به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۶۷۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
با بهره برداری از تصفیه خانه بر روی رودخانه شاه بهرام پنج هزار نفر از جمعیت روستایی باشت از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.
خبردنا: رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به 12 روستای این شهرستان در مناطق به یدک و چهار راه گشین آغاز شد.

به گزارش"خبردنا"، امین محمدی افزود: این طرح با 22 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت بنیاد برکت اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح آبرسانی به 12 روستای باشت 2 باب مخزن 50 و 100 متری،14 کیلومتر شبکه داخلی و خط انتقال و راه اندازی یک حلقه چاه انجام خواهد شد.

وی همچنین از تکمیل طرح مطالعاتی تصفیه خانه آب آشامیدنی بر روی رودخانه شاه بهرام برای آبرسانی به 35 روستای بخش مرکزی باشت خبر داد.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت تصریح کرد: برای اجرای این طرح آبگیر، تصفیه خانه، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال اجرا می‌شود.

محمدی ابراز داشت: با بهره برداری از تصفیه خانه بر روی رودخانه شاه بهرام پنج هزار نفر از جمعیت روستایی باشت از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

وی بیان کرد: روستاهای فتح، کهسرک، شاه بهرام، تلچگاه، شادگان، آبدهگاه و به یدک از مهمترین روستاهای محل اجرای این طرح هستند.

محمدی ابراز داشت: مراحل قانونی مناقصه این طرح در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان از سفره‌های زیر زمینی و چاه‌های عمیق و نیمه عمیق تأمین می‌شود که در فصل تابستان این چشمه‌ها و چاه‌ها کم آب شده و نیاز به آب‌رسانی سیار دارند.

محمدی گفت: 500 کیلومتر شبکه توزیع آب در روستاهای این شهرستان وجود دارد.

آب روستاهای باشت از 116 ایستگاه پمپاژ با 55 مخزن آب تأمین می‌شود.

سه هزار و 500 مشترک زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان قرار دارند.

شهرستان باشت دارای 120 روستا است.

این شهرستان 24 هزار نفری در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: