به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۴۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
امام جمعه یاسوج:
حسینی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه یاسوج به مناسبت های هفته اشاره و اظهارداشت: شیمیایی حلبچه عراق مهمترین مناسبتی است که متاسفانه هزاران انسان بیگناه دراین حملات شیمیایی قربانی شدند.
خبردنا: امام جمعه یاسوج، تقوی را ثمره دین خواند و تاکید کرد انسانی که تقوی نداشته باشد دین هم ندارد.

به گزارش "خبردنا"، حجت الاسلام سیدعلی اصغر حسینی در خطبه های این هفته یاسوج، غبطه را از ویژگی های خوب مومن برشمرد اما تاکید کرد که حسد ویرانگر یک انسان و صفت بسیار زشتی است.

وی، بخل را از دیگر صفات ناپسند بشر خواند و اظهارداشت: بزرگان و پیشوایان ما هم خودشان صفت ایثار داشتند هم به دیگران این صفت را توصیه می کردند.

امام جمعه یاسوج بااشاره به صفت ایثار مولاعلی(ع)، خاطرنشان کرد: دو صفت ایثار و غبطه برای مومن خوب اما دو صفت حسد و بخل برای مومن صفات ناپسندی است.

حسینی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه یاسوج به مناسبت های هفته اشاره و اظهارداشت: شیمیایی حلبچه عراق مهمترین مناسبتی است که متاسفانه هزاران انسان بیگناه دراین حملات شیمیایی قربانی شدند.

وی باانتقاد از سازمان حقوق بشر تاکید کرد که این سازمان ، سازمان حقوق شر است نه حقوق بشر.

امام‌جمعه یاسوج با ادامه انتقادات خود از سازمان حقوق بشر، خاطرنشان کرد: این سازمان در برابر حقوق بشر کشورهای اسلامی کر و گنگ می شود اما در برابر کشورهای غربی اینگونه نیستند.

حسینی به ولادت امام‌محمدباقر(ع) هم اشاره و خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرزند آن امام همام، چهار هزار شاگرد را تربیت کرد و اسلام را از دستبرد اجانب نجات داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع زنده شدن طبیعت و خانه تکانی در سال نو اشاره و از نمازگزاران هم خواست خانه دل خود را بتکانند.

امام جمعه یاسوج گفت: باید دل ها را از اعمال ناپسند شستشو داد و خانه تکانی اساسی کرد.

حسینی در ادامه به موضوع اعدام قاتلان طلافروشان گچساران هم اشاره و تصریح کرد: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در زمان کمی قاتلان این حادثه را در زمان کمی به سزای خود رساند.

وی گفت: از نیروی انتطامی و دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه راجع به این چهارشنبه سوری تشکر باید کرد و باید از انسان های خود تقدیر نمود.

امام جمعه یاسوج با اشاره به زیبایی طبیعت استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: نباید جنگل و گیاهان را از بین برد زیراکه این سرمایه های ما و آینده هستند و هرکس این سرمایه ها را صیانت کند پرودگار متعال به وی لطف عنایت می کند.

حسینی به تعطیلات نوروز و پذیرایی از میهمانان نوروزی امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهارداشت: باید بنحو شایسته لی از میهمانان نوروزی استقبال تا آنان از سفر به این استان خاطرات خوشی با خودشان به ارمغان ببرند.
نام:
ایمیل:
* نظر: