به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۷۱۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
 خبردنا : نماینده "کهگیلویه بزرگ " به تغییر نام " کهگیلویه و بویراحمد " واکنش شتاب زده ای نشان داد .

به گزارش " خبردنا " ، سردار " عدل هاشمی پور " در واکنش به تغییر نام استان گفته است " استاندار و مسئولان استان به فکر رفع مشکلات و بهبود وضعیت اقتصاد و فرهنگ در استان باشد ،تغییر نام اولویت مردم نیست.

وی با بیان اینکه با تغییر نام "کهگیلویه وبویراحمد" کمکی به توسعه نیافتگی ،طلاق،ازدواج ،بیکاری جوانان،حاشینه نشینی و اعتیاد نمی کند اظهار کرد: استاندار و تیم مدیرتی اش در استان باید صرفا به شاخص های توسعه فکر کرده و با تلاش دلسوزانه و صادقانه در جهت توسعه پادیدار دین خود را به مردم ولایت مدار استان ادا کنند.

هاشمی پور خطاب به استاندار و کسانی که این پیشنها را در این موقع زمانی مطرح کردند گفت:تغییرنام استان را فعلا مطرح نکیند و به فکر رفع مشکلات مردم باشید.


در باب این واکنش ذکر چند نکته خالی از لطف نیست :

1-  تغییر نام " کهگیلویه وبویراحمد " ربطی به حل مشکلات استان ندارد و کسی ادعا ندارد  تلاش برای تغییر نام استان مانع تلاش برای حل مشکلات استان  است . تغییر نام استان هیچ تضادی با تلاش برای حل سایر مشکلات نداشته و ندارد . بنابراین لازم است مسئولان استان بویژه نمایندگان مردم در خانه ملت به این نکات توجه داشته باشند و  واکنش آنها بگونه ای باشد که موضوعات بی ربط را با زحمت بهم ربط ندهند .

2-  تغییر نام " کهگیلویه و بویراحمد " ربطی به استاندار و تیم مدیریتی فعلی ندارد و بگفته آقای دوستی استاندار اسبق استان از سال 82 شروع شده بود و حتی روسای جمهور گذشته ، رئیس دولت اصلاحات و مهرورز هر دو از موافقان این تغییر بودند بشرطی که با خواست اکثریت مردم باشد .

اتفاقا استاندار فعلی استان به اشتباه پرونده تغییر نام را سه سال و اندی مسکوت گذاشت وگرنه همه الان از شر این نام خسته کننده  و تفرقه انگیز راحت شده بودیم .

3-  نماینده کهگیلویه بزرگ نماینده مردم چهار شهرستان استان است و خوب است در موضع گیری های خود به خواست موکلانش توجه نماید . براساس تمامی نظرسنجی های انجام شده خواست بیش از 80درصد مردم استان تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد است و اسم پیشنهادی اکثریت هم " زاگرس " است . توجه به خواست موکلان را به وکیل آنها توصیه می کنیم که لازم است در جهت گیری ها بیشتر به آن توجه نمایند  و گرفتار برخی جوسازی های عده ای معدود نگردد .

4-  تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد اگر چه ربطی به حل مشکلات استان ندارد اما سبب می شود بسیاری از فرزندان استان بخصوص از نسل جوان که تلفظ این نام در همه جا سبب انزوای آنها گردیده و مجبور می شوند زادگاه خود را جای دیگری عنوان کنند آنها را از انزوا خارج کنند . تصور کنید فردی به اسم نامناسب در جامعه باشد آیا تاثیری بر حضور فعال وی نخواهد داشت ؟

5-  همانگونه که انتخاب اسم خوب برای فرزند از وظایف پدر و مادر است انتخاب اسم خوب برای استان و زادگاه هم از وظایف گذشتگان ما بوده که باید پذیرفت اسم خوبی برای زادگاه ما انتخاب نشده و به همین دلیل هم اکثریت قاطع مردم در نظرسنجی های انجام شده موافق تغییر این نام هستند . همانند فردی که پدر و مادرش اسم خوبی برای وی انتخاب نکرده اند و او حق دارد اسم خود را تغییر بدهد . بنابراین اصرار بر اسم مادرزادی قطعا ظلمی به او خواهد بود .

باید پذیرفت تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد مطالبه اکثریت مردم است و کسی نمی تواند مقابل خواست اکثریت مقاومت کند هرچند بتواند زمان آنرا عقب بیندازند اما بالاخره روزی این نام تغییر خواهد کرد و چه بهتر نمایندگان فعلی استان با مردم همراهی کرده تا در تاریخ این تغییر نام به نیکی از آنها یاد شود .



انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
1
0
جناب آقای علیبازی این ۸۰ درصد رو از کجا آوردید؟؟ منم میتونم فقط با یک آی پی روزانه حداقل 30 رای در نظرسنجیتون بدم پس این کار شاخی نیست. لطفا واقعیت رو بیان کنید. سپاس
مدیر پایگاه 80 درصد نظرسنجی رسمی نهادهای مختلف است ربطی به سایت ندارد
جناب آقای علی بازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
1
2
حاج عدل عزیز سلام
فکر کنم شما شتابزده تراز نماینده محترم به اظهارات ایشان واکنش نشان داده اید همانطوری مه در طلیعه مطلب خود اشاره نمودید نماینده محترم کهگیلویه بزرگ موافقت یا مخالف خود را بیان ننمود بلکه اولویت این پیشنهاد را مطرح کرد که دور از منطق نیست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
2
خبر دنا مگه همون عصر دنا نبودی که با مقالات واهی موقع انتخابات از عدل هاشمی دفاع جانانه می کردی!!حالا چیشده منتقدش شدی؟؟ سهم خواهی اینجا عیان است
مدیر پایگاه سهم خواهی نیست اتفاقا این نشان دهنده این مطلب است که عده ای درباره نحوه حمایت های ما از سردار هاشمی اشتباه فکر می کردند الان هم معتقدیم سردار هاشمی بهترین گزینه برای کمک به سازندگی کهگیلویه است اما در خصوص این اظهار نظرش اختلاف نظر داریم و اشکارها هم اعلام کردیم . همچنان هم معتقدیم ایشان بهترین گزینه است
پاسخ ها
رفیق
| Iran, Islamic Republic of
با عرض معذرت متاسفانه هاشمی پور گزینه ضعیفی هست خیلی ها همین اشتباه را کردند و چون گزینه مناسبتری نبود از ایشون حمایت کردند اما یقین دارم به مرور همه مردم کهگیلویه بزرگ از انتخاب عدل هاشمی پور اظهار پشیمانی خواهند کرد.
کار سایت شما کاملا درست است و حتما به همین روش ادامه دهید. سپاس
هامون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
نام عوض شود و شرش کم
برزگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
شان شما این نیست که نقد کنید
اقای هاشمی حق دارند ،شما میدونید تا الان چند جلسه گرفتن و چقد این موضوع را پی گیری میکنند.
اگه این جلسات و این نظریه خواهی را برای مسئله ی طلاق و اشتغال در استان می گرفت الان به جاهای میرسیدند
جناب اقای عادل علیبازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
1
جناب اقای علیبازی اگه گفتن کهگیلویه و بویر احمد برای شما سخت است و نگران این هستید که دیگران وقتی از شما سوال می کنند بچه کجاید و خجالت می کشید واژه کهگیلویه و بوبراحمد را بیان کنید پیشنهاد می کنم بفرمایید بچه سوقم هم شهری پرآوازه است و اسمی زیبا و سه حرفی و از همه مهمتر کلاس خوبی است برای شما
مدیر پایگاه سوق از شهرهای پرافتخار و با درجه علمی بسیار بالای استان و کشور است. مردمی مهمان نواز ،شریف،هنرمند و با پشتکار هستند که البته همتراز زادگاه من چرام می باشد. بنده افتخار سوقی بودن را ندارم و به کهگیلویه و بویراحمدی بودنم افتخار می کنم . البته همه اینها دلیلی بر حمایت از تغییر نام استان نبوده و نخواهم شد. ما معتقدیم اسم استان به دلایل مختلف و با نظر اکثریت مردم استان باید تغییر کند. این خواست اکثریت است و مقابله با خواست اکثریت صحیح نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
سلام. خدمت دوستانی که مخالف تغییر نام استان هستند عرض می کنم با وجود این اسم چه گلی به سر مردم زده شد؟ آیا شغل ایجاد شد؟ کدام طرح صنعتی راه افتاد؟ اصولا تغییر نام مقوله ای فرهنگی است و اجتماعی نه اقتصادی که با فرا فکنی آنرا به این مقوله پیوند می زنند. آیا مردم رشید دنا چرام لنده گچساران و باشت در جغرافیای این موضوع مرز و بوم حقی ندارند ؟ آیا فقط کهگیلویه است و بوبویراحمد ؟ اقوام ترک زبان ساکن این استان نیستند؟ کجای این اسم بیانگر تاریخ و فرهنگ این استان است؟ با تمام احترام که قائل هستم این نام همه شمول و در برگیرنده تمام اقوام و جغرافیای استان نبوده و نیست. نیاز است با توجه به نیاز زمان بازنگری در نام استان فرای غوغا سالاری و با توجه به خواست جامعه صورت گیرد . متشکرم
تنگ پیرزالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
عدل هاشمی پور در نبود یک نیروی خوب و قوی رای آورد موضع عصر دنا هم اون موقع خوب بود اما در اینکه ایشون در حد نمایندگی کهگیلویه بزرگ نیست شک نکنید.
درود بر سایت خبر دنا که اینجا هم موضع خوبی گرفته چون نظر هاشمی پور در خصوص نام استان اصلا کارشناسی نبوده.
نام:
ایمیل:
* نظر: