به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۲۶۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
شورای اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد:
شورای اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به ردصلاحیت کاندیداهای این طیف سیاسی بیانیه ای صادر کرد.
در بیانیه ارسالی شورای اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد به خبردنا چنین آمده است؛

بسم اللّه الرحمن الرحیم
مردم شریف استان کهگیلویه و بویر احمد 

طلیعه ی « بهمن » يادآور قیام شکوهمند و غرور آفرین ملتی است که به پشتوانه ی وحدت و بهره مندی از نقش بی بدیل رهبری فرزانه و با تأسی از کلام الهی در آیه ی شریفه ی تحولی و اصلاحی : «اِنَّ اللّهَ لا يُغَيِرُ ما بِقومٍ حَتّیَ يُغَيِرِوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» علیه رژیم مستبدی که مشارکت و حضور مردم در حاکمیت را برنمی تابید، شوریدند.

ملت  انقلابی ، آرمانخواه و مطالبه گر ایران پس از پیروزی با شرکت در همه پرسی ، به نظامی  « آری» گفتند  که « جمهوریّت » و « اسلامیّت » دو رکن اساسی و جدایی ناپذیر آن بود .  پس از آن  نیز با  حضور پررنگ در انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات مجلس و شوراها ، مکرراً بر حق قانونی خود مبنی بر حضور و مشارکت در مقدرّات کشور تأکید کردند.

اینک ، اما بعد از چهل و اندی سال ،شاهد رویکردی خاص از سوی بخشی از سیاست گذاران در جهت کمرنگ کردن و احیانأ حذف مشارکت مردمی در حاکمیت هستیم. رویکردی که گویا « حق انتخاب شدن » و « انتخاب کردن » را به عنوان حق مسلم شهروندان به رسمیت نمی شناسد !

در همین راستا « شورای نگهبان قانون اساسی » با نگاهی جهت دار ، اقدام به ردّ صلاحیّت بیش از ۹۰٪ کاندیداهای اصلاح طلب در سراسر کشور نموده است ! 

بر همین اساس در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اکثر کاندیداهای اصلاح طلب که از  شایسته ترین و پاکدست ترین فرزندان استان بوده و در صورت ورود به مجلس می توانستند نماینده تمام عیاری از اندیشه اصلاحطلبی باشند، با اِعمال نظارت استصوابی  از گردونه رقابت حذف گردیده اند.

ناگفته  پیداست مجلسی برآمده از چنین شرایطی نابرابر و معیوب ، دیگر  خانه ی  ملت نیست، بلکه تنها خانه ی گروهی خاص و جناح خاصی از ملت است. مجلس غیرمتکثر، غیر متنوع ، یکدست و تکصدا نه تنها در  رأس امور نیست که در  ذیل امور است!

«نظارت استصوابی » خلاف اصول  ششم،نهم،و پنجاه و ششم قانون اساسی و اقدام شورای نگهبان در ردّصلاحیّت گسترده و  معنادار کاندیداهای یک جناح خاص سیاسی ، حاصلی جز دلسردی ، بی اعتمادی ، کاهش مشارکت عمومی و تشکیل مجلسی غیرمردمی، تشریفاتی و ناکارآمد نخواهد داشت.

لذا شورای اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اصل ایران برای همه  ایرانیان ، اصرار بر  تشکیل مجلسی با پشتوانه مردمی که آن هم  فقط با حضور دیدگاهها و سلیقه های مختلف ، محقق می شود ، همگام و همصدا با شورای سیاستگذاری اصلاحطلبان کشور خواهان تجدیدنظر شورای نگهبان در بررسی صلاحیّت ها و ایجاد شرایطی عادلانه  جهت  رقابت واقعی در انتخابات برای اکثریت مردم است.

چنانچه شرایط حضور اصلاحطلبان  در انتخابات  پیش رو فراهم نشود ، عواقب دلسردی مردم از مترقی ترین اصل نظام که همان « جمهوریّت» است ، متوجه آمران و  عاملان آن خواهد بود. 

والسلام

شورای اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد

خبردنا آمادگی انتشار جوابیه شورای محترم نگهبان در این ارتباط را دارد و انتشار بیانیه شورای اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد بمعنای تایید تمام و یا بخشی از آن نیست.
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غابل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
اتفاقا شما ازمونتون تو این 8 سال انجام دادین برین بنفعتونه تا بمونین
تحقیق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
سلام صبح بخیر مگر اینها چه خوردند؟ در ضمن نیروهای پاک و معتقد به آرمانهای انقلاب که یکی از آرمانهای انقلاب محو رژیم غاصب اسرائیل و عدم وابستگی به غرب به سردگی آمریکای جنایتکار می باشد معرفی کنید تا دچار مشکل نشوید نیروهای اینگونه فراوانی بین تان وجود دارد وارد صحنه نمی شوند یا از آنها حمایت نمی کنید اما همیشه نیروهای مسئله دار وارد صحنه می کنید تا برایتان مشکل درست کنند در ضمن سایت محترم خبر دنا سخنگوی محترم شورای نگهبان دیروز گفته 92 نفر از نمایندگان رد صلاحیت شده تا حال که می گفتند 90 نفر. تحقیق کنید این 2 نفری که اضافه شدند چه کسانی هستند؟ نکند از نمایندگان استان ما هم از این 2 نفر باشند؟!!!!! به هر حال مردم ما به شک افتادند!!!!!!!
تیغ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
کسانی که دور گذشته سابقه خرید و فروش آراء را داشته باشند تایید صلاحیت نمی شود و بهتر بگویم رد صلاحیت می شوند کار خیلی سخت تر شد پس به رد صلاحیت ها اضافه می شود چون تیغ شورای نگهبان تیزتر است
عزم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
آنچه این روزها در فضای سیاسی کهگیلویه بزرگ در حال وقوع است این است که عزم حامیان دکتر علی کامرانی برای انتقام گیری از محمود منطقیان جزم و جدی است
تحلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
تحلیل بسیار دقیقی است. دور قبل منطقیان بصورت غیرمستقیم از عدل حمایت کرد تا دکتر کامرانی پیروز نشود
ماقبل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
یادمان باشد دور ماقبل لاهوتی و طرفدارانش با عدم حمایت از رستاد زمینه پیروزی بزرگواری را فراهم آوردند . ضمنا اگر مدعیان مستندی از قبیل دستنوشته یا فایل صوتی یا کلیپ تصویری از حمایت منطقیان از عدل دارند منتشر کنند تاتکلیف ما روشن شود .
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
والله اگر منطقیان دور قبل از اصلاح طلبها حمایت می کرد الان نماینده کهگیلویه یک اصلاح طلب بود و صد درصد کامرانی رای می آورد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
به امید تایید صلاحیت اصلاح طلبان بویراحمد(ایزدپناه و رمضانی)
هماهنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
متاسفانه در بویراحمد هم از بهرامی حمایت نمی شود بنابراین شورای هماهنگی اصلاحات اول خودشان هماهنگ شوند بعد اطلاعیه بدهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
عملکرد شما در این شش سال جه بود؟خدایی حق این بود که 100 درصد رد صلاحیت بشوید فقط دارید مظلوم نمایی می کنید
نام:
ایمیل:
* نظر: