به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۳۳۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
خبردنا: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۱۲ هزار معتاد در استان خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده معتاد متجاهر نداریم.

به گزارش "خبردنا"، سید ناصر رضایی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با گرامی‌داشت 5 تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: 68 محور برنامه برای یک بازده زمانی مشخص با رعایت عدالت در تقسیم جغرافیایی برای مناطق مختلف استان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ظریب شیوع اعتیاد در این استان 2 درصد است، عنوان کرد: از 12 هزار معتاد شناسایی شده در استان کمتر از 5 درصد آن زنان بوده که نسبت به وضعیت کشوری شرایط بهتری داریم.

رضایی با بیان اینکه با توجه به مهاجرپذیر بودن یاسوج بیشترین اعتیاد مربوط به شهرستان بویراحمد است، ابراز کرد: بزرگترین پاتوق معتادان در پارک نباتی هم اکنون به یکی از بزرگترین مرکز تفریحی شهر تبدیل شده به گونه‌ای که دیگر پاتوق مشخصی برای معتادان وجود ندارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: 212 مرکز درمان اعتیاد دارای مجوز در شهرستان‌های مختلف استان داریم به گونه‌ای که حتی یک مرکز بدون مجوز در استان وجود ندارد.

رضایی با اشاره به اینکه 55 درصد معتادان کهگیلویه و بویراحمد تریاک مصرف می‌کنند، تصریح کرد: تریاک، هروئین، ماری جوانا و شیشه به ترتیب بیشترین آمار مواد مصرفی معتادان را دارند.

وی بیان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده تعداد معتادان تزریقی روبه روز در حال کاهش بوده به گونه‌ای که هم اکنون از 12 هزار معتاد شناسایی شده در استان کمتر از 2 درصد آنان تزریقی هستند.

رضایی با تاکید بر اینکه  اظهار داشت: زمانی تزریق توسط معتادان استان دلیل 80 درصد بیماران ایدزی و دیگر بیماری‌های واگیردار بوده که این آمار هم اکنون به کمتر از 30 درصد رسیده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد خواستار افزایش تحلیل و بررسی آسیب‌های اجتماعی توسط رسانه‌ها و آگاهی مردم نسبت به آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد شد و گفت: به طور حتم در صورت آگاه سازی و حساس سازی جامعه نسبت به مواد مخدر توسط رسانه‌ها شاهد اثرات مثبت در این زمینه هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: