به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۶۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲

خبردنا: عضو ارشد و رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر گچساران گفت: تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد به همه پرسی گذاشته شود.

مهندس " حمید بخشایی" در گفت و شنود اختصاصی با "خبردنا" از گچساران افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد دارای آداب و قوائد متنوع فکری دوموکراتیک بوده و افکار مردم برای مسئولین و سران نظام مهم می باشد پس پیشنهاد می شود تغییر نام استان به همه پرسی گذاشته شود.

وی با اشاره به تنوع طلبی انسان ها اظهار داشت: نظر اکثریت مردم استان در خصوص تغییر نام مهم بوده و من نیز همانند مسئولان استان به نظر اکثریت مردم احترام می گذارم.

این عضو شورای شهر گچساران با اشاره به سیاست زدگی بیش از حد و دیدگاه های رادیکال و متعصب سیاسی در خصوص تغییر نام استان گفت: جای نگرانی است که سیاست جایگزین مذهب شود ولی نگران کننده تر این است که سیاست به یک مذهب تبدیل شود.

بخشایی با رد کردن دیدگاه های قومیتی در بحث تغییر نام استان ،افزود: پیشرفت و توسعه اقتصادی یک جامعه معطوف به توسعه عمرانی تنها نیست بلکه شامل تحول در تمامی عرصه های حیات اجتماعی است.

وی تصریح کرد: سرآمدان فکری ، مسولان ، سیاسیون و عموم مردم استان باید رشد و توسعه فرهنگی ،اقتصادی،اجتماعی و عمرانی را با هم خواسته و بحث تغییر نام استان که یک مقوله فرهنگی است را به توسعه اقتصادی و عمرانی ربط ندهند.

عضو شورای شهر گچساران بیان داشت: متاسفانه توده ها بیش از حد سیاسی شده و سیاست نیز بیش از حد توده ای شده که این موضوع در تصمیم گیری های مدیریت شهری و تحولات استانی خصوصا در خصوص تغییر نام استان خطرناک است.

بخشایی گفت: تغییرات و تحولات به صورت زنجیر وار به هم متصل بوده و هر کدام از تحولات در این چرخه حائز اهمیت می باشد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
بهترین گزینه همین که به همه پرسی گذاشته شود تا به نام یک نفر تمام نشود
نام:
ایمیل:
* نظر: