به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۶۵۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
خبردنا: رئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران با تشریح نحوه انتخاب و انتصاب شهردار این شهر از مردم شهرستان بویژه شهر دوگنبدان عذرخواهی کرد.

سیدناصر حسینی در گفت و گو با"خبردنا" از یاسوج گفت: این شهامت را داریم که از مردم به واسطه اینکه در انتخاب شهردار دوگنبدان باتدبیر در ابتدای کار عمل نشد و این انتخاب دارای اشکال بود و جامعه ما هم متضرر شد عذرخواهی کنیم.

وی با اشاره به حمایتهای خود و اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان از مسعود ظفری شهردار کنونی این شهر، خاطرنشان کرد: در ابتدای کار بنده از ایشان بسیار حمایت کردم .از آنجا که دوست ما هم بودند مستندات ایشان را هم پذیرفتیم. نمی‌دانستیم که مستندات ارائه شده ایشان برای شهردار شدن صوری بوده و در جهت اغفال شورای شهر بوده است.

مستندات شهردار ‌صوری بود

رئیس شورای شهر دوگنبدان با تشریح چگونگی انتخاب شهردار دوگنبدان، اظهار داشت: آقای ظفری مدارک و مستنداتی در مورد احراز صلاحیت خود براساس ماده چهار و موارد پنچگانه این ماده به ما و فرمانداری گچساران داد و ما هم به استانداری و وزارت کشور ارسال و به هر نحوی در وزارت کشور تائید و در نهایت استاندار تائید و حکم شهرداری ایشان را ابلاغ کرد.

حسینی گفت: در ماده چهار گفته می‌شود اگر عضو یا اعضای شورا متوجه شود که مستندات ارائه داده شده شهردار دارای ابهام است شورای شهر می‌تواند در اولین جلسه عادی از شهردار دعوت و موضوع بررسی شود و ما نیز هم همین کار را کردیم و بعد از بررسی متوجه شدیم که اسناد ایشان مشکل دارد.

وی با تشریح مباحث رد و بدل شده در آن جلسه، ادامه داد: شهردار در همان جلسه اعلام که سابقه اجرایی ندارد و مستندات من همان مستندات اولیه است.

این عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان با بیان اینکه شورای شهر از دانشگاه آزاد گچساران، تامین اجتماعی و دانشگاه سماء استعلام گرفتیم و در نامه‌های ارائه شده به شورا نیز معلوم شد وی حق التدریس بوده، استخدام نبوده، زیر یکسال حق التدریسی کار کرده و طبق استعلام دانشگاه آزاد هم به اندازه ساعات کارکرد بیمه برایش واریز شده ، تامین اجتماعی هم این مباحث را تایید کرد.

حسینی گفت: جمع بندی‌های شورا پس از بررسی به کمیته انطباق فرمانداری گچساران ارسال و چون مسائل بطور گنگ و نامفهوم به کمیته انطباق عنوان شده بود کمیته انطباق درخواست شورا را رد کرد و این کمیته اعلام کرد جمع بندیهای اعضای مخالف شورای شهر را رد و البته ما در آن زمان اصرار کردیم که کمیته انطباق، جمع بندی ها را رد یا تائید کند که کمیته انطباق گفت ماباید استعلام بگیریم و ما چون اصرار بر رد یا تائید داشتیم آن کمیته به ما اعلام نمود با این شرایط ما جمع بندی های مخالفان در شورا را رد می کنیم.

وی افزود: پرونده اعتراض ما بعنوان چهار عضو مخالف شهردار دوگنبدان به شورای هیات اختلاف ارسال و این هیت براساس قانون بایستی 20 روز این مصوبه و اعتراض شورا را مورد بررسی قرار داده و جواب می داد.

رئیس شورای اسلامی دوگنبدان با اشاره به برخی مواد قانونی در این ارتباط، تصریح کرد:‌ قانون در این ارتباط می گوید اگر این هیئت ظرف  20 روز جواب ندهد مصوبه شورا لازم الاجرا است و الان حدود 40 روز است از این ماجرا می گذرد.

بگفته حسینی، مواردی باید در کمیته انطباق و شورای حل اختلاف مطرح شود که مکاتباتی باشند که از طرف شهرداری به شورا واصل میشود و آن هم مکاتباتی که دارای ابهام باشند اما بحث شرایط احراز شهردار دوگنبدان نیازی به حضور در کمیته انطباق و هیئت اختلاف نداشت.

وی با انتقاد از عملکرد مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت:‌ مجموعه استانداری هم  20 روزه جواب نداد و ما هم به این موضوع اعتراض کردیم و چون در قانون آمده که بعد از 20 روز درخواست شورای شهر لازم الاجراست، باید جواب می دادند و ندادند و دیروز جلسه هم برگزار کردیم که سرپرست شهرداری دوگنبدان مشخص شود.

گفتند گچساران کازرون دیگر می شود

حسینی با بیان اینکه در آخرین استعلامات وزارت کشور اعلام شده که مصوبات شورا دارای اعتبار بوده چون با دو سوم تشکیل جلسه داده اند و با اکثریت مطلق هم تصویب شده ، خاطرنشان کرد: ارسال درخواست اعتراض چهار عضو شورای شهر دوگنبدان نیازی به رفتن به هیئت اختلاف نداشت و باید شهردار انتخاب شود.

حسینی با اظهار گله‌مندی خود از مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: از استانداری گله‌مندیم زیرا در چارچوب قانون کارها را جلو نبرد و این تاخیر سبب شد تا برخی فضا را مسموم کرده و بگویند گچساران کازرون دیگر می شود.

وی گفت: مسئولان استانی و شهرستانی مقداری کوتاهی کرده و مصوبه شورا را اجرا نکردند والبته تا یکی 2 روز آینده تکلیف نهایی شهردار دوگنبدان مشخص می شود.

حسینی تاکیدکرد اگر شورای حل اختلاف به مصوبه شورای شهر دوگنبدان توجهی نکند قطعا از کمیته حل اختلاف مرکز و دیوان عدالت اداری استمداد طلبیده و در دفاع از حقوق‌مان ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد چون مردم  ضرر می کنند.

شهردار دوگنبدان وجاهت قانونی ندارد

وی از نامه‌نگاری اعضای مخالف شهردار دوگنبدان به استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و اظهارداشت: به استاندار نامه نوشتیم که براساس مصوبه شورا چون حضور آقای ظفری به عنوان شهردار دوگنبدان وجاهت قانونی ندارد از ارسال هرگونه مکاتبه با امضای ایشان به شورای شهر معذوریم و پاسخ نمی‌دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان گفت:حدود 20 روز پیش این نامه را به استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان ذی‌صلاح ارسال کردیم و دلیل برگزار نشدن جلسات در شورای اسلامی این شهر نیز به همین موضوع برمی گردد و ما معتقدیم که شهردار وجاهت قانونی ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد شورای حل اختلاف قانون و استعلامات وزارت کشور را مدنظر قرارداده و توجهی ویژه‌ای به ماده چهار قانون شوراهای شهر و روستا داشته باشد.

شهردار افشا کند

حسینی در پاسخ به این سوال که گفته می شود چهار عضو مخالف شهردار دوگنبدان بدنبال سهم خواهی از شهردار بوده و چون سهم خواهی آنان محقق نشده است اکنون مخالف شهردار هستند؟ هم اظهارداشت: شهردار با دراختیار گرفتن چند سایت خبری سعی در تشویش اذهان عمومی و تخریب مخالفان کرد و در چندین جلسه که با حضور استاندار، دادستان و فرماندار گچساران برگزار شد به نمایندگی از اعضای مخالفان از شهردار خواستیم که اگر مخالفان وی بدنبال سهم خواهی و منفعت شخصی بوده اند شهردار افشاگری کند . اگر یک مورد از اینها را افشا کردید و برای مسئولان محرز شد قطعا خودمان از شورای دوگنبدان استعفا می‌دهیم.

حسینی با انتقاد از شهردار برای صدور ابلاغ برای 11 مشاور  شهردار دوگنبدان، تصریح کرد:‌ یکی از دلایل مخالفت ما با شهردار همین  است. براساس قانون، مشاور باید به تعداد معاونین، خارج از مجموعه شهرداری و برای شهرهای بالای 200 هزار نفر باشد و متاسفانه ایشان هر سه شرط را رعایت نکرد.

حسینی، سوال از شهردار را از وظایف قانونی اعضای شورای شهر دانست و ادامه داد: ما توقعی از شهردار نداشتیم و اگر ایشان یک مورد توقع شخصی از ما دارد در سایت ها به مردم اعلام کند تا جامعه بفهمد.

از شهردار دوگنبدان شکایت می کنیم

حسینی با تاکید براینکه ما نمی خواستیم فضای شهر و استان شلوغ شود و بدنبال حاشیه نباشیم، افزود: بعد از مشخص شدن رای شورای حل اختلاف، قطعا از آقای ظفری شهردار دوگنبدان به دلیل تشویش اذهان عمومی در دادگستری استان شکایت می‌کنیم تا همه بفهمند که ما دنبال منافع شخصی نیستیم و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هم قطعا راجع به  چهار نفر مخالف شهردار احسنت خواهند گفت.

حاضریم شورا  را هم منحل کنیم

وی در پاسخ به این سوال که دعوای شورا و شهردار دوگنبدان چه زمانی تمام می شود؟ هم اظهارداشت:‌ تا یک هفته آینده و یا کمتر ایشان می‌ماند یا می رود که اگر بماند ما اعتراض داریم.

حسینی گفت: حاضریم بخاطر اینکه مردم متضرر نشوند ، شورا منحل شده و  شهردار کنار برود.

وی تاکیدکرد که مخالفان شهردار دوگنبدان در شورای اسلامی این شهر از حق قانونی خود تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهند آمد.

رئیس شورای اسلامی دوگنبدان در پاسخ به این سئوال که مخالفان شهردار در شورا چهار نفر و موافقان سه نفرند بنابراین  مخالفان باید یک رای دیگر داشته تا بتوانند شهردار را عزل کنند؟ افزود :‌ این موضوع برای شرایط استیضاح است و شرایط کنونی بحث احراز صلاحیت است و در احراز صلاحیت هم  ما چهار نفر شهردار را انتخاب کردیم.

حسینی گفت: براساس قانون ماده چهار شورا و شهرداری‌ها، می‌توان حتی با یک نفر هم ایشان را از شهرداری برکنار کرد و وزارت کشور هم گفته است که اکثریت مطلق یعنی نصف بعلاوه یک.

وی افزود: شورای شهر دوگنبدان برای بحث احراز صلاحیت شهردار، جلسه را با پنج نفر تشکیل و با اکثریت مطلق مصوب کرد و کار بصورت قانونی انجام گرفته و از سویی وزارت کشور هم اعلام کرده است که باید به مصوبات شورا احترام گذاشته شود و این مصوبات اعتبار قانونی دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: