحتم و براساس بزرگی بزرگ مردان و شیری شیرزنان بویراحمدی و دنایی که همانند سال 94 قدردان خدمات " نوکر " خود در مجلس شورای اسلامی بودند این بار نیز بطور حتم قدردانی خود را در انتخابات آینده مجلس تکرار تا " امیرکبیر باعزت بویراحمد "، " سناتور " شود.

و در آخر اگر نگاهی به زندگی و اقدامات " میرزا محمدتقی خان فراهانی مشهور به امیرکبیر، صدراعظم ایران در زمان ناصراالدین شاه قاجار در 39 صدارت وی " بیاندازیم بخوبی اذعان می کنیم که اقدامات اصلاحی " حاج زارعی " در بویراحمد و دنا در حوزه های مختلف عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از " محمدتقی فراهانی " کمتر نبوده که البته در نوشتاری دیگر به آن خواهیم پرداخت.

البته دراین جا ذکر یک نکته لازم است که مردم بویراحمد و دنا در انتخابات 98 مجلس یازدهم شورای اسلامی اجازه نخواهند داد " حمام فین کاشانی " درست بشود و "رگ دست امیرکبیری " با " تیغ تیز " مخالفان خدمتگزاری بی چون و چرای " مردم " بریده شود.

در باب " عزت بویراحمد " هم به همین بسنده می کنیم که مردم بویراحمد و دنا باوجود تمامی تهدیدها، تطمیع ها، تشویش ها، تخریب ها و توهین ها در انتخاب 94 با دادن رای " آری " به " حاج زارعی "، اعلام داشتند که " عزت " بویراحمد آنچه که مخالفان می گویند نبوده و " حاجی " ، " عزت " بویراحمد را با فعال نمودن پروژه های عمرانی، بهره برداری از هزاران پروژه اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و فراهم نمودن بسترهای توسعه ای و ..... احیاء و صیانت نموده است.

و در باب سناتور نیز باید گفت که بویراحمد و دنا در بعد از انقلاب اسلامی، در مجلس شورای اسلامی " سناتور " نداشته و می طلبد و شایسته است در انتخابات 98، " سناتوری " از جنس همین مردم برای اولین بار در خانه ملت شکل داده تا این " سناتور باعزت " بتواند بیش از پیش راه " امیرکبیری " خود را در حوزه انتخابیه ادامه دهد.

به جریان های موازی و گاها مخالف " امیرکبیر باعزت " بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم پیشنهاد می شود به صفوف به هم پیوسته حامیان " امیرکبیرمان " بپیوندید تا دیارمان این بار با چشمان بیدارش، "سناتور " خانه ملت خویش را با خوشحالی نظاره گر باشد.

و البته از " سناتور باعزت مان " می خواهیم تا زمان انتخابات 98 تلاش های صادقانه شان را دوچندان تا بویراحمد و دنا بیشتر از گذشته توسعه یافته تر شود.
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی اباد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
شتر در خواب بیند ..دانه
بظط
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
کجا گذاشتنت سر کار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
باسلام به اطلاع مسئولین محترم می رساند روستای دلیرچ دارای 7 هفت پاره ده می باشد که چند پاره ده آن مشکل آب آشامیدنی دارند ولی این روستاها به مرکزیت روستای دلیرچ مرکزی فاقد جاده آسفالت می باشد واز جاده اصلی تا روستا 17 کیلومتر است که قریب به 12 سال پیش قسمتی ازآن زیرساسازی وآماده اسفالت شد که متاسفانه تاالان خبری نیست واین روستا دارای سه شهید ویک آزاده وچندین جانباز می باشد وازنظر اقتصادی قطب گردوی استان وحتی جنوب کشور است از برادر گرامی جناب آقای مهندس احمدی استاندار محترم عاجزانه تقاضامندیم که درخصوص آسفالت این جاده عنایت ویژه ای داشته باشند تا جلوی مهاجرت روستاییان به شهر گرفته شود واگر این جاده اسفالت شود کسانیکه قبلا به شهر مهاجرت کرده اند برگشت خیلی ها به روستا قطعی است منتظر اقدام مسئولین هستیم باکمال تقدیر وتشکر از اطلاع رسانی مسئولین پایگاه خبری تحلیلی خبردنا
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
1
واقعا ..... شان امیر کبیر را با این نسبت خدشه دار نمودی اگر پول گرفتی که از زارعی که در مجلس گم شده است تعریف کنی اورا با نمایندگان فعلی و یا قبل و بعد مقایسه کن . تو اصلا می دونی امیر کبیر که بوده است ؟ اگر هاشمی را با امیر کبیر مقایسه میکردند با مسمی بود . زارعی قطره ای در مقایسه با اقیانوس امیر کبیر یا هاشمی هم نمی شود .
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
با سلام ای دای شماها چرا اینجوری حرف میزنید حتما مثل دور قبل صندوقها را پر در نظر گرفتید تو مطمینی خودت تا فردا زنده ای و طرفدارش می مانی انشاالله فردی توانمند که در شأن بویراحمد خواهد بود
طناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
جک میگید
خندیدیم
حسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
جک نیست عین واقعیت است چرا انکار می کنیم این همه خدمت روستای دلی رج هم علتش به خاطر این بود که خود مردم این روستا همکاری نکردند و جلوی ابرسانی رتا هم گرفتند
نام:
ایمیل:
* نظر: