به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۵۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
خبردنا - عادل علیبازی : بحث تغییر نام " کهگیلویه و بویراحمد " از سالهای متمادی همواره در ذهن و فکر بسیاری بوده و البته در چند سال اخیر شتاب گرفته است .

این موضوع اخیرا در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گرفته و البته با تایید اعضای آن همراه بوده است . این تایید و انتشار اخبار آن سبب شده تا واکنش های موافقان و مخالفان نیز شتاب بیشتری بخود گرفته و برخی مواقع نیز با توهین و تهمت هایی نیز همراه بوده است .

برخی عزیزان در برخی مناطق مخالفت های خود را نسبت به برخی مخالفان دیگر تند تر نموده و بگونه ای سخن می گویند که گویی استان " کهگیلویه و بویراحمد " از " بویراحمد " تا " بهمئی " همه باید تابع نظر و سخن آنها باشند و تنها آنها می توانند برای استان نسخه بپیچند .

این عده قلیل باید بپذیرند که هر "کهگیلویه و بویراحمدی" در هر نقطه این جهان می تواند در این خصوص اظهار نظر نماید . این اظهار نظر می تواند موافق یا مخالف باشد . موافقان حق توهین به مخالفان و مخالفان حق توهین به موافقان را نداشته و ندارند . 

آنچه در خصوص تغییر نام " کهگیلویه و بویراحمد " مهم است نظر نهایی اکثریت مردم استان و البته شهروندان این دیار است که در هر نقطه ای زندگی می کنند .

استاندار ، مسئولان شورای فرهنگی عمومی ، نماینده ولی فقیه ، نمایندگان استان در مجلس و همه مسئولان استان باید خود را تابع رای و نظر اکثریت اعلام کرده و به آن پاییند باشند .  قشون کشی در هر شکل و به هر شیوه ای کاملا خلاف اصول دموکراسی و مردم سالاری بوده و نظام باید هر تحرکی را که خلاف امنیت و وحدت مردم باشد در نطفه خفه نماید .

موضوع تغییر نام باید براساس نظر اکثریت مردم انجام شود اینگونه نیست که خون عده ای رنگین تر از دیگران بوده و خود را در این راه مستحق تر از دیگران بدانند . هر توهینی را جایز دانسته و هر مسئله ای را فورا به امنیت و وحدت مردم گره بزنند .

مردم "کهگیلویه و بویراحمد " از هر قوم و قبیله و طایفه ای که باشند با هم برادر و دوست و مهربان بوده و تاریخ نشان داده علی رغم برخی اختلافات همواره در کنار هم بخوبی زیسته اند . ازدواج های مکرر فرزندان طوایف و قبایل و شهرستانهای مختلف پیوندهای خانوادگی و فامیلی ناگسستنی در هر شهر و دیاری ایجاد کرده و همه همواره به یاری همدیگر دلگرم بوده اند .

عده ای نباید با بهانه قرار دادن نام استان سعی در اختلاف میان این اقوام و طوایف نمایند و البته در آخر هم به شعار عنوان کنند که ما خواهان وحدت هستیم ! کدام وحدت !؟ مردم استان وحدت دارند و نیازی به شعار نداشته و ندارند  . شما تفرقه نینداز وحدت پیشکش .

ما معتقدیم رای مردم استان تاکید می شود رای همه مردم استان یعنی همه شهرستانهای استان یعنی " بویراحمد ، دنا ، بهمئی ، چرام ، لنده ،  کهگیلویه ، گچساران و باشت " نه رای فقط یک شهرستان نه فقط رای یک قوم و قبیله ، رای همه مردم استان یعنی نه رای عده ای بلکه رای همه عزیزانی که کهگیلویه و بویراحمدی هستند از همه اقشار و سنین و هر کجا که زندگی می کنند در این تغییر نام باید موثر باشد و البته براساس تمامی نظر سنجی ها این نظر بر تغییر است .

عده ای قلیل باید به نظر اکثریت گردن نهاده و فکر نکنند خود صاحب استان هستند و لاغیر . صاحب این استان همه مردمان و زنان عزیز و شریف از هر قوم و گروه و شهری هستند و پس از تغییر نام هم بخوبی در کنار هم زندگی خواهند کرد .

نهاد های امنیتی هم اجازه ندهند عده ای به بهانه تغییر نام وحدت و امنیت استان را نشانه روند و مسئولان استان نیز از این تصمیم عقب نشینی ننمایند که این عقب نشینی آثار جبران ناپذیری را در مدیریت استان در آینده برجای خواهد گذاشت و البته شکاف اجتماعی را سبب خواهد شد چرا که اکثریت به این نتیجه خواهند رسید که گویا رای  و نظر آنها در این میان نادیده گرفته شده و عده ای به شیوه های غیر دموکراتیک نظر قلیل خود را تحمیل کرده اند و این صد البته تاوان بسیار بدی بر جای خواهد گذاشت . 


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
كريس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
1
2
احسنت جناب عليبازي، گل فرمودين همه ميبايست تابع قانون باشيم و فصل الخطاب همانا قانون باشد و بس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
اين اقليت و اكثريت چگونه براي شما به اثبات رسيده
سراسیاب یوسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
1
2
سلام ودرود بر علیبازی .احسنت بر تغییر دهندگان
خیرخواه کهگیلویه بزرگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
با سلام خدمت جناب آقای علیبازی شما سئوال نظر سنجی خود را اینگونه مطرح کنید که آیا با تغییر نام استان موافقید که فقط دو پاسخ بلی یا خیر داشته باشد شما اول این نظرسنجی را انجام دهید اگر تغییر رای آورد آنگاه نام مورد نظر را هم به رای بگذارید شما قبل از اینکه تغییر نام استان رای آورد نام جدید را به نظر سنجی گذاشتید و این منطقی نیست
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
2
حضرات عقلا و نخبگان بویراحمد پیشنهاد می شود تعصب بیجا به خرج ندهید. برای من جای سوال است که اگر غیز از لفط بویراحمد لفظ دیگری بود آیا باز اعتراض می کردید؟
اطفا تعصب کور را کنار بگذارید. همون تعصب کوری که چندین سال است مانع بزرگی سر راه پیشرفت استانمون هست.
استان ک.ب.. تنها استانی که به جای نام کامل ، علامت اختصاری به جاش می نیسند.
هیچکس منکر ارزشهای گذشته نیست. من به جرات قسم میخورم پیشنهاد دهندگان نیتشون خیره .ولی مخالفین مطمئنا به دنبال سو استفاده هستند.
بس کنید لطفا.
غیربومی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
1
0
درود بر علیبازی خیلی عالی نوشتی
نام:
ایمیل:
* نظر: