به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۰۴۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
فتاحی اصل فرماندارشهرستان چرام در بازدید از پروژه تصفیه خانه آب شرب سرفاریاب گفت :مردم شریف سرفاریاب حقشان است که از آب شرب سالم استفاده نمایند وشایسته نیست که این مردم اب شرب ناسالم مصرف نمایند.
خبردنا: فرماندار شهرستان چرام در اولین سفرکاری همراه با مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از بخش سرفاریاب بازدید کردند.

به گزارش ارسالی به"خبردنا"، موضوع بحث برانگیز آب شرب سالم و بهداشتی سرفاریاب در۴سال گذشته یکی از گزینه های روی میز و همیشگی جلسات شورای اداری و سلامت شهرستان چرام بوده است.

در یکسال گذشته تلاش های خوبی از طرف مسئولان و نماینده شهرستان برای حل این مشکل انجام شده اما امام جمعه سرفاریاب هم بیکار ننشسته و در نمازجمعه آب شرب ناسالم این شهر را مورد نقد جدی قرار داد.

اما در روز تودیع و معارفه فرماندار جدید چرام و در حضور معاون سیاسی استاندار حجت الاسلام پژمان مجدداً این مسأله را مطرح کرد و «هادی فتاحی اصل» در اولین سفر کاری خود همراه با مدیران استانی آب شرب سرفاریاب و روستاهای «بید انجیر» را اولویت کاری قرار داد و دیروز از احداث تصفیه خانه بازدید کرد.

فرماندارچرام:آب شرب سالم حق مردم سرفاریاب است

دکترهادی فتاحی اصل فرماندارشهرستان چرام در حاشیه بازدید از پروژه تصفیه خانه آب سرفاریاب گفت :مردم شریف سرفاریاب حقشان است که از آب شرب سالم استفاده نمایند وشایسته نیست که این مردم اب شرب ناسالم مصرف نمایند.

فتاحی اصل افزود:باتلاش وهمت ابفای روستایی وکمکهایی که ماانجام می دهیم به زودی مردم سرفاریاب از آب شرب سالم استفاده می نمایند.

وی پس ازبازدید ازمنطقه محروم بیدانجیرگفت:ماامروز برای پیگیری کل منطقه بیدانجیربه اینجا آمدیم،درحال حاضر۱۳کیلومتر جاده مانده که خاکی هست ازامورعشایری تشکرمیکنم ازاینکه نسبت به سالهای گذشته کارهای بیشتری انجام داده است.

فرماندارشهرستان چرام بیان کرد:بحث اب بیدانجیر مساله بسیارمهمی است که بایدموردتوجه قراربگیرد،ازلحاظ انسانی وشرعی دوباب مخزن اینجادرگذشته هزینه شده است که باتوجه به گذشت زمان دچارفرسودکی میشوند ودرست نیست که اینگونه هزینه بیت المال ازبین برودبایدبه طور کارشناسانه ای این مورد حل بشود.

دکترفتاحی اصل افزود:سعی میکنیم به کمک دکترپاسره ونماینده مردم شهرستان مهندس  هاشمی پور این مشکل راحل نماییم تامردم این منطقه ازنعمت آب شرب سالم برخوردارشوند.

فتاحی اصل:نصب ۳۰دستگاه آبگرمن خورشیدی در روستاهای بخش سرفاریاب

وی گفت: ۳۰دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق بیدانجیر و بیدک سرفاریاب نصب شده است.
فتاحی اصل اضافه کرد:هدف از نصب این آبگرمکن ها ، تغییر الگوی مصرف سوخت و عدم استفاده مردم این مناطق جنگل نشین از چوب درختان جنگلی و تشویق آنها به حفظ طبیعت است.

فرماندارشهرستان چرام بیان کرد:یکی از مشکلات مناطق محروم و جنگل نشین استفاده سوخت فسیلی است که هم موحب نابودی طبیعت میگردد و هم برای ساکنین در ماهای سرد سال دردسر آفرین است.

وی خاطرنشان کرد:استفاده از انرژی های نو به جای سوخت فسیلی در این مناطق صعب العبور گام مهمی در حفاظت از منابع طبیعی و آسایش مردم است.
فتاحی اصل گفت:این امر موجب افزایش مشارکت پذیری مردم در حفظ و احیاء عرصه های جنگلی و ترویج فرهنگی استفاده بهینه از طبیعت را در بین مردم از نتایج مهم این طرح است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان:بهره برداری از تصفیه خانه آب شرب سرفاریاب در خرداد۹۷

در ادامه فیض الله پاسره مدیرعامل ابفای روستایی استان پس ازبازدیداز تصفیه خانه اب سرفاریاب در جمع خبرنگاران گفت: ما مابایدآستین هایمان رابالابزنیم وبرای این مردم کارکنیم،انتظارداریم دربحث کنتور گذاری  وپرداخت آب بها وقتی مابه تعهداتمان عمل کردیم،همکاری لازم رامردم انجام بدهند.

پاسره افزود:ماازمحلهای خوبی اعتباراین تصفیه خانه راجذب کرده ایم وازپیمانکارومشاورمان راضی هستیم وخداراشاکریم.

مدیرعامل ابفای روستایی استان بیان کرد:وقتی موضوعی تخصصی هست اول باید باکارشناسان صحبت شودواین نوید رابه مردم عزیز سرفاریاب ونماینده محترم مردم درمجلس می دهیم که تاپایان خرداد۹۷ تصفیه خانه اب شرب سالم سرفاریاب رابه بهره برداری برسانیم.

پاسره: سیاست دولت رسیدگی به روستاهاست/منطقه «بیدانجیر» چرام کمتر مورد توجه قرار گرفته است

در ادامه این سفر یک روزه فرماندار چرام و مدی عامل آب و فاضلاب روستایی و بخشدار سرفاریاب و دیگر مسئولان و اصحاب رسانه از منطقه محروم بیدانجیر بخش سرفاریاب بازدید و مشکلات را از نزدیک بررسی کردند.

پاسره گفت: از اصحاب رسانه به خاطر پوشش مشکلات مردمی تشکر میکنم.

وی افزود:ما امروز به همراه فرماندارشهرستان چرام به منطقه بیدانجیر ازتوابع بخش سرفاریاب بازدیدکردیم، با توجه به اینکه سیاست دولت بررسیدگی و توجه به آبادانی روستاهابوده است ماهم تمام تلاش خود راانجام میدهیم تابه این مردم خدمت رسانی نماییم.

مدیرعامل آبفار  استان تصریح کرد:مهمترین دغدغه بیدانجیرمسآله تامین اب اشامیدنی هست که فعلاباتانکر آبرسانی به این منطقه انجام می گیرد وباتوجه به مشکلاتی که دراستان بوده است این منطقه کمترموردتوجه قرارگرفته شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: