به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۷۴۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
سخنی با مردم دیارم:‌
شاید این کلمات و جملات که به عقیده نگارنده برصفحه کاغذ نگاشته می شود مورد پذیرش برای برخی خوانندگان واقع نشود اما واقعیت این است که نمی توان چشم ها را برا واقعیات بست و باید آنها را شست و جور دیگر باید دید.
خبردنا- سجاد صالحی: " غلام محمد زارعی چنارستانی " نام آشنای تمامی محافل استانی و گاها ملی. سابقه مردمی، ارتباطات جمعی و مراودات مودبانه و انسان دوستانه وی از او خادمی ساخت در خانه های ملت نهم و دهم.

شاید برخی از تک بیت " ای کر چنارسونی -- بازهم بهارسونی " بعنوان یک شعر تبیلغاتی در زمان انتخابات یاد کنند اما با کمی دقت بخوبی می توان پذیرفت که هوشیاری توام با مردمداری باصداقت " حاج زارعی " در مواجهه با مخالف و موافق مهمترین عامل ورود " ای کر چنارسونی به بهارسون " شد.

با کمی نگاه به سال های منتهی به دهه 80 یعنی سال های 78 تا 80 و آغاز فعالیت های سیاسی ویژه " زارعی " در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا برای ورود به مجلس شورای اسلامی، هیچ تحلیگر سیاسی فکر نمی کرد که روزی آن مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بتواند 80 هزار رای مردم این حوزه در سال 90 از آن خود کند و جشن شادی در" پارک مهرورزی " پایتخت طبیعت ایران برپا سازد.

فعالیت های مستمر، خستگی ناپذیری، همراهی با مردم، رافت اسلامی، اخلاق مداری و تلاش برای رفع مشکلات فردی و جمعی از " زارعی " جزء بعنوان فردی " امین صدیق " در ذهن و فکر مردم بویراحمد و دنا چیز دیگری ترسیم نکرده است.

شکست رقیبی دیرینه با تمام تشکیلات حمایتی دولتی وقت، آن هم با اختلاف 15 هزار رای چیزی نبود که از " زارعی " یک اسطوره نسازد و البته از همان روزهای نخست پیروزی، " حاجی " بفکر ادامه مسیر بود.

اجرایی نمودن پروژه های کلان و در دست اجرا بودن دیگر پروژه های محرومیت زدایی در حوزه انتخابیه، از " حاج زارعی " ، " امیر کبیری " ساخت که در انتخابات 94 با وجود اتحاد مطلق در جریان اصولگرایی سنتی ، این باز نیز مردم بویراحمد و دنا به " خادم " خود در مجلس نهم اعتماد و به وی رای مثبت دادند تا بار دیگر " خادم شان " در نطق های آتشین از غیرت مردان سرزمینش دفاع کرده و از فقر و محرومیت دیارش نیز با دنیا سخن بگوید.

شاید اگر بخواهیم تنها کلید واژه تخریب زحمات چهارساله " حاج زارعی " را در دوران وکالت شان در مجلس نهم شورای اسلامی در بویراحمد و دنا تحلیل بکنیم کلید واژه ای بانام " عزت" بااین مفهوم که " حاجی " ، " عزت " بویراحمد را به زیرسوال برده، باشد.

تمامی تلاش ها با حربه های مختلف شکل گرفت و مخالفان تفکر " امیرکبیر باعزت "، با طرح این کلیدواژه هم به نتیجه نرسیدند و ناکام ماندند و شاید روزی برسد که اسفندماه 94 را بتوان بعنوان بدترین ماه زندگی سران جریان اصولگرایان سنتی در تاریخ بویراحمد و دنا به ثبت رساند.

پرونده آن انتخابات با تائید قاطع شورای مقتدر نگهبان بسته شد اما پرونده پرتلاش " کر چنارسونی " در خانه دهم ملت باز تا بار دیگر به مردم حوزه انتخابیه اش بگوید که " امیرکبیر باعزت بویراحمد " از " نوکری " برای مردم زادگاهش از خود کوتاهی نشان نمی دهد.

شرایط سخت اقتصادی که دولت اعتدال را حتی تا آستانه زمینگیر شدن به پیش برده نتوانست در اراده " حاج زارعی " برای خدمت به مردم بویراحمد و دنا خللی ایجاد کند و " امیرکبیر " با قدرت بیشتری درحال خدمتگزاری به ولی نعمتان خود است.

تا انتخابات 98 تنها 2 سال دیگر وقت باقیست و البته اگرچه نمی توان از الان آینده را پیش بینی کرد اما بطورحتم و براساس بزرگی بزرگ مردان و شیری شیرزنان بویراحمدی و دنایی که همانند سال 94 قدردان خدمات " نوکر " خود در مجلس شورای اسلامی بودند این بار نیز بطور حتم قدردانی خود را در انتخابات آینده مجلس تکرار تا " امیرکبیر باعزت بویراحمد "، " سناتور " شود.

و در آخر اگر نگاهی به زندگی و اقدامات " میرزا محمدتقی خان فراهانی مشهور به امیرکبیر، صدراعظم ایران در زمان ناصراالدین شاه قاجار در 39 صدارت وی " بیاندازیم بخوبی اذعان می کنیم که اقدامات اصلاحی " حاج زارعی " در بویراحمد و دنا در حوزه های مختلف عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از " محمدتقی فراهانی " کمتر نبوده که البته در نوشتاری دیگر به آن خواهیم پرداخت.

البته دراین جا ذکر یک نکته لازم است که مردم بویراحمد و دنا در انتخابات 98 مجلس یازدهم شورای اسلامی اجازه نخواهند داد " حمام فین کاشانی " درست بشود و "رگ دست امیرکبیری " با " تیغ تیز " مخالفان خدمتگزاری بی چون و چرای " مردم " بریده شود.

در باب " عزت بویراحمد " هم به همین بسنده می کنیم که مردم بویراحمد و دنا باوجود تمامی تهدیدها، تطمیع ها، تشویش ها، تخریب ها و توهین ها در انتخاب 94 با دادن رای " آری " به " حاج زارعی "، اعلام داشتند که " عزت " بویراحمد آنچه که مخالفان می گویند نبوده و " حاجی " ، " عزت " بویراحمد را با فعال نمودن پروژه های عمرانی، بهره برداری از هزاران پروژه اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و فراهم نمودن بسترهای توسعه ای و ..... احیاء و صیانت نموده است.

و در باب سناتور نیز باید گفت که بویراحمد و دنا در بعد از انقلاب اسلامی، در مجلس شورای اسلامی " سناتور " نداشته و می طلبد و شایسته است در انتخابات 98، " سناتوری " از جنس همین مردم برای اولین بار در خانه ملت شکل داده تا این " سناتور باعزت " بتواند بیش از پیش راه " امیرکبیری " خود را در حوزه انتخابیه ادامه دهد.

به جریان های موازی و گاها مخالف " امیرکبیر باعزت " بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم پیشنهاد می شود به صفوف به هم پیوسته حامیان " امیرکبیرمان " بپیوندید تا دیارمان این بار با چشمان بیدارش، "سناتور " خانه ملت خویش را با خوشحالی نظاره گر باشد.

و البته از " سناتور باعزت مان " می خواهیم تا زمان انتخابات 98 تلاش های صادقانه شان را دوچندان تا بویراحمد و دنا بیشتر از گذشته توسعه یافته تر شود.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید از یاسوج...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
مطلب زیبا و با انصافی بود. من به ایشان رای ندادم اما خدایی احترام ویژه ای برای همگان قائل هست و بنظرم سناتور شود
سعید از یاسوج...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
مطلب زیبا و با انصافی بود. من به ایشان رای ندادم اما خدایی احترام ویژه ای برای همگان قائل هست و بنظرم سناتور شود
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
اگر امیرکبیر این گونه بود، وای به احوال ایران
چشمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
اهانتی از این بزرگتر به امیر کبیر نشده بود روح امیر کبیر را آزار ندهید- شاهان قاجار عزت ایران را بر باد دادند
نام:
ایمیل:
* نظر: