به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۲۶۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
ببینید در دهۀ 1360 یک تفکّری بود با عنوان اقتصاد دولتی، بعضی معتقد بودند که دولت باید همۀ فعالیّت‌های اقتصادی را در دست بگیرد و برای پیشبرد اهداف مردم با این رویکرد کارهای اجرایی و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خودش را انجام دهد، بعضی‌ها هم معتقد به اقتصادِ آزاد یا اقتصاد بازار بودند این دو تفکّر و این دو تا رویکرد باعث شد که بعضی‌ها به‌عنوانِ یک جریان و بعضی به‌عنوان جریانی دیگر معرفی شوند و با شکل‌گیری جامعۀ روحانیّتِ مبارز و مجمع روحانیون مبارز به‌واقع دو جریان ‌همسو در مسیر انقلاب شکل گرفت.
خبردنا :  علل توسعه نیافتگی استــان کهگیلویه و بویراحمـد (رفتارشنـاسی و بررسی دیدگاهها) منتشر شد .


به گزارش " خبردنا " کتاب " علل توسعه نیافتگی استــان کهگیلویه و بویراحمـد" به قلم دکتر " عبدالخالق پادیاب " توسط انتشارات "نودا " به مدیریت آقای "کرمی زاده " از فعالان فرهنگی استان در تهران منتشر شده است .

در این کتاب با شخصیت های سیاسی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در باب علل توسعه نیافتگی استان گفتگوهای خواندنی شده است که بصورت مجزا در بخش های مختلف در همین پایگاه اطلاع رسانی منتشر خواهد شد  .

" خبردنا " که به لطف مولف و همکاری ویژه ناشر این کتاب خواندنی به این اثر ماندگار استانی دست یافته  قصد دارد بخش های خواندنی این گفتگوهای سیاسی با فعالان سیاسی استان را بصورت مجزا منتشر نماید .

آنچه می خوانیم بخش  اول از گفتگوی خواندنی دکتر "پادیاب " با  " زارعی  " نماینده بویراحمد است که در ادامه می آید . گفتگویی با طعم دعوا !

******************

س: لطفاً به‌طور مختصر خودتان را برای خوانندگان معرفی نمایید.

ج: غلام‌محمد زارعی هستم، نمایندۀ دو دورۀ مردمِ محترمِ شهرستان‌های بویراحمد و دنا. اکنون در دورۀ دکتری در دانشگاه تربیت‌مدرس مشغول تحصیل هستم.

س: آقای زارعی شما خود را در کدام طیفِ سیاسی تعریف می‌کنید؟

ج: خط‌مشی ما از ابتدا در حوزۀ سیاسی یک مشیِ مردمی بوده و معتقدیم که مردم متشکّل از همۀ جریان‌های سیاسی هستند که این جریان‌های سیاسی به‌دلیلِ ظرفیّت بالای مردم در کشور وجود داشته و مردم همواره همدیگر را دوست داشته‌اند و باهم تعامل کرده‌اند و بر اساس مشیِ قرآنی رویکرد‌ها و نظرات ممکن است گوناگون باشد اما مِلاک این است که انسان‌ها باهم در تعامل و همکاری سازنده باشند. ما از ابتدای فعالیّت‌های سیاسی بعدازانقلاب در آن حضورداشته‌ایم و بعد از ورود امام به کشور، در استان جزءِ محدود افرادی بودیم که در جلسات و تحرکات سیاسی هم ‌پا و هم‌راستا با ملّت ایران و همۀ مبارزان قبل از انقلاب حضورداشته‌ایم. ما قبل از ورود امام سعی کردیم که این حرکات را شروع کنیم و به‌هرحال توفیق شد که ما از ابتدا در این مسیر قرار بگیریم. از ابتدا تا الآن، مسیرِ ما یک مشیِ اعتدالی و یک مشیِ مردم‌گرایانه بوده و با احترام به همه گروه‌های سیاسی و با احترام به آحاد مردم و با شناختی که از وظیفه و مسئولیّت خود در مقابلِ مردم، انقلاب و نظام داریم در این مسئولیّت متمرکز بوده و ادامه می‌دهیم.

س: تا یک مدت‌زمانی همه نیروهای انقلاب باهم بودند اما چه شد که فاصله بین گروه‌ها و نیروهای انقلاب به وجود آمد و به بحث چپ و راست منجر گردید؟

ج: معتقدم که الآن ‌هم همۀ نیروی انقلاب، همه باهم هستند.

س: ولی واقعیّت چیز دیگری است.

ج: خیر. بازهم تأکید می‌کنم همۀ کسانی که به این انقلاب و باورهای آن باور دارند در یک مسیر و باهم در یک جهت حرکت می‌کند، منتهی ممکن است روش‌های حرکت در این مسیر متفاوت باشد که این ‌یک امر طبیعی است خداوند هم فرموده است که ما انسان‌ها را متفاوت خلق کرده‌ایم. ببینید در دهۀ 1360 یک تفکّری بود با عنوان اقتصاد دولتی، بعضی معتقد بودند که دولت باید همۀ فعالیّت‌های اقتصادی را در دست بگیرد و برای پیشبرد اهداف مردم با این رویکرد کارهای اجرایی و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خودش را انجام دهد، بعضی‌ها هم معتقد به اقتصادِ آزاد یا اقتصاد بازار بودند این دو تفکّر و این دو تا رویکرد باعث شد که بعضی‌ها به‌عنوانِ یک جریان و بعضی به‌عنوان جریانی دیگر معرفی شوند و با شکل‌گیری جامعۀ روحانیّتِ مبارز و مجمع روحانیون مبارز به‌واقع دو جریان ‌همسو در مسیر انقلاب شکل گرفت.

س: درست بیان کردید. در یک‌زمانی که مقام معظّمِ رهبری، رئیس‌جمهور بودند و میرحسین موسوی هم نخست‌وزیر بودند و زمانی که نود نفر در مجلس به سردمداری روزنامۀ رسالت که آیت‌الله آذری قمی رهبری آن را داشتد با آقای میرحسین موسوی مخالفت کردند؛ که امام به آن‌ها نامه را نوشتند شما باید حمایت کنید و بعد مطرح شد که آن‌ها گفتند امام باید نود پوزه‌بند برای ما در مجلس بفرستد؛ و بعدازآن بود که امام فرمودند: «این‌ها نمی‌توانند یک نانوایی را هم اداره کنند»؛ و این باعث موضع‌گیری‌های سیاسی طیف راست در مقابل خطِ امام گردید. از آنموقع شما از کدام طیف حمایت کردید؟

ج: من در جریانِ این صحنه و این موضوع نیستم و این مطلب را هم به‌خاطر هم ندارم.

س: به‌خاطر ندارید یا نمی‌خواهید در آن وارد شوید. شما که عنوان کردید از اوّلِ انقلاب در همه صحنه‌ها حضورداشته‌اید؟

ج: بله درست است؛ و با اسم آذری قمی ذهن ما هم آشنایی دارد، اما این حادثه و این موضوع در ذهنم نیست، عرض می‌کنم که موضوع سؤالِ جناب‌عالی، علّت توسعه‌نیافتگی استان است مبتنی بر روان‌شناسی اجتماعی، که با این موضوعات کلیدی و سیاسی متفاوت است.

س: آقای زارعی شما سابقۀ حراست استانداری استان را داشته‌اید، آیا شده است با بعضی از نیروها مخالفت کنید یا رد کنید؟

ج: بله. من سابقۀ حراست استانداری استان را داشته‌ام. ببینید وظایف حراست مربوط به خودِ دستگاه است مربوط به بیرون از دستگاه نیست، بنابراین حراستِ استانداری بنا به مفهوم این نیست که بیرون از دستگاه استانداری به توان نقشی را داشته باشد یا وظیفه‌ای را انجام دهد و بیشتر و اساساً متمرکز بر مسئولیّت‌های داخل است.

س: جناب آقای زارعی شما چهار دوره کاندیدای مجلس شورای اسلامی بودید، دو دوره موفق و دو دوره ناموفق بوده‌اید، در دوره‌ای که موفق شدید اصلاح‌طلب‌ها حمایت کردند. در دورۀ اوّل با کدام رویکرد وارد انتخابات شدید، مستقل، اصول‌گرا، یا اصلاح‌طلب؟

ج: در همۀ دوره‌هایی که ما حضور پیداکرده‌ایم در هر چهار دوره، مستقل در انتخابات حضور پیدا کردیم و در همین دورۀ گذشته که ما الآن در مسئولیّتِ آن هستیم اصول‌گرایان کاندیدای مشخّص داشتند، اصلاح‌طلب‌ها هم کاندیدای مستقل داشتند و سایر کاندیداهای که در حوزۀ قومیّتی نیز حضور داشتند، ما هم به‌عنوانِ کاندیدای مستقل نیز درصحنه بودیم.

س: به‌نظرِ شما به‌عنوانِ یک فرد مستقل چه تفاوتی بین اصول‌گرایان و اصلاح‌طلب‌ها وجود دارد، هم در سیاست هم در فرهنگ هم در اقتصاد؟

ج: ببینید این‌ها رویکردهای سیاسی است و این مباحث هیچ ارتباطی با موضوع شما نیز ندارد و شما اگر نیز در رابطه با توسعه‌نیافتگیِ استان مطلب دارید بپرسید تا پاسخ داده شود.

س: یعنی شما سؤالاتِ توسعۀ سیاسی، توسعۀ اجتماعی و توسعۀ فرهنگی را در قالب توسعه نمی‌دانید و به آن‌ها پاسخ نمی‌دهید؟

ج: ببینید من با شما و یا هر پژوهشگر اجتماعی دیگری در هر رسانه‌ای حاضرم در این مباحث باهم مباحثه کنیم.

س: مسائل سیاسیِ استان در عدم توسعه‌نیافتگیِ استان نقش زیادی داشته است. به‌این‌دلیل باید به آن‌ها پرداخته شود.

ج: درست است. از بینِ دلایلِ توسعه‌نیافتگیِ استان، ‌یکی از آن‌ها سیاسی است.

س: درست است. یکی هم فرهنگی یکی هم اجتماعی یکی عمرانی و اقتصادی است. پس لطفاً باحوصله به سؤالات پاسخ دهید.

ج: خوب این را اگر شما می‌دانید چرا از من می‌پرسید؟

س: خوب می‌خواهم مردم با افکار شما در مورد توسعه آشنا شوند.

ج: خوشبختانه در سال‌های بعدازانقلاب که بنده در مسئولیّت‌های مختلف بوده‌ام و همواره در کنار مردم و در بین مردم و همراه مردم بوده‌ایم به‌طور بسیار دقیق با افکار و اندیشه و رفتار و با کارکرد‌های بنده در حوزه‌های مختلف آشنایی دارند، خصوصاً در چهار دوره‌ای که ما درصحنۀ رقابت انتخاباتی بوده‌ایم، مواضع و دیدگاه‌هایمان و همین‌طور برنامه‌هایمان را همواره با مردم در میان گذاشته‌ایم و مردم فهیم هم با توجّه به این برنامه‌ها و اهداف به بنده محبّت داشته و همکاری کرده‌اند.

س: من می‌خواهم که بحثِ ما علمی‌تر و تخصّصی‌تر جلو برود، شما الآن در قوۀ مقننه هستید و وظیفۀ قوۀ مقننه، قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است. درسته؟

ج: ببینید بازهم سؤال شما در مورد موضوعِ توسعه‌یافتگی استان نیست.

س: آقای زارعی شما می‌توانید جواب ندهید به این سؤال‌ها؛ اما دقیقاً مربوط به توسعه‌یافتگی و یا توسعه‌نیافتگی هستند.

ج: من جواب می‌دهم ولی سؤال‌های شما در موردبحث اصلیِ ما نیست.

س: پژوهشی توسط یکی از اساتید دانشگاه گیلان و همکارشان، در مورد علّلِ توسعه‌نیافتگیِ استان انجام گرفته است و در مجلۀ اقتصادی توسعۀ منطقه‌ای در تابستان سال 1396 نیز منتشر شده است، به موانعِ توسعه‌یافتگیِ استان ازلحاظ اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریّتی پرداخته است؛ و یکی از موانعِ توسعه در استان را عزل‌ونصب زیاد مدیران خرد و کلان بر اساس مسائل قومی، فرهنگی و دخالت نمایندگان در عزل‌ونصب مدیران دانسته است؟

ج: شما خودتان ‌هم که باشید همین کار را انجام می‌دهید، آنچه بر خود نمی‌پسندی بر دیگران مپسند؛ مسأله این است که ما وقتی می‌خواهیم اهدافی را تعریف کنیم، برنامه‌هایی داریم. آن برنامه‌ها را متناسب با زمان و موقعیّت‌ها و ظرفیّت‌هایی که وجود دارد، باید به دست آدم‌هایی بدهند که آن برنامه‌ها را قبول داشته باشند. ببینید وقتی در کشور، جریان‌های سیاسی سرکار می‌آیند و خود شما هم عضو یک جریان سیاسی بوده و هستید، درزمانی که در جریان سیاسی بودید، همۀ افراد آن جریان در مسئولیّت‌های سیاسی حضور داشتند؛ و حتّی اجازۀ حضور سایرین را نمی‌دادید، جریان مقابلِ شما هم این کار را هم می‌کرد و این ‌یک چیزِ طبیعی هست، من نمی‌گویم که این کار بی‌اِشکال است.

س: ببینید ما می‌خواهیم این ضعف‌ها را بررسی کنیم.

ج: ما به دنبال شایسته‌سالاری هستیم و این شایسته‌سالاری را شما گاهی اوقات شاید مارک قومیّت به آن بزنید، مارکِ جریانی به آن بزنید، یا برچسب دیگری به آن بزنید، نه ما به دنبال شایسته‌سالاری هستیم‌.

س: آقای زارعی آن سؤالی که شما فرمودید مربوط به بحثِ توسعه‌نیافتگی نمی‌شود. همین‌جا خودش را نشان داد. وقتی می‌گوییم مسائل سیاسی و فرهنگی اثرگذارند؛ یعنی این‌که وقتی نماینده‌ای انتخاب می‌شود باید به تصویب قوانین و نظارت درست بر اجرای قوانین بپردازد؛ اما نماینده‌ها می‌آیند و برای حفظ منافع و موقعیّت خود، قوانین را زیر پا می‌گذارند.

ج: اتفاقاً این حرفِ شما بار حقوقی دارد و اگر من الآن علیه شما طرحِ دعوا کنم، شما مجرم هستید.

س: تهدید می‌کنید؟ اگر طرحِ دعوا کنید، من متّهم هستم نه مجرم (با خنده)؛ این یعنی عدمِ توسعۀ سیاسی و فرهنگی.

ج: ببینید شما نباید بدونِ دلیل، حرفی بزنید.

س: من دلیل دارم و می‌توانم در هر محکمه‌ای هم جواب بدهم.

ج: این اصلاً ربطی به توسعه‌نیافتگی ندارد.

س: من به‌عنوانِ‌کسی که کار او پژوهش است، عرض می‌کنم و بر اساس پژوهش به این نتیجه رسیده‌ام. جالب آن است که محقّقینِ پژوهش مورد استناد، اهل استان نبوده و عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان هستند.

ج: ببینید پژوهش باید در یک چهارچوب علمی، هدفمند و مستقل باشد و این‌که شما بیایید یک سؤال را از من بپرسید و پشت آن سؤال اهداف و اغراضِ شخصی را پشت آن سؤال قرار دهید، کاملاً بی‌صداقتی است.

س: این سؤالات مربوط به شخصِ شما نیست و مربوط به همۀ ‌کسانی است که نماینده بوده‌اند یا مسئول بوده‌اند و شما هم بر اساس مسئولیّتِ خودتان باید پاسخگو باشید.

ج: من به شما می‌گویم دلایل توسعه‌نیافتگی استان چیست؟ این‌یک سؤال است و سؤالی منطقی هم هست. شما به‌عنوانِ یک پژوهشگر باید از بنده سؤال کنید که دلایل توسعه‌نیافتگی استان چیست؟ و شما که نباید نظر خودتان را بر من تحمیل کنید. من باید نظرم را بدهم، شما سؤال‌کننده‌اید، من پاسخ‌دهنده. ما باهم مناظره نمی‌کنیم؛ شما سؤال می‌کنید من جواب می‌دهم.


س: من سؤال می‌پرسم و شما می‌توانید بگویید که من به این سؤال پاسخ می‌دهم و یا نمی‌دهم.

ج: من به همۀ سؤالات پاسخ می‌دهم، منتهی سؤالاتی که مرتبط با موضوع باشد.

س: عدم درک و استنباطِ صحیح شرایط روز توسّط مدیران ارشد استان نیز یکی از دلایل توسعه‌نیافتگیِ استان در پژوهش موردنظر بوده است.

ج: من کاری به گفتۀ دیگری ندارم.

س: این گفتۀ دیگران نیست؛ نتیجۀ یک پژوهش علمی و دانشگاهی است.

ج: من پژوهش را قبول ندارم. حرفی را که خودم می‌زنم و آن را بر مبنای عقلی و منطقی و شرعی با توجّه به زمینه‌هایی که وجود دارد جواب می‌دهم و جوابِ بنده هم ممکن است برای خیلی‌ها قابل‌قبول نباشد.

س: خوب این می‌شود تجربۀ فردی، نه تجربۀ علمی؛ که دقیقاً همین، یکی از دلایل توسعه‌نیافتگی است.

ج: شما دارید از من سؤال می‌کنید و به من نگفته‌اید بروم پژوهش کنم و جواب پژوهش آن را بیاورم و از من دارید سؤال می‌کنید و نظر من را می‌پرسید.

س: آیا قبول ندارید که نمایندگان در کار قوۀ مجریّه دخالت می‌کنند؟

ج: نخیر

س: شما وقتی را به روستاها و شهرستان‌ها می‌روید آیا قولِ پروژه نمی‌دهید؟ کلنگ‌زنی نمی‌کنید؟ افتتاح نمی‌کنید؟ پس کار قوۀ مجریّه چیست؟ آیا این دخالت نیست؟

ج: بله. توسعۀ هر شهرستان و هر استان یک بخش است و بخش مهمِّ آن بر اساس برنامه‌ها و اهدافی که نمایندگان پیگیری می‌کنند باید جلو برود. خوب ببینید شما، اگر نماینده پیگیری نکند، وظایف نظارتی‌اش چه می‌شود!

س: نماینده باید نظارت کند که هر وقت کاری از ریلِ قانون خارج شد، تذکّر دهد، بازخواست کند، استیضاح کند.

ج: شما نباید که همیشه بنشینید و حرف بزنید و معترض باشید باید اهلِ عمل هم باشید. باید دنبال پروژه بروید. ببینید ما وقتی نُطق در مجلس داریم، معنی نُطق این است که خواسته‌ها و مطالبات مردم را از مسئولین درخواست کنیم و این فقط با حرف به‌جایی نمی‌رسد؛ باید عملاً رفت و دنبال کرد.

دوّم؛ این‌که وقتی نمایندگانِ مجلس باید بر اساس قانون اساسی به وزیر رأیِ اعتماد بدهند یعنی رأی و نظر و انتخاب به‌اصطلاح نماینده و یک فردی که از طرف دولت انتخاب می‌شود تا وزیر باشد، آیا در انتخاب استاندار و مدیران کل نباید نقش داشته باشد؟

س: باید نقشِ نظارتی داشته باشد و نه انتصاب کردن مدیران. اگر هم معرفی می‌کند باید بهترین‌ها را معرفی کند نه طرفدارانِ خودش را.

ج: ببینید من گفتم بر اساس شایسته‌سالاری.

س: شایسته‌سالاری در نگاهِ شما نمایندگان این است که اوّل به نماینده رأی داده باشد.

ج: ببینید کسی که نه حرفِ نماینده، نه اندیشۀ نماینده، نه راهِ نماینده را و نه خودِ نماینده را قبول ندارد، نماینده چطور از آن حمایت کند؟ ما در این دوره هم که بودیم سعی کردیم عناصری را هم که از شایستگی از توانمندی از کارآمدی برخورد دارند ما همچنان با آن‌ها همکاری می‌کنیم و نمونه‌های زیادی را هم داریم.

س: ببینید من این سؤالاتی را که خدمت شما مطرح می‌کنم نتیجۀ پژوهشی است که دخالت نمایندگان در انتصاب‌ها را عامل توسعه‌نیافتگی می‌داند.

ج: بازهم شما گفتید پژوهش. اصلاً من به تحقیقاتی که انجام شده کاری ندارم. شما سؤالات خود را از من بپرسید. شما به‌عنوانِ یک محقّقِ آزاد می‌آیید از من سؤال می‌کنید؛ شما به‌عنوانِ نمایندۀ مردم، به‌عنوانِ یک کارشناس، به‌عنوانِ یک کسی که در این جامعه مسئولیّت دارد، یا نظر دارد یا حتّی به‌عنوانِ عامۀ مردم، بنده می‌خواهم از شما یک سؤال کنم. راه توسعه‌یافتگی استان چیست؟ شما سؤال را بپرسید؛ ممکن است این فردی که رفته و پژوهش انجام داده بر اساس مفروضات ذهنیِ خودش باشد. ممکن است خودش اهدافِ دیگری نیز داشته است. من به آن کار ندارم، من آن را می‌خوانم اگر دیدم خوب هست می‌پذیرم و اگر دیدم خوب نیست نمی‌پذیرم. من مقالۀ شما و افراد مختلف را می‌خوانم و به علم هم احترام می‌گذارم ولی هرکدام از آن را که با ذائقه، با درک و تجاربِ بنده، سازگاری دارد می‌پذیرم.







پایان بخش اول --- ادامه دارد
انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
چ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
1
مگر حر حرفی که گفته اید راست است شکل کار مشخص هست و 8 سال نماینده بوداید چه کرداید غیر بعد بختی به بار آورداید کاردیگری کرداید دیگر هیج امید به شما نیست چون 8 سال جواب همه کارهایت را گر فته اید امسال دیگر هر کاری انجام دهید فایده ای ندارد خدا حافظ نماینده فعلی استان
ایل تامرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
2
1
زارعی فردی توانمند است که در مباحث توسعه ای و در تمامی المان های توسعه تمامی رشد و پیشرفت چشمگیر داشتیم...پیروزی نزدیک است
ارمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
2
بهترین گزینه دکتر بهرامی هست و با این موج مطمعنم دکتر بهرامی پیروز انتخابات هست
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
2
0
از صحبت های مصاحبه گر کاملا مشخص است که از روی غرض دارد صحبت میکند ولی آقای زارعی با هوشمندی تمام جوابشان را داده است.
شجاعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
1
2
چقد هوشمندانه جواب دادن اقای زارعی و چقد با قصد سوتی گرفتن سکال پرسیدین
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
1
0
قبل از حضور آقای زارعی استان ما محروم و در رده ی30 بود و به پاس زحمات جناب زارعی امروز در رده ی 25 قرار داریم.
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
ستان ما *در سال ۹۰* *رتبه ۳۱* در کشور را دارا بود در بحث شاخص های توسعه ای
و جالب اینه که از استان سی ام ۲.۵ برابر کمتر توسعه یافته بودیم

مثلا در اون زمان از استان ایلام که تقریبا هم رده ماست ۱۱.۵ برابر ،تکرار میکنم ۱۱.۵ برابر در بحث توسعه عقب تر بودیم
فریما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
انقلاب در حوزه ی راه*(راه روستایی و بزرگراه های خروجی شهر)

در بحث راه ها با *۱۲ برابر شدن* اعتبارات این حوزه شهرستان های بویراحمد و دنا که از لحاظ جغرافیایی از نقاط کوهستانی هم محسوب میشه تغییرات اساسی در این حوزه شاهد بودیم

ما در بحث راه روستایی به انقلاب بزرگی رسیدیم و داریم به نقطه پایانی که نزدیک نزدیک میشیم .

این در حالیست که ما قبل از سال نود زیر متوسط کشوری بودیم الان نه تنها به متوسط رسیدیم بلکه با افتخار عرض میکنم ما بالاتر از متوسط کشوری هستیم و تقریبا به نقاط پایانی نزدیک شدیم .
صفوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
من به اقای زارع رای ندادم ولی عملکرد مثبت ایشون رو دارم ملاحضه میکنم و باحالی ک مخالف ایشون بودیم هر مطالبه ای داشتیم انجام شده انشالله این دور بخاطر لیاقت ایشون تمام قد ازشون حمایت خواهیم کرد ‌
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
ظاهرا جناب مصاحبه کننده آشفته تر به نظر میرسند کلام آقای زارعی بسیار ریکلس و مطمین به نظر میرسه
زيلايي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
راي ما مرد انقلابي و کارآمد حاج منتظريان
رجایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
اصلا شما مفهوم توسعه را میدونید جناب نماینده فقط میتونم بگم متاسفم.
میخک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
با حضور آقای زارعی شاهد ساخت بیمارستانی با 300 تخت و اعتباری بالغ بر 270میلیارد بودیم.
گنجه ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
ضعیف ترین نماینده ای که تا الان دیدم اینه
عزیزپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
ما قبل از سال نود شاید *سه کیلومتر* بزرگراه هم نداشتیم!!

الان از هر طرف از شهر یاسوج که خارج بشید راه ها به صورت چهار بانده است.
این در حالیست که ایجاد چهار بانده در یاسوج حدود به دلیل پوشش سنگی *۴ تا ۶ برابر* شهرستان های دشتی مثل گچساران و باشت هزینه بردار است.
نادیده نگیرید و بی انصاف نباشید حاج زارعی همه این اعتبارات رو دادن به استان
سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
1
0
نماد صبر و اخلاق حاج زارع
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
ایا وظیفه یک نماینده فقط اسفالته؟؟؟ما اسفالت ندیدم وردی شهر چ جاده دارع...اقای زارعی کاش یک بار در بین دانشجویان میومدی پرسش و پاسخ .فک کنم بدترین روز زندگیت میشود
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
جناب اقای زارعی بهترین عملکرد رو در محروم ترین استان داشتن تو این هشت سال به امید موفقیت دوباره ایشان
فرخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
1
1
به لطف حاج زارعی مارگون شهر شد همانطور که به تمام وعده ها ی قبلیش هم عمل کرده بود.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
1
یا زهرا ....پیروزی از ان توست مرد خستگی ناپذیر
ايل سرافراز جليل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
1
زارعي نماد اخلاق گرايي، توسعه، خدمت است. تا پاي جان كنارت خواهيم ماند.
سمانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
با این که مصاحبه گر قصد اشکال گرفتن از صحبت ها داشتن ولی حاجی زارعی کاملا با درایت و هوشمندانه پاسخ دادن
احمدی کیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
کاملا مشخصه که دارن مغرضانه مصاحبه رو پیش میبرن ولی جناب زارعی با هوشیاری کامل پاسخ داده اند ایشان کاملا از مسائل باخبر هستند
احمدی کیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
کاملا مشخصه که دارن مغرضانه مصاحبه رو پیش میبرن ولی جناب زارعی با هوشیاری کامل پاسخ داده اند ایشان کاملا از مسائل باخبر هستند
دیده‌ور لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
حاج زارعی تنها کسی بودن که تو حوضه بانوان به بانوان و نیروی زنان بها دادن و ازشون استفاده کردن این کار باعث پیشرفت زیادی میشه چه الان چ اینده بخاطر این هم شده حمایت میکنیم درود بهشون یا زهرا
عظيمي فر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
جناب زارعي باعث شد تا شاهد پيشرفت چشمگير بويراحد و دنا باشيم، ان هم در زماني كه نه بودجه اي در كشور بود و نه سرمايه ي زيادي. يا زهرا
دنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
آفرین به این هوش و ذکاوت و پاسخ هوشمندانه
مصاحبه گر کاملا با غرض سوال میپرسیدن
شهبازپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
1
0
با حضور آقای زارعی توانمند الان شاهد هستیم که در 80درصد روستا ها گاز وجو دارد.
یاشار
|
United States
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
1
0
ماقبل از زارعی محروم ترین استان کشور بودیم اما الان از بویراحمد تادنا وتا اخرین نقطه استان یعنی زیبلایی همه امکانات رفاهی وخدماتی اعم از گاز،برق،اسفالت.. وجود دارد.کامل مشخص هست مغرضانه سوالاتتون رو مطرح مردید با این کارها چیزی ازشایستگی اقای زارع کم نمیشود.
صفري دشتروم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
1
0
ما اهالي دشتروم تا هميشه مديون زحمات حاج زارعي هستيم. قبل از زارعي نه گازي بود نه آباداني اما با حضور زارعي همه ي امكانات فراهم شد.
ممد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
درود بر دکتر بهرامی با انتخاب دکتر بهرامی جانی و نفسی تازه در بویراحد . دنا و مارگون دمیده خواهد شد
سپیدار سرافراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
خدا شاهده که کسی جز خودت لیاقت نشتن روی کرسی مجلس رو ندار ی مرد سرافراز بویراحمدی
سپیدار سرافراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
خدا شاهده که کسی جز خودت لیاقت نشتن روی کرسی مجلس رو ندار ی مرد سرافراز بویراحمدی
یاشار
|
United States
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
ماقبل از زارعی محروم ترین استان کشور بودیم اما الان از بویراحمد تادنا وتا اخرین نقطه استان یعنی زیبلایی همه امکانات رفاهی وخدماتی اعم از گاز،برق،اسفالت.. وجود دارد.کامل مشخص هست مغرضانه سوالاتتون رو مطرح مردید با این کارها چیزی ازشایستگی اقای زارع کم نمیشود.
ساناز حقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
ما در *دورافتاده ترین نقاط مثل سیلاب کلوار* مرکز پیشرفته درمانی داریم و این افتخار بزرگیست. یا زهـــرا
پادیاب الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
مرد عمل فقط و فقط حاج زارعی ....یا زهرا
فاطمه زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
واقعا عالی جواب دادن جناب زارعی
مصاحبه گر غرض خاصی داشته آیا؟
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
8سال تمام فقط بدبختی و بیکاری و فقر بار اوردید اقای زارع دیگه تمام شد دوره ات
اریو برزن تامرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
اقای زارعی به واقع که بویراحمد رو بعد ازدهه ها افول وپسرفت به ابادی ورفاه وامکانات رساند به راحتی میشود ازامارهای دوره های قبل این واقعیت رو پذیرفت که اقای زارع واقعا بویراحمد ودنا را به اوج رساند.کما اینکه به هرجای دور افتاده هم که بروید میبینید که همه امکانات رفاهی مثل گاز،برق وجاده تاانتهای حوزه ایشان دیده میشود .
ظفرپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
ما چندین سال دشتروم خونه باݝ داریم مشکلای زیادی داشتیم واسه عبور مرور به لطف حاج زارعی عزیز اسفالت شدن و انتن و نت تلفن همراه به روستای ما رسیده و این جای تشکر داره ک چنین جایی ازاین امکانات برخوردار شده ، چرا بقیه نماینده ها به فکر نبودن؟ تا عمر داریم مدیون زحماتشونیم
حمید اندرخور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
اون کسی هم که سوال هارو پرسید جسارت خوبی داشت خیلی هم سمج بود خیلی کم داریم از ای جور ادما....به هرحال مصاحبه جالبی بود تشکر...
روزبهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
بی شک شهر ما نیاز به حضور مجدد حاج زارعی داره ، ایشالا امسالم خودشون پیروزن، یا زهرا
فرید زندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
سلام انصافا وبه حق ایشون مرد روزهای سخت هست وهمیشه هم تخریب ها علیه ایشون نتیجه عکس داده است.من ترک قشقایی هستم اما قلبن این بزرگ مرد رو بخاطر مردمی بودن وخاکی بودنش دوست دارم
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
خودتون را خسته نکنید برنده این دوره از انتخابات صددرصد از ان دکتر مهدی روشنکر است
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
خودتون را خسته نکنید برنده این دوره از انتخابات صددرصد از ان دکتر مهدی روشنکر است
کشاورز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
در زمان اقای زارع استان ما پیشرفت های چشمگیر داشتند محروم بودن استان به این دوره بر نمیگرده
تیرتاجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
زارعی این دور کمتر از ۲۰هزار رای میاره،
من تیرتاجی هستم بخدا قسم چون هیچ عملکرد مثبتی نداشته بهش رای نمیدم
مردم آگاه شید واقعا زارعی تمام شد همه از زارعی عبور کردن...
راحله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
اقای گزارشگر چرا تا این حد تند حرف زدین و سعی دارین حاجیو تخریب کنید؟ درود به حاجی که بزرگوارتر از این حرفاست که مث خودتون حرف بزنه و خیلی هوشمندانه جوابتونو داد ،گزارشگر باید بی طرف باشه
خشنودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
رسالت رسانه اینه ک بی طرف باشه ولی متاسفانه شما خیلی بد سوال پرسیدین و فقط با کلمات بازی کردین، کاش کمی بی طرف بودین
خشنودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
رسالت رسانه اینه ک بی طرف باشه ولی متاسفانه شما خیلی بد سوال پرسیدین و فقط با کلمات بازی کردین، کاش کمی بی طرف بودین
هوشنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
کجاش جذابه سعی کردی اتو بگیری دم ب تله نداده
مرادی اصفهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
با اینکه یاسوجی نیستم و غیر بومی ام و محل کارم یاسوجه واقعا باید بگگم اقای زارعی جز یکی از نمایندگان پرتلاشی بود که دیدم شهر ما با اون بزرگیش نصف پیشرفت یاسوجو نداشت در طول این دو دوره،
بیکران صفت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
گفتگویی دعوایی؟ واقعا متاسفم واسه گزارشگرتون که معلومه از روی تعصب و عقده درونیش گزارش گرفته و سوال پرسیده، همه میدونن حاج زارعی جز نمایندگان شایسته استانه،
بیخیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
چه هوشمندانه جوابشه داد.درود بر شرفت
خبرنگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
رسالت خبری یعنی گفتن حقیقت نه غرض ورزی شخصی
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
زارعی شیر مادرت حلالت.
ایل جلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
بهترین گزینه ای که تا العان بوده جناب آقای حاج زارع بوده
بیمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
این سوالات اگه از دیگر نمایندگان میشد .حتما سوتی میدانند.مردم بویراحمد زارعی به هیچ کس باج نمی دهد.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
به چه حق ب مدیران توهین میکنی یعنی تمام مدیران باعث ماندگی هستند؟؟؟خیلی تابلوه ک قصدت چیه
شهروند بویراحمد و دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
به نظر بنده تنها کسی که بتواند مردم را از فقر و بیکاری نجات دهد دکتر محمد بهرامی هست.چون دکتر محمد بهرامی اهل شعار دادن نیست بلکه عملگرا و با صداقت پیش میرود .و دلسوز مردم بویراحمد ودنا میباشد .پس انتخاب ما دکتر محمد بهرامی .
شهروند بویراحمد و دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
به نظر بنده تنها کسی که بتواند مردم را از فقر و بیکاری نجات دهد دکتر محمد بهرامی هست.چون دکتر محمد بهرامی اهل شعار دادن نیست بلکه عملگرا و با صداقت پیش میرود .و دلسوز مردم بویراحمد ودنا میباشد .پس انتخاب ما دکتر محمد بهرامی .
باغبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
دوستان انصافا نظرم در مورد زارعی عوض شد.انشا الله که قدمت برای شهرستان مارگون خیر باشد.
خادمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
عجب ادمای مریضی پیدا میشن.درود زارعی باز هم پیروز میدان خودتی.
صالحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
ورزش /هر روستا یک مکان ورزشی*
در حوزه ی ورزش بالغ بر ۳۵ سالن ورزشی و چمن مصنوعی در روستا ها از محل اعتبارات نفت احداث شده است
و بسیاری از مباحثی که مجال تشریح آنان نیست.یا زهرا به امید پیروزی
صولتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
مجتمع رفاهی شرکت نفت*
مجتمع رفاهی شرکت نفت در پارک جنگلی که منبع انواع فساد هستش که به اعتراف نماینده شیراز با تلاش آقای زارعی از شیراز به یاسوج آمد .
پرهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
احسنت به اقای زارع که مثل همیشه هوشمندانه و متواضعانه پیش میروند ایشان تنها نماینده ای هستند که استان را از محرومیت نجات دادند و همیشه در میان مردم هستند و به دنبال مطالبات مردم
دلشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
مجوز و کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی کارخانه پتروشیمی سقاوه* که حجم بالایی اشتغال ایجاد میکرد و حتی سرمایه گزاران ژاپنی و ایتالیایی هم بر سر کار آمدند
ولی متاسفانه برخی *غرض های سیاسی و کارشکنی ها* تا کنون مانع کار شده است که انشالله این موضوع هم به زودی حل خواهد شد.
فراق لقب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
بسیار زیبا جواب دادن و عاقلانه و با ارامش،احسنت به نماینده دلسوز مردمی
یا زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
امیدوارم این دوره هم شاهد عملکرد خوبشون باشیم ، کسی که هشت سال دست پاک بود و خیانتی در حق مردم نکرد صد درصد شایسته نماینده شدن در دور سوم را داره
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
پرسشگر کاملا مغرزانه عمل کرده ولی جناب زارعی کاملا همشمندانه پاسخ داده
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
برای چنین مصاحبه کننده ایی تنها چیزی که میشه گفت اینه که ایشون خیلی با قصد و غرض از آقای زارعی سوال پرسیدن و خوشم میاد چقدر هم هوشمندانه حاج زارع جوابشو داده همه چیز مشخصه خدا وکیلی امروز یاسوج رو با ۸ سال پیش مقایسه کنید ببینید چقدر پیشرفت کرده..
رحیمی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
زارعی بنده خدا تمامی پایگاههایش توسط دکتر روشنفکر به تسخیر درآمده است واین دور سوم است. برای مثال در زیلایی اکنون دکتر روشنفکر ۸۰ درصد آرا را در اختیار دارد
ابراهیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
درود بر دکتر روشنفکر وبا اختلاف پیروز انتخابات است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
بهترین گزینه برای پیشرفت شهرستان کسی نیست جز حاج مهدی روشنفکر
یا همدی
حاج مهدی روسنفکر
هستیم بر ان عهد که بستیم
آفتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
خدا وکیلی بی انصافیه این طور قضاوت بشه در مورد عملکردهای نماینده فعلی من خودم توی بیمارستان ها هستم و میبینم که وضعیت بیمارستان ها چقدر تغییر کرده اون موقع یه دستگاه درست و حسابی نبود ولی الان خیلی نسبت به چند سال پیش پیشرفت کرده وضعیت جاده ها وضعیت فرودگاه وضعیت روستاها همه رو درست نگاه کنید و بعد قضاوت کنید.
غلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
خیلی جالبه مصاحبه کننده گفته به خاطر سیاست شهر ما پیشرفت نکرده یکی نیست بگه شما رسانه هایی که دم از بی طرفی و حق میزنید شما این قدر خودتون غرق سیاست و از اون طرف غرض و کینه شدید که روز به روز به جو بد این استان اضافه میکنید یکمی حیا کنید بابا بگذارید هر کسی میاد کارشو انجام بده هر نماینده ایی ویژگی های خاص خودشو داشته ایشون هم من دیدم خیلی کار کرده با این اوضاع خرابه مملکت و کشورمون کشور ایران محرومه چه برسه به شهر کوچیکی مثل یاسوج
فرزند بوير احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
مصاحبه گر كاملا از روي غرض صحبت كرده اند ولي حاجي درتمام طول مصاحبه كاملا هوشمندانه پاسخ دادند
حاج زارعي فردي باصداقت و توانمند هستند و در طول دو دوره نمايندگيشون كوچك ترين كوتاهي براي پيشرفت استان نكرده اند
وبازحمات و پيگيري هاي شبانه روزي حاجي رده ي محروميت استان به ٢٥رسيده
صبح ظفر نزديك است به اميد پيروزي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
شهرستان بویر احمد ودنا نیاز به تغییرات اساسی دارد می بایست از نیروهای جوان وبا مشاورین با تجربه استفاده کرد نیروهای جوان ونترس وبا ایده جدید مثل دکتر رمضانی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
ما دیگه کاری با آقای زارع نداریم الان دکتر بهرامی در اولویت انتخاب مردم که خداییش قدرت وتوانایی او شگفت انگیزه
انتخابات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
ما دیگه کاری با آقای زارع نداریم الان دکتر بهرامی در اولویت انتخاب مردم که خداییش قدرت وتوانایی او شگفت انگیزه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
متاسفانه تا همچین کسانی مدیر باشند ما باید ضعف را درون خیلی چیزا در شهرستان بویراحمد و دنا ببینیم اگه بحث شایسته سالاری باشه ایشون خودش شایستگی نمایندگی را ندارن البته شایستگی اینکه وقتشون را در مجلس بفروشن را داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
زارعي وتوسعه باندي حتي نه سياسي
بلکه قومي وقبيله اي....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
انشاله که نفر اخر بشین تا الان هم هیچ کاری برای استان نکردین زباد تعریف خودتونو نکنین
یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
یکی از عوامل توسعه نیافتگی هم دوس بازی است . نمونه عینی ان همین کتاب است که جناب نویسنده هر که خوشش اومده مورد مصاحبه قرار داده . . .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
زارعی آدم خودخواهی هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
بویر احمد در تاریخ خود نماینده ای ضعیف تر از زارعی نداشته ونخواهد داشت.نماینده ای که هر دورهه ای با یک رییس جمهور است دوره احمد نژاد احمدی نژاد بود دوره روحانی هم با روحانی بود.استقلالی از خود ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
یا زهرا
ایل تامرادی بزرگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
من طرفدار هیچ کاندیدی نیستم،،ولی زارعی رو مردم خیلی دوست دارن،همیشه پیش خودم میگم زارعی چقد توان داره که شب و روز در روستاهای دور افتاده حوزه انتخابیش اینقد دوندگی داره،
اردشیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
1
0
من واقعا حاج زارع رو به عنوان یک فرد مردمی ، و پرتلاش میشناسم.
پدیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
1
بنده خدا زارعی دیگه بیشتر از این بلد نیست، ایشان که یک نماینده ی واقعی و علمی نبود و نیست، ابزارهایی در اختیار داشت یه صندلی را ۸ سال معطل کرد و این دوره هم تحویل میدش.
عرفان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
1
چند سال یا دو دوره بخاطر گردن گری، اعتقادات وحق خودمان را زیر پا گذاشتیم هوشیار باشید........ به زارعی رای ندهید.فکرتونو به کار بیندازید دکتر روشنفکر مرد با صداقت وپاک و مردمی میباشه
بويراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
1
0
احسنت به نماينده دلسوز و مردمي سناتور زارعي بي شك پيروز ميداني مرد بزرگ يازهرا
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
1
متاسفانه آقای زارعی اشکالات بزرگی داشتند از جمله سکوت در مقابل سقوط هواپیمای یاسوج، رای مثبت به مخفی بودن آرای نمایندگان مجلس، امضای موافقتنامه تروریست نامیدن سپاه قدس از جمله شخص شهید حاج قاسم سلیمانی و موافقت بر تسلیم و تحویل وی به آمریکا، مخالفت بر استیضاح وزیر راه بدلیل سقوط هواپیمای تهران یاسوج و دادن رای اعتماد به وزیر راه، موافقت بر امضای سند ننگین برجام، موافقت بر امضای سند fatf, زد و بند سیاسی و دادن امتیازات مختلف به وزیر نفت آقای زنگنه در قبال استخدام ایشان در وزارت نفت ک مستندات آن اخیرا" افشا گردیده است، سکوت در قبال بی‌ثباتی بازار توسط دولت درحالیکه ایشان عضو کمسیون صنعت و معدن و تجارت مجلس بوده اند، بکارگیری افراد و دخالت در اعطای پستهای کلیدی به افراد ناصالح و ناکارآمد، دادن امتیازات اجرای پروژه های متعدد راه سازی و عمرانی به نزدیکان و اقارب، ترور شخصیتی مخالفین و ایجاد جو مسموم در فضای سیاسی و اجتماعی شهرستان و ده ها مورد قابل تأمل و پیگیری ک همگی مهر تاییدی بر ناکارآمدی ایشان می باشد
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
حرفاي ايشان گواه از يك فرد بدون زير ساخت فرهنگي اجتماعي سياسي و....غيره ميباشد كه هشت سال سرتوشت اين حوزه انتخابيه و مردم را رقم زده و اين شهر را به روستا تبديل نموده ..توان علمي اقاي زارع صفررر هست
طایفه بزرگ امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
1
0
درود بر زارعی .هم خشه پ خوش چشه .
حاجتي عليا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
1
ضعيف ترين كارنامه تاريخ نمايندگان بويراحمد در اختيار اقاي زارعي هست بايد از اين كارزار انتخاباتي كار بگيرد و به خانه برگردد ،خودم همه طايفه اي حاجي هستم كه ديگه انتظاري ازش نيست ،هر بار قول سر خرمني داشته كه محقق نشدن ...
يه توصيه به حاجي يه باخت ابرومندانه داشته باش كه فقط ابروي ايل و تبار از اين بيشتر نرود...يا زهرا
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
همونجوری که خودتون عوام فریبی میکنین طرفدارانتونم عوام فریبی میکن.
طرفدارای جناب حاج زارعی واقعاً فکر میکنین اینجور کامنت گذاشتناتون بی احترامی به مردم شهرستان بویر احمد و دنا نیست؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
1
با همون مدیرانش نمونه اش در طول یکسال چند تا مدیر .. برای بیمارستان‌ها از طایفه اش عوض کرده در بیمارستان .... یه فوق دیپلم رو گذاشته مترون چون فقط قوم بازی و سیاسی بازی هست.................
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
1
جناب زارعی ، آن طوری که باید نتوانست یک نماینده مردمی برای بویراحمد و دنا باشد، و با انتخاب مدیران ضعیف و با تخصص ضعیف کارنامه قابل قبولی ندارند، ایشون حتی در سانحه سقوط هواپیما تهران یاسوج هم نشان داد که نماینده دولت هست و نه مردم.
باتوجه به شرایط فعلی بهترین گزینه جناب دکتر روشنفکر میباشند.چهره مردمی و انقلابی و با تخصص.
ناشناس
|
United States
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
1
ای وای به حال همه ما ، هشت سال نمایندگی و این سطح فکر !!!!
سیدحسن موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
2
بنظر من حراست یه اداره برا زارعی خیلی زیاده چ برسه به نماینده مجلس
امید مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
1
0
حاجی آسفالت میکنه میگن مگه همه چی اسفالته؟ برق و گاز میکشه میگن تو قرن ۲۱میخاستی برق نباشه
آب میکشه میگن چشمه تو روستا بوده حالا اونم لوله کشی کرده
مدیران زیادی به کار گرفته(طبق امار)میگن مدیرانش ضعیفه
این غرض ورزی ها عامل توسعه نیافتگی استان هست آقای پژوهشگر
پارساپناه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
2
0
به خودتون زحمت ندین،قطعا حاج زارعی این دور پیروز انتخاباته✌
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
صداقت اولین دروغ این هست مگه باقرموسوی ازشماحمایت نکرد که الان داری کتمتن میکنی
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
شمایی که همش میگید مصاحبه گر بد سوال کرد کجای سوالها بد بوده .آقای به اصطلاح نماینده همش طرفه میره چون حرفی برای گفتن نداره اصلا بنده خدا چیزی نمی دونه که بگه چی داره برای گفتن. دیگه به تاریخ پیوستی
نصیری زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
2
0
حاج زارع پیروزانتخابات هست اگه اقای پادیاب پست میگرفت درمورد اقای حاج زارع همین نظر رو داشت
قايدگيوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
2
حاج زارعي تاريخ انقضاش فرار رسيده
منصورخانی کاکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
2
سلام.تعجب میکنم از کسی ک ۸سال نماینده مجلس بود و نمی تونست جواب یک روزنامه نگاری رو بده تعجب میکنم از کسانی ک کلمات به اسم طایفه های دیگر میگذارند.میخاین شماهایی ک اسمت رو گذاشتی تامرادی یا جلیلی یا احمدی کیش یا زیلایی و از زارعی ک این استان و مردمشو ب نابودی کشانده به اسم شخص وطایفه های دیگه کامنت نزاریم لطفا.همه میدانیم آقای احمدی کیش در دوره زارع ک بخشدار بود استعفا داد و به دکترروشنفکرپیوست.ایل جلیل ک اکثرا دوستان من هستن ب طرز باورنکردنی از زارع بدبین شدند ایل زیلایی الان بالای۸۰درود طرفدار روشنفکر هستن ایل تیرتاجی دوهفته پیش بالای ۸۰نفرازبزرگانشون بت روشنفکر جلسه داشتن کمی منطقی و بدون غرض و منظور بحث کنین و طرفدار های زارع به اسم طایفه ها وشخص های دیگری کامنت نزاریم لطفا ک با مدرک همتون رو میکنم واسه مردم ک از این بیشتر فریب مردم بدبخت ساده لوح ترین.امسال من و خانواده ام و بیشتر از نیم کاکان ب آقای دکترروشنفکر رای میدیم عکسها هستن نگاه کنین در پیج هایم متوجه میشیم اهل خیانت و دوروبازی و سیاست بازی و باندبازی نیستم و نیستم مثل زارع.این دوره مردم فریب کسی رو نمیخورن خودتون خسته نکنین خدانگهدار
هاشم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
0
در دوره زارعی ظلم های به استان شد که در بیست سال اینده قابل جبران نیست....
نام:
ایمیل:
* نظر: