به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۶۷۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
وی از افتتاح ۸۹ پروژه با اعتباری بیش از ۸۳ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی ۹۶۱ نفر خبرداد و تصریح کرد: ۶۳ طرح دیگر تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بااشتغال ۴۱۵ نفر در دست اجرا است.
خبردنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از تخریب و تصرف ۳۳۹ فقره به میزان ۴۴۰ هکتار اراضی ملی در سال گذشته خبرداد.

به گزارش"خبردنا"،  الیاس تاج‌الدینی در نشست رسانه‌ای گفت: در سه ماهه اول امسال ۱۰۸ فقره به میزان ۵۱ هکتار اراضی ملی تخریب که از این میزان ۱۹ فقره به میزان ۳۴ هکتار رفع تصرف و خلع ید صورت گرفته که به منابع ملی برگشت داده شده است.

وی  گفت: رفع تصرف سایر اراضی ملی در استان در دستگاه قضایی در دست پیگیری است.

تاج‌الدینی از مجهز بودن ۳۳ هزار هکتار از اراضی این استان به سیستم‌های نوین آبیاری خبرداد و اظهارداشت: براساس برنامه‌های پیش بینی شده سالانه باید سه هزار هکتار به شبکه‌های نوین آبیاری اضافه می شود.

تاج‌الدینی، مهمترین فایده اجرای سیستم‌های نوین آبیاری را بالابردن بهره وری آب عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱ هزار هکتار اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد از دیم به آبی تبدیل شده است. اگر شرکت آب منطقه‌ای استان به قول خود عمل کند فقط در بخش دهدشت غربی پنج هزار هکتار اراضی اراضی به آبیاری نوین مجهز می‌شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از کاشت ۸۸ هکتار گیاهان دارویی استان هم خبرداد و اظهارداشت: با توجه به کلنگ‌زنی کارخانه گیاهان دارویی گچساران ۳۰۰ هکتار اراضی دیگر استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده می شود.

تاج‌الدینی افزود: ۴۴ هکتار کشت گلخانه ای در استان وجود دارد که در تلاشیم سالانه سه هکتار به این آمار افزوده شود.

وی فعال بودن ۱۹۰ مزرعه پرورش ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و اظهارداشت: ۴۵ مزرعه پرورش ماهی در این استان نیمه فعال است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۱۸ هزارتن تولید ماهی در این استان داریم، تصریح کرد: در بحث تولید ماهی، این استان رتبه سوم کشوری را دارد.

تاج‌الدینی از کاشت چغندرقند در ۱۰ هکتار با تولید ۸۰۰ تن در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته خبرداد و اظهارداشت: بناداریم بیش از ۶۰۰ هکتار چغندرقند در استان کشت شود.

وی تولید گوشت قرمز در این استان را ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن ذکر و یادآورشد: هشت هزار و ۵۰۰ تن ماهی نیاز مردم ما است.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، نیاز مردم استان به گوشت مرغ سفید را ۱۷ هزارتن عنوان و میزان تولید را ۱۱ هزار تولید برشمرد.

تاج‌الدینی گفت: میزان تخم مرغ مورد نیاز مصرف کنندگان در استان کهگیلویه و بویراحمد هشت هزار و ۲۰۰ تن بوده که میزان تولید در استان سه هزار و ۷۰۰ تن است.

وی از افتتاح ۸۹ پروژه با اعتباری بیش از ۸۳ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی ۹۶۱ نفر خبرداد و تصریح کرد: ۶۳ طرح دیگر تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بااشتغال ۴۱۵ نفر در دست اجرا است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه سیستم آبیاری نوین ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و سردخانه ۲ هزار تنی شهرک صنعتی از مهمترین طرح‌های در دست اجرا است.

تاج‌الدینی از در دست اجرا بودن ۴۱ طرح پرورش ماهی با ظرفیت هزار و ۳۳۰ تن با اعتباری بیش از ۳۳ میلیارد تومان خبرداد و اظهارداشت: در بخش اشتغال فراگیر ۵۴ میلیارد تومان در کمیته فنی تصویب شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: