به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۱۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
 خبردنا: فرماندار شهرستان باشت تاکید کرد : با تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد کاملا موافق هستم.

به گزارش"خبردنا " سید مسعود حسینی درخصوص تغییر نام استان افزود: نام فعلی استان طولانی و دارای تلفظی سخت است .

این مسئول گفت: تلفظ نام فعلی استان برای افراد خارج از استان بسیار سخت بوده تا جایی که حتی این استان به خاطر نام سخت خود ضررهایی در زمینه های اقتصادی دیده باشد.

فرماندار شهرستان باشت تصریح کرد: نام همیشه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و در حال حاضر نیزتعویض نام استان یک ایده بسیار خوب است.

حسینی عنوان کرد: یک اسم بر روی استان باید به گونه ای شود که در سطح کشور به راحتی شناخته و تلفظ آن نیز برای افراد خارج از استان سهل و آسان شود.

وی گفت: تلفظ نام فعلی استان برای افراد خارج از استان بسیار سخت بوده تا جایی که حتی این استان به خاطر نام سخت خود ضررهایی در زمینه های اقتصادی دیده باشد.

فرماندار شهرستان باشت خاطرنشان کرد: اسمی که جدیدا برای استان انتخاب خواهد شد باید دارای معنی و از نظر تلفظ نیز یک اسم راحت برای افراد خارج از استان شود.

حسینی بیان کرد: زاگرس یک نام خوب و با معنی و در عین حال راحت و روان است که می تواند در سطح کشور خیلی زود شناخته شود.

وی افزود: در حال حاضر برخی از افراد خارج از استان هنوز کهگیلویه وبویراحمد را نمی شناسند و گمان می کنند یکی از شهرهای استان چهارمحال بختیاری با قومیت بختیایر است.

فرماندار باشت ادامه داد: باید یک اسم شایسته همراه با تلفظ آسان که در برگیرنده همه مردم استان بوده است را به عنوان نام جدید انتخاب کنند.

حسینی اضافه کرد: حتما اسم جدید می تواند تاثیر خوبی در سطح کشور ایجاد کرده و به زودی نیز جا بیفتد.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
1
ای وای خدا اینو باش
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
1
چی تو موافقت تو یکیه ؟ اصلا کسی تو را حساب نمیکنه
منصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
1
1
واقعا تغیر نام استان ایده خوبی است اگر به دون تعصبات قوی بهش نگاه کرد ولی متاسفانه وقتی کار مثبتی هم می خواهد در استان صورت بگیرد ان را به قومیت ربط می دهند اخه تاکی ما درگیر این حرفها باشیم دیگه بسه ما هم از یک نژادویک قوم هستیم تو را به خدا دست بردارید از این تعصبات خشک .
باشتي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
فرماندار عزير اتفاقا با تغيير نام استان ضررهاي زيادي به وضعيت اقتصادي بطور اعم و صنعت نوپاي گردشگري بطور اخص وارد خواهد شد.
در خصوص سخت بودن تلفظ نام استان بقول شما: مگر ما بخاطر ديگران زندگي ميكنيم هويت و اصالت لر بودنمان رو زير سوال ببيريم كه ديگران اسم استان رو راحت تلفظ كنن اين چه دليل و منطقي است.
در خصوص تغيير اسم به زاگرس بايد متذكر شوم كه اسم زاگرس مشمول پهنه گسترده زيادي از جغرافياي كشور را شامل ميشود كه از آذربايجان و همدان و ايلام و فارس و اصفهان و ... را در بر ميگيرد در صورت تغيير به اين اسم مكان يابي و موقعيت آن براي هموطنان خارج از استان خيلي سخت و ابهام برامگيز هستش.
در پايان جمله زير را براي عزيزان موافق تغيير نام استان به اين جمله بسنده ميكنيم باشد كه دست از تعصبات بي مورد برداريم:
دفاع از فرهنگ و هويت لر كمتر از دفاع از نام خليج فارس نيست زيرا نام لر نام يك ملت و نام خليج فارس نامي متعلق به يك ملت است.
پس لطفا ناخودآگاه و بي دليل و متعصبانه تقليد كننده ديگران نباشيم
عباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
سلام
بله
اسم استان بشه باشتستون نظرت چیه ؟
نام:
ایمیل:
* نظر: