به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۶۸۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
خبردنا: سریال های «مختارنامه» و «یلدا» دیگر به پای ثابت شبکه های سیما در دهه اول ماه محرم تبدیل شده اند!

تلویزیون دست از سر «مختارنامه» و «یلدا» برنمی دارد!

با وجود اینکه سال های گذشته دو سریال «هاتف» و «عقیق» نیز برای چنین مناسبتی تولید شد، اما گویا امسال تلویزیون هیچ سریال متناسبی برای ایام محرم تولید نکرده و باز هم دست به دامن سریال های قدیمی شده و برای چند دهمین بار «یلدا» و «مختارنامه» را روی آنتن دارد!

گرچه این دو مجموعه از کارهای موفق تلویزیون محسوب می شوند و همه ساله مخاطبان بسیاری منتظر پخش این سریال ها و به خصوص «مختارنامه» هستند، با این حال انتظار می رفت که رسانه ملی برای جذب مخاطبان بیشتر و در رقابت غیر عادلانه ای که با رسانه های خارجی در جذب مخاطب دارد، اقدام به تولید آثار فاخر تر و تازه تری کند که این امکان به هر دلیلی میسر نشد.

اما با فرا رسیدن ماه مهر و هفته دفاع مقدس قرار است کنداکتور شبکه ها تغییر کرده و سه سریال جدید را برای پخش در هفته آینده داشته باشند.

شبکه یک که در باکس سریال خود مدتی است یک فیلم سینمایی پخش می کند و بازپخش «یلدا» را نیز روی آنتن دارد، قرار است از شنبه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس سریال «بچه های گروهان بلال» را روی آنتن بفرستند.

این سریال به کارگردانی عبدالرحمان شلیلیان در ۱۰ قسمت ساخته شده و داستان گروهانی را روایت می کند که همه نیروهای آن نوجوانان کم سن وسالی هستند که می بایست تا پایان مأموریتشان در حوالی اهواز و عقبه گردان باقی بمانند ٬رحیم جوان جانبازی است که از سرناچاری و به سودای رفتن دوباره به خط مقدم مسئولیت این گروهان مهندسی رزمی را می پذیرد و…

شبکه دو که این روزها بازپخش سریال «پرده عشق» را روی آنتن دارد، از اوایل هفته آینده سریال «بازی نقاب ها» را پخش خواهد کرد. این سریال به کارگردانی سیروس حسن پور در ۴۰ قسمت ساخته شده و یک ملودرام عاشقانه است و از آنجایی که ترکمن ها را با عناصر اسب و گندم می شناسند، این چند عنصر در این سریال نمود پیدا کرده است. داستان سریال در رابطه با ترکمن هاست و اتفاقاتی که بین دو طایفه می افتد که سالها با هم کدورت دارند.

شبکه سه بازپخش سریال «معصومیت از دست رفته» را روی آنتن دارد و همچنین ادامه پخش سریال «دلدادگان» و از این نظر تغییری در باکس سریال خود ندارد.

شبکه چهار بازپخش سریال «پرده نشین» را دارد که آن هم از سریال های سال های گذشته است و تا پایان پخش این سریال هیچ کار جدیدی روی آنتن ندارد.

شبکه پنج اما قرار است سریال «زندگی از نو» را در هفته اول مهر روی آنتن بفرستند. این سریال توسط علی محمد قاسمی در ۲۶ قسمت تولید شده و داستان زوج جوانی است که به شمال می روند و کمپ گردشگری ایجاد می کنند. این مجموعه به مولفه هایی چون محیط زیست و اقتصاد می پردازد.

در این میان شبکه های آی فیلم و تماشا هم که به مانند گذشته به بازپخش سریال هایی چون مختارنامه، هاتف، کیمیا، عقیق، رخصت و سربرداران روی آورده است و با رویکردی که این شبکه دارد، چندان انتظاری از آن نیست.

سریال هایی که نام برده شد، تا این زمان شبکه و زمان پخششان قطعی شده است و ممکن است در دقیقه نود باز هم تغییر کنند. به این دلیل که تلویزیون دو سریال «در میان خاکستر» و «مینو» را نیز در نوبت پخش دارد که متناسب با هفته دفاع مقدس است اما هنوز سرنوشت مشخص در پخش ندارند. از این رو ممکن است معاونت محترم سیما در لحظه آخر تصمیم بگیرد کنداکتور مشخص شده را به هم ریخته و سریال های دیگری را جایگزین کند!

نام:
ایمیل:
* نظر: