به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۴۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
در آستانه سال جدید و با حضور اعضای شورای قضایی استان صورت گرفت:
آئین آزادسازي ۱۲ نفر از زندانيان جرائم غیرعمد با حضور رئیس کل دادگستری، مدیرکل زندانها و دیگر اعضاء شورای قضایی و مسئولین قضایی استان در سالن اجتماعات زندان مرکزی یاسوج برگزار شد.
به گزارش خبردنا به نقل از روابط عمومي زندان های کهگیلویه وبویراحمد با حضور رئیس کل دادگستری، مدیر کل زندانها ، اعضای شورای قضایی و اعضاء هئیت امناء ستاد دیه استان کهگیلویه وبویراحمد تعداد ۱۲نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد و به کانون خانواده خود بازگشتند.

" حجت الاسلام و المسلمین مزارعی " رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین که با حضور مسؤلین قضایی و اعضاء هئیت امناء ستاد دیه و زندانیان برگزار شده بود، از مجموعه فعالیتها و اقدامات انجام گرفته در بخشهای تامینی- تربیتی و خصوصا حمایتی مدیرکل دلسوز و پیگیر و کارکنان زحمت کش زندانهای استان قدردانی نموده و اظهار داشت: با پیگیری های مکرر مدیر کل زندانها جهت کمک به زندانیان بالاخص مددجویان مالی و جرائم غیر عمد چنین جلساتی برگزار و نتایج مطلوبی حاصل شده که در سالجاری منجر به آزادی دهها نفر از زندانیان شده است.

وی در ادامه خطاب به دادستان و مسؤلین قضایی گفت: از ظرفیت های قانونی، بخشنامه ها و دستورالعملهای صادره و موجود نهایت استفاده جهت کمک به افراد زندانی بخصوص زندانیان جرائم غیر عمد استفاده بهینه داشته باشیم ، البته کسانیکه آسایش عموم را مختل کنند، به مال، جان و نوامیس مردم دست درازی بکنند، بایستی در زندان تنبیه و مجازات قانونی را تحمل کنند.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مددجویان با بیان اینکه مجموعه زندانها با تعامل خوب و مطلوبی که با مسؤلین قضایی استان دارد و در تلاش برای کمک به شما هستند خاطر نشان کرد: مجموعه قضایی برای کمک به رهایی شما از بند و اعطاء تسهیلات حقوقی با ظرفیتهای موجود از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

مزارعی گفت: با تلاش مدیر کل زندانها و همکاران سختکوش وی در زندانها شاهد رشد چشمگیر اعطاء رفاهیات و تأسیسات حقوقی شامل مرخصی، عفو، آزادی ، اشتغال و… بوده که امیدوارم در سال آتی این روند نیز با رشد بهتری ادامه داشته باشد.

وی در ادامه بر پیگیری مدیریت زندانها و معاونین قضایی دادگستری مبنی بر اعطاء تأسیات حقوقی و دیگر رفاهیات به زندانیان واجدالشرایط با هدف ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری تاکید نمود.

در این آئین مدیر کل زندانهای کهگیلویه وبویراحمد پیش از سخنان رئیس کل دادگستری ضمن تقدیر از حمایتهای همه جانبه رئیس کل دادگستری، رؤسای حوزه های قضایی در همکاری با زندانها گفت: تلاش مجموعه زندانها در راستای کاهش هدفمند جمعیت کیفری است و گواه کار ما جلسات مکرر ستاد دیه ، جلب رضایت شکات ، جلسات مختلف با رئیس کل دادگستری و مسؤلین قضایی استان ، جلسه با استاندار و مدیران عامل بانکهای مختلف برای کمک به آزادسازی زندانیان جرام غیر عمد و زندانیان جرائم دیگر بوده که الحمدلله توفیقات خوب و ارزنده ای حاصل شده است.

وی کمک و مساعدت به زندانیان و خانواده های آنان را از وظایف و اولویتهای کاری مجموعه زندانها عنوان کرد و گفت: از اقدامات و فعالیتهای انجام گرفته در سال جاری جهت کمک به زندانیان، اعزام به مرخصی تعداد پنج هزار و 13 نفر، اعطای مرخصی پایان حبس به هزار و شش نفر زندانی و همچنین بهره مندی ۵۵۸ نفر زندانی از تسهیلاتی همچون تعلیق مجازات- آزادی مشروط و عفو موردی و عمومی انجام بوده است.

عضو شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: با عنایت به رافت اسلامی و نیز عنایات خاصه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در اعطاء عفو اخیر پیش بینی می شود که ۶۵۲ نفر از زندانیان استان مشمول عفو قرار بگیرند که همکاران ما در زندانها در اینخصوص شبانه روزی مشغول هستند.

مدیرکل زندانها و نائب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار بالای زندانیان جرائم غیر عمد استان که از میانگین کشوری و به نسبت دیگر زندانیان بیشتر می باشد، گفت : در حال حاضر قریب ۵۶۷ زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای استان وجود دارد که در ۱۵ ماه گذشته تا کنون ۲۲۸ نفر زندانی توسط ستاد دیه استان، کمکهای مردمی ستاد سازمان زندانهای کشور و نیز کمک های انجام گرفته توسط انجمن حمایت از زندانیان استان آزاد و امروز هم در آستانه سال نو ۱۲ نفر دیگر آزاد که جمع آزادیهای جرایم غیر عمد در این مدت به ۲۴۰ نفر می رسد که این عدد در مقایسه با سنوات قبل رشد ۱۵۰ درصدی را نشان می دهد.

در پایان این جلسه ضمن اعطاء برگه آزادی ۱۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد، از طرف سیداسدالله جولایی عضو هئیت مدیره و مدیرعامل ستاد دیه کشور و با اهداء لوح تقدیر از اعضاء هئیت رئیسه ستاد دیه استان تجلیل بعمل آمد.













نام:
ایمیل:
* نظر: