به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۸۶۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰

خبردنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از صدور مجوز زیست محیطی مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد خبر داد.

سید اسدالله هاشمی در گفت و گوی اختصاصی با "خبردنا" ضمن تشریح روند صدور مجوز بزرگترین پروژه اقتصادی این استان گفت: مجوز زیست محیطی پتروشیمی دنا بویراحمد در منطقه سقاوه در راستای جواز تاسیس صادر شده از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت از سوی این سازمان صادر شده است.

وی با بیان اینکه صدور این مجوز در راستای قوانین و مقررات محیط زیستی و بر مبنای برنامه ششم توسعه کشورانجام گرفته است، اظهار داشت: برمبنای این قوانین پروژه های بزرگ کشور بخصوص پتروشیمی ها جهت اجرا نیاز به ارزیابی ویژه دارند که این طرح نیز توسط تیم ارزیاب مورد ارزیابی دقیق و اصولی قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر اینکه پتروشیمی دنا بویراحمد به دلیل اینکه بزرگترین پروژه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد محسوب میشود مشمول ارزیابی زیست محیطی بود، افزود: ارزیابی زیست محیطی این پروژه توسط مشاورین رتبه یک رسمی کشوری مورد تایید سازمان محیط زیست کشور به بهترین نحوه ممکن و طی چندین مرحله انجام گرفت.

هاشمی با بیان اینکه از بین گزینه های معرفی شده برای ارزیابی زیست محیطی این پروژه مناسب ترین و زبده ترین گروه مشاور انتخاب شد، تصریح کرد: گروه انتخاب شده با بهره گیری از جدیدترین روش های موجود ارزیابی دنیا اقدام به ارزیابی های زیست محیطی پتروشیمی دنا بویراحمد نموده که طی مراحل صورت گرفته مشکل زیست محیطی خاصی مشاهده و گزارش نشد.

این مسئول با بیان اینکه پس از طی مراحل ماده 2 در استان نتیجه این ارزیابی به سازمان مرکزی ارجاع داده شد، گفت: پس از بررسی های صورت گرفته شده توسط سازمان مرکزی محیط زیست اعلام شد ارزیابی صورت گرفته و تکنولوژیی که در این پروژه بکار خواهد رفت از لحاظ زیست محیطی مشکلی ندارد.

وی با تاکید براینکه اجرای پتروشیمی دنا بویراحمد مورد تایید سازمان محیط زیست کشور می باشد، اذعان داشت: شرایط محیط زیستی پتروشیمی دنا بویراحمد با شرایط توافق نامه نهایی سازمان محیط زیست کشور به عنوان مرجع رسیدگی کننده به صنایع بزرگ مطابقت دارد.

وی یادآور شد: تمامی ارزیابی های صورت گرفته در خصوص پتروشیمی دنا بویراحمد بطور کاملا دقیق و با استفاده از جدید ترین و پیشرفته ترین متد روز دنیا صورت گرفته است و مطمئنیم اجرای این پروژه هیچگونه مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان با تاکید بر اینکه در تمامی مراحل اجرای این پروژه واحد ایمنی در این مجموعه فعال خواهد بود و با سازمان محیط زیست استان همکاری خواهد داشت، افزود: در مدت اجرا نیز مسئولین محیط زیست استان با مسئولین این پروژه در ارتباط خواهند بود و مشاوره های لازم را به آنها خواهند داد.

هاشمی با بیان اینکه قطعا با رعایت مسائل ایمنی شاهد هیچ گونه مشکلی در اجرای این پروژه نخواهیم بود ، گفت: اطمینان دارم مسئولین پتروشیمی دنا بویراحمد بطور صحیح تمام مسائل زیست محیطی آن را رعایت خواهند کرد و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست منطقه وارد نخواهد شد.

وی با تاکید براینکه در روند کار و حفاظت از محیط زیست هیچگونه تعارفی با کسی نداریم ، اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست یک سازمان نظارتی و حاکمیتی است و ما بعنوان مسئول وظیفه داریم در هر نقطه ای از استان هر کارفرمایی از چهارچوب قانونی عدول کند با وی برخورد کنیم.

این مسئول با بیان اینکه سازمان محیط زیست هیچگاه زیر بار اجرای طرح های مشکل ساز نخواهد رفت، تصریح کرد: ارزیابی زیست محیطی پتروشیمی بویراحمد نشان داده که اجرای این پروژه مشکل زیست محیطی خاصی برای منطقه ایجاد نخواهد کرد.

هاشمی با بیان اینکه این پروژه هنوز اجرایی نشده و قصاص قبل از جنایت صحیح نیست ، افزود: مسئولین و کارشناسان محیط زیست استان در تمام طول اجرای این طرح به بازرسی های خود از این پروژه ادامه خواهند داد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان در پایان تاکید کرد: طبق قانون ارزیابی انجام دادیم ، طبق قانون بررسی کردیم و طبق قانون مجوز نهایی توسط سازمان محیط زیست کشور صادر شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: